K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Får pludselig mere i pension -ingen forandringer (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36676)

Zania 28-09-2018 20:39

Får pludselig mere i pension -ingen forandringer
 
Hej,
Jeg har fået 2.000 mere i førtidspension for september.
Er der andre, der har det?
Nogen idé til hvorfor?
Der er ingen ændringer sket overhovedet, som skulle ændre pensionen i mange år.
Der er ingen detaljer på brevet jeg har fået, der står kun at jeg får mere i pension i den måned.
Jeg går ud fra, det er en fejl, men er der andre der har oplevet det?

gisne 28-09-2018 20:49

Jeg har oplevet flere gange at de pludselig har ændret op eller ned med begrundelse at vores samlet indtægter har ændret sig iflg skat.

Som oftest er det fordi vores forskudsopgørelse ikke er helt magen til de præcise indtægter, men det er nu bevidst (sætter altid min mands indtjening for højt) så det er irriterende de ikke venter til den årlige opgørelses

MistyMiss 28-09-2018 21:20

De 2000 kr, er det før eller efter skat du har fået mere?
Hvis du altså får udbetalingssedler :)

Har set mange der ved denne udbetaling, har fået ændret deres personfradrag. Jeg tror det er skat der i denne måned har justeret, så det passer bedre :)

ensomhed 29-09-2018 02:09

Udbetalingsedler?

MistyMiss 29-09-2018 07:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af ensomhed (Send 365816)
Udbetalingsedler?

Jeg har aldrig fået pension, så ved ikke om man får udbetalingssedler som man gør på kontanthjælp f.eks. :)
Altså en besked hver måned på e-boks om at man får penge, hvad man får før skat, og hvor meget der betales i skat af det :)

sortepigen 29-09-2018 08:41

jeg er pensionist og man får ikke en udbetalingsmed . fra udbetaling danmark i e-boks hver måned. man får 1 gang om året en pensionsmeddelse hvor der står hvad man får pr. måned i det kommende år.

skynd dig på mandag at ringe til udbetaling danmark og spørg dem hvorfor du pludselig får så mange flere penge end du plejer, sådan at HVIS der er tale om en fejl så kan den blive rettet med det sammen......

Vh sortepigen :)

MistyMiss 29-09-2018 08:44

Ah okay, ingen udbetalingsseddel.
Så kan man evt kontakte skat, og høre om ens skatteoplysninger er ændret. Skat bør også have fået oplyst hvor mange penge man får før skat.
Så skat ville også kunne svare på ændringen. Og hvis det er personfradraget der er ændret, kan de også sige hvorfor :)

KageØre 29-09-2018 10:06

Når der sker ænringer i udbetalingen kommer der altid en ny pensionsmeddelelse.
Ændringer vil som regel skyldes skatteforhold, og du kan derfor gå ind på skat og se hvornår det nyeste skattekort er gældende fra, hvis du ikke har fået en ny pensionsmeddelelse.

Zania 29-09-2018 14:26

Mange tak <3. Det er efter skat, at det er 2000 kr. Jeg fik 6.000 tilbage i skat, så det giver mening, hvis de justerer det. Tak for hjælpen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension