K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flytning til anden kommune (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23179)

NKLJSN 09-06-2012 17:24

Flytning til anden kommune
 
Hej
Jeg er ny her på sitet men jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med et par spørgsmål.
Jeg er så heldig at jeg lige er blevet godkendt til fleksjob. Desværre bor jeg i "udkantsdanmark" hvor der ikke findes så mange arbejdspladser og slet ikke nogen fleksjob.
Så jeg tænker på at flytte til Århus hvor jeg tror jobmulighederne er større og de er lettere at komme til med bus.
Er der nogen der ved om man bare sådan uden videre kan flytte til Århus kommune og få sin fleksjobgodkendelse og ledighedsydelse med sig? Eller skal man kontakte Århus kommune først? Hvem skal man så kontakte?
Jeg håber at der er nogen der ved det. Det vil gøre det hele lidt lettere at vide noget på forhånd.
På forhånd tak

stampe 09-06-2012 17:31

Det er jo generelt meget svært at finde et fleksjob, så måske du kan finde jobbet inden du flytter?

jjsonn 09-06-2012 17:43

du kan bare flytte, når du er flyttet , skal du lige gøre jc opmærksom på du er til, så de kan hjælpe dig og så er du også sikker på, at dine penge kommer uden pause.

ette74 10-06-2012 10:03

Tænker om du bare skal vente med at flytte til du finder et flexjob og så kan du flytte efter hvor det ligger.... Du kan jo søge i det midtjyske hvis det er aarhus du gerne vil flytte til..... ;O)

Papaya 10-06-2012 10:13

Jeg vil tro at det er sværere at finde noget at bo i, i en storby, end det er at overtale en lokal arbejdsgiver til at etablere et fleksjob.

Hvis du absolut vil flytte, så find en kommune der har et ordentligt jobcenter, og som er kendt for at hjælpe borgerne.

ette74 10-06-2012 10:48

ved ikke hvad du kunne tænke dig at lave, men prøv at tag et kig på jobnet...

https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/Res...ng&format=json

curls 10-06-2012 11:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af NKLJSN (Send 227684)
Hej

Er der nogen der ved om man bare sådan uden videre kan flytte til Århus kommune og få sin fleksjobgodkendelse og ledighedsydelse med sig? Eller skal man kontakte Århus kommune først? Hvem skal man så kontakte?

Det bør være din nuværende kommune, som du skal kontakte, før du flytter til Århus.... For din nuværende kommune skal sørge for at papirerne er i orden, og at der bliver skabt kontakt i Århus. Det bør være på det tidspunkt, hvor du 100 % har besluttet det og har fundet lejlighed der i den nye kommune.

Ledighedsydelsen vil du bevare.

Ja mulighederne er gode i Århus, har jeg lagt mærke til. De har ofte stillinger på jobnet i modsætning til mange andre steder i landet.

Husk du også bare kan søge uformelt. Det er bare om at være kreativ, når man vil ud og søge jobs.... Held og lykke med det hele. ;)

Vovse 10-06-2012 11:44

I almennyttigt boligbyggeri mener jeg, at der er noget, der hedder differentieret udlejning, eller noget i den stil.

Det handler om, at man gerne vil gøre det lettere for folk med arbejde, at skifte bolig alt efter hvor de får job.

Dette kan du måske få glæde af hvis du finder et job og mangler en bolig.

Jeg har ikke lige tid og overskud til, at finde noget om det, men måske kan du selv eller også er der måske andre den ved noget eller kan finde noget.:kram:

Papaya 10-06-2012 14:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 227775)
I almennyttigt boligbyggeri mener jeg, at der er noget, der hedder differentieret udlejning, eller noget i den stil.

Det handler om, at man gerne vil gøre det lettere for folk med arbejde, at skifte bolig alt efter hvor de får job.

Dette kan du måske få glæde af hvis du finder et job og mangler en bolig.

Jeg har ikke lige tid og overskud til, at finde noget om det, men måske kan du selv eller også er der måske andre den ved noget eller kan finde noget.:kram:

Dette kommer ikke i spil så længe man får en offentlig ydelse, hvilket ledighedsydelse er.

Hvis man er i job er man ofte omfattet af den regel.

Vovse 10-06-2012 21:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Papaya (Send 227809)
Dette kommer ikke i spil så længe man får en offentlig ydelse, hvilket ledighedsydelse er.

Hvis man er i job er man ofte omfattet af den regel.

Jamen hvis NKLJSN finder et fleksjob i en anden kommune, så er jo li'som også i job, ik' ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension