K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Er det ikke lige selvmodsigende? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17182)

Håber 15-03-2011 11:20

Er det ikke lige selvmodsigende?
 
Nu er jeg ikke skarp i "kommunsk" endnu, så derfor spørgsmålet:

Er det ikke lidt selvmodsigende når kommunen skriver, at man er meget helbredsmæssig uafklaret, men alligevel mener, at intensivering af behandling kan forbedre den helbredsmæssige situation og dermed give mulighed for en øget funktionsniveau/arbejdsevne?

MTVRV1 15-03-2011 12:04

det kan jeg nu ikke se

du er helbredsmæssig uafklaret
men hvis du er under behandling nu
så selvom du er helbredsmæssig uafklaret lige nu
så kan der måske med den rette behandling give mulighed for en øget funktionsniveau/arbejdsevne

det kan jo ikke udelukkes du får det bedre med tiden
når du bliver mere afklaret på det lægefaglige

Håber 15-03-2011 12:10

Hm ok.

Kommunen mener ikke at vide hvad jeg fejler og befaler anden behandling og mener så at det vil hjælpe på det de ikke ved hvad er....

Jeg forstår det nok bare ikke, men jeg er formentlig også ret farvet af at jeg bare generelt er ret frusteret over det hele :rolleyes:

MTVRV1 15-03-2011 13:04

jeg kender alt til at være uafklaret
har været syg i 8 år og de første 5 år kunne de ikke finde noget som helst
min tilstand blev bare dårllige som tiden gik
samt en læge skrev til kommunen for 3 år siden jeg ikke fejlede noget neurologisk
var så til en anden læge og fik en diagnose
den kunne lægekonsulent ikke forstå(en sjælden sygdom)
den først læge som påstod jeg ikke fejlede noget
måtte så erkende jeg faktisk fejlede noget neurologisk
og det har han så skrevet til kommunen i en special erklæring

mit point er hvis man er uafklaret er der kun en vej og det blive ved at gå til lægerne
har nok været fordi de første 60 læger efterhånden
det er dog både mit fysiske og psykiske
det psykiske har jeg først fået af vide for et halvt år siden
så nu har jeg 9 diagnoser ialt

Håber 15-03-2011 13:14

Puha det lyder tungt :( Sikke en lang sej kamp:eek:

Jeg har en diagnose som lægekonsulenten bare ikke vil anerkende. Så derfor stemplet: Helbredsmæssig uafklaret.

annagw 15-03-2011 13:16

Uafklaret betyder jo, at det ikke vides hvad der er galt, og vides det ikke hvad der er galt, kan man ikke sætte ind med rette behandling.
Ergo er der chance for at du vil få det bedre når lægerne finder frem til hvad du fejler og dermed kan sætte ind med behandling...

Så nej, det er ikke selvmodsigende :)

Vovse 15-03-2011 22:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Håber (Send 155121)
Hm ok.

Kommunen mener ikke at vide hvad jeg fejler og befaler anden behandling og mener så at det vil hjælpe på det de ikke ved hvad er....

Her skal du så være obs på, om den behandling kan forværre din lidelse ell.l., snak med egen læge før evt. behandling.

popiae 16-03-2011 01:27

Du skal tage kommunes postlat med til din egen læge, og be ham kommentere på dette.

Efterfølgende aflevere du dette med stempel og husk kopi af det afleverede, til dig selv.

Ved ikke hvor du er i systemet, om du er på sygedagpenge, afvendter afgørelse eller lign. dette dokument skal selvsagt vedlægges, i så fald.

Mage til frækhed, kommunerne idag har.

VH popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension