K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Arbejdsprøvning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28167)

nuller 11-10-2013 16:46

Arbejdsprøvning
 
Jeg er startet i en arbejdesprøvning på 8 timer fordelt på 4 ugentlig dage.Men allerede den første uge mærker jeg en sygdoms forværring og har måtte sygemelde mig på dag 4.
Det er et kæmpe nederlag for mig,da jeg havde håbet at klare det noget bedre.
Jeg kan se, at jeg skal stige til 37 timer i løbet af nogle mdr.Det er helt urealistisk og det tror jeg godt jobkonsulenten ved.
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?

Enteneller 11-10-2013 17:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af nuller (Send 286003)
Jeg er startet i en arbejdesprøvning på 8 timer fordelt på 4 ugentlig dage.Men allerede den første uge mærker jeg en sygdoms forværring og har måtte sygemelde mig på dag 4.
Det er et kæmpe nederlag for mig,da jeg havde håbet at klare det noget bedre.
Jeg kan se, at jeg skal stige til 37 timer i løbet af nogle mdr.Det er helt urealistisk og det tror jeg godt jobkonsulenten ved.
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?


Hej Nuller,

Det er primært dig selv, der har ansvaret for din egen arbejdsprøvning, det vil være en mega lang vej at få kommunen eller andre til at "indrømme" noget.

Det bedste du kan gøre for dig selv er ,at holde et niveau du kan klare. I mine egne afprøvninger fra 2007 - 2012 kom jeg frem til, at de maks var på 1 time to gange ugentligt og dette med en maks arbejdskapasitet på ½ time ugentligt. Det havde jeg aldrig set komme heller, sikkert som dig.

Jeg var igennem alt for mange hårde arbejdsprøvningerne, som jeg slæbte mig selv igennem, dette tillige med det derhjemme. Det har kostet mega på hjemme fronten og måske også bonnet til at jeg idag er førtidspensionist.:eek:

Så pas på dig selv og søg hjælp i dine arbejdsprøvninger. Der er ikke noget man SKAL eller har NØDE at gøre, det er dig og din krop der bestemmer hele vejen igennem.

Hvis de 8 timer allerede nu er rødt lys, så råb vagt i gevær og sig/skriv hvad du kan og vil være med til og hold dig til det. Måske er det også for højt sat når det kommer til stykket, men så laver I om på det igen, det handler jo ikke om hvad du kan klare af smerte, det handler om hvad du kan trives med.

Vovse 11-10-2013 22:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af nuller (Send 286003)
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?

Du kan se eksempler på dagbog her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når du er i en arb.prøvning bør du, så vidt du overhovedet er i stand til det møde op hver dag.

Ellers kan kommunen ikke vurdere din arb.evne, så skal du i en ny arb.prøvning senere, og sådan kan det ellers fortsætte.:rolleyes:

Men til gengæld bør du også sige fra når du ikke kan klare mere.

Når du er mødt op, og når dertil hvor du ikke kan klare mere, så henvender du dig til en overordnet/kontaktperson og fortæller, at du har det skidt (eller hvordan den nu kan forklares i forhold til dine helbredsproblemer) og går hjem.

Spørg (helst på skrift, så du får et skriftligt svar) om der er andre du skal give besked om, at du går hjem før tid.
Ellers kan du evt. sende din sb en mail, og fortælle hvordan det går.

ptc 11-10-2013 22:41

min erfaring efter at have slæbt mig igennem 24 timer er flg:

Sygemeld dig hvis det er det du føler du ikke kan magte det

Skriv dagbog over forløbet / opgaver

Hvis du ikke kan klare 37 timer så kom så langt ned i timer at det evt kan handle Flex ( langt under ½ tid )

Pip 11-10-2013 22:54

Udgangspunket er altid 37 timer, så det er standard.. det skal du ikke lade dig forskrække af, de vil vurdere dig undervejs og kan du ikke nå derop, så er det bare det.

Men det er vigtigt at de har noget at vurdere, så det er vigtigt at komme afsted hver dag, og kan du se det begynder at ramle, så bed om et møde, hvor I får skruet på kravene.. måske har du brug for en ekstra hviledag.. måske kan du klare en time mere hvis du får lov til at hvile en time undervejs osv.

Da jeg var i afprøvning havde jeg fast indlagt hviletid.

nuller 13-10-2013 19:06

Tusind tak for de gode råd. jeg kan godt se, det er langt mere struktur over den dagbog.
Hvad gør man, hvis man ikke kan benytte offentlig transport og ikke har bil?
Det bliver nemlig mit næste problem i ugen som kommer.
Jeg er nu så dårlig med svimmel og smerter, at jeg har ligget hele weekenden.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension