K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   §17 og jobplan. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23033)

Maj-Britt 29-05-2012 10:17

§17 og jobplan.
 
Det er et stykke tid siden, jeg har været herinde, og der er såmænd ikke sket noget nyt, siden jeg for 2 år siden var på et livstilskursus, hvilket ikke rykkede en meter.

Atter ny sagsbehandler, nr. et eller andet i rækken på de 2 år, og hun kommer så op med en smart ide, jeg skal i et forforløb på 4 uger, hvor jeg skal pakke sokker og derefter skal jeg i 13 ugers virksomhedspraktik.

Jeg havde en anden opfattelse at situationen, så jeg lagde en ansøgning om en FP § 17, og her burde jobplan, forforløb og alt andet jo stoppe, men næ nej, det ændrede ikke noget at jeg havde søgt den, jeg skulle stadig møde op på stedet og deltage.

Jeg mødte op, sidste mandag som jeg havde fået besked på, 9.00, og stedet kendte ikke noget til mig, så de sendte mig hjem med en besked om at de ville ringe.

Det gjorde de så tirsdag, jeg skulle til samtale torsdag, det gjorde jeg, og her kom vi ikke meget videre, for min kontaktperson kendte ikke noget til loven om FP § 17.

Så kontaktede jeg Socialministeriet, der mailede mig dette link:

http://ast.dk/Page_Pic/pdf/Undersoeg...2009_22_24.pdf

og i det står der:

Kommunen kan dog ikke iværksætte arbejdsprøvninger, speciallægeundersøgelser
mv., når sagen behandles efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. og 3. pkt.

Det kan næppe misforståes, vel??

Jeg mailede det til SB torsdag, hørte intet, ringede så til jobcenter fredag og bad dem bede hende ringe mig op, jeg hørte intet.

Jeg mødte atter op på stedet i dag 8.00 ( 7.50), hvor en medarbejder fortalte mig at der ud for mit navn stod A, det betyder accpeteret fravær, han løb lidt forvirret rundt, fik fat på min kontaktperson, der kunne forklare at det var fra sidste uge, men en eller anden havde forkert sat det på i denne uge.

Nu vidste min kontaktperson så godt at en FP §17 sætter en streg i sandet og alt stopper, så hun sendte mig hjem.

Og her sidder jeg nu og så ringede telefonen, en hidsig SB, der kunne forklare mig at jeg havde misforstået det link, den sætning, og jeg havde bare at møde op, dog først efter et møde med hende i morgen kl. 14.

Så ringede jeg til Ankestyrelsen, der gav mig helt ret i at naturligvis stopper alt, MEN, de kan ikke ringe og forklare min kommune det, men kommunen må gerne ringe til dem og får det af vide.

Jeg kan naturligvis klage over jobplan, hvilket er gjort, men alle ved, hvor lang tid det tager og i det tidsrum kan jeg blive trukket rundt i forløb og praktik.

Så jeg behøver en klokkeklart §, der fortæller at alt stopper, for SB vil bare ikke tro på mig.

Karo 29-05-2012 10:35

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme sende en mail med forespørgsel til Ankestyrelsen og samtidigt sende mailen cc til sagsbehandleren.
Kort sagt, du har ret.

Jeg har været igennem det samme og jeg mødte ikke op på jobcenter. ( den anden gang der jeg søgte om FP på foreliggende tros trusler om det ene med det andet! og mine penge blev ikke stoppet.).

Maj-Britt 29-05-2012 10:38

Karo, god ide :-)

stampe 29-05-2012 11:24

Er det til din fordel?

Maj-Britt 29-05-2012 11:26

Det vil muligvis være til min fordel at få set på min sag af andre end mit jobcenter, for der kegles godt nok rundt.

stampe 29-05-2012 11:59

Der er vel heller ikke iværksat noget efter, du har søgt en §17. Det foreliggende grundlag indikerer jo som beskrevet, at der ikke skal foretages yderligere. Held og lykke med §17 - med mindre du i forvejen er fuldstændig udredt og alt velunderbygget, er den normal svær at få fat i.

Maj-Britt 29-05-2012 12:01

Jo, der er iværksat et forforløb på 4 uger og derefter en virksomhedspraktik. Jobplan kom d. 16-5, så den har hun lavet samme dag, jeg søgte FP.

tumnus 29-05-2012 13:31

Har du søgt §17 på det foreliggende grundlag?
Eller bare § 17?

Maj-Britt 29-05-2012 13:37

Jeg har søgt på det foreliggende.

Maj-Britt 30-05-2012 16:11

Jeg klagede så over jobplan på mail og har i dag modtaget dette svar fra en fagkonsulent:

Du henviser til Ankestyrelsens bla bla bla....

Teksten betyder at arbejdsprøvninger og speciallægeundersøgelser som er iværksat efter d. 15-5-12 ikke vil indgå i dok. grundlaget, når der træffes afgørelse på det foreliggende grundlag.

Men det betyder ikke at sagsbehandlingen i Jobcenteret sættes i stå. Din arbejdsevne skal fortsat afklares. Derfor skal du møde som aftalt med din sagsbehandler jf. jobplan.

Da du således ikke får medhold bla bla bla


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension