K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flexydelse som aftenvagt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36430)

Babyrex 11-06-2018 00:00

Flexydelse som aftenvagt?
 
Hej alle :-)

Jeg er i gang med flexjob ansøgning og har nogle spørgsmål omkring lønnen. Har fast arbejde, som gerne vil beholde mig på flex, når det forhåbentlig snart går igennem.

Jeg er tjener i følge min kontrakt og overenskomst 145 i timen. Jeg er dog aftenvagt og får derfor tillæg på 40 kr oveni - så min timeløn er reelt set højrere. Kan ikke arbejde om dagen, så vil aldrig have en lavere timeløn end ca 185..

Vil flexydelsen blive beregnet ud fra overenskomstens mindste løn, eller den løn jeg reelt set tjener fordi jeg arbejder på skæve tidspunkter?

snoozz 11-06-2018 04:54

Du snakker lidt sort...

På den ene side er du i gang med at søge et job, og på den anden side et du allerede har?

Eller misforstår jeg noget?

Men 185 ) og også 145) i timen lyder som om du ikke skal have andet end løn. Det er en fin løn.

Jeg har selv været nødt til at arbejde som avisbud (som typisk er job for 13-15-årige) for at få time nok til fornyet dagpengeret.

Men nu er jeg så førtidspensionist, så alt det er ligemeget gg ;)

Fleks10 11-06-2018 05:45

Fleksjob-tilskuddet bliver beregnet ud fra den indkomst, som fremgår af dine lønsedler, altså 185,- kr.

jjsonn 11-06-2018 05:49

Du kan på fleks nu beregneren se hvordan din løn vil lyde,efter hvor mange timer du kan arbejde.

KageØre 11-06-2018 08:54

Citat:

Vil flexydelsen blive beregnet ud fra overenskomstens mindste løn, eller den løn jeg reelt set tjener fordi jeg arbejder på skæve tidspunkter
Den løn du reelt tjener.

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 363785)
Men 185 ) og også 145) i timen lyder som om du ikke skal have andet end løn.

At man får en høj timeløn, er ikke ensbetydende med at man ikke kan få tilskuddet.
Iøvrigt er 185 kr da ikke en speciel høj løn.

MistyMiss 11-06-2018 11:15

Som fleksjobber får man løn for de effektive timer man arbejder.
Inden modregning, får man 18.260 kr før skat i flekslønstilskud fra kommunen.
Af løn fra arbejdsgiver, inkl pension og aftentillæg, modregnes med 30% i flekslønstilskuddet.
Det af løn inkl pension og tillæg der overstiger 14.398 kr, modregnes med 55%.

Det fra arbejdsgiver + det fra kommunen, kan ikke overstige hvad du havde fået, hvis du havde været ansat på fuld tid.
Ja, her skal man også tage højde for aftentillæg. For dem havde du jo også fået hvis du var ansat fuld tid.

MistyMiss 11-06-2018 11:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 363785)
Du snakker lidt sort...

På den ene side er du i gang med at søge et job, og på den anden side et du allerede har?

Eller misforstår jeg noget?

Men 185 ) og også 145) i timen lyder som om du ikke skal have andet end løn. Det er en fin løn.

Jeg har selv været nødt til at arbejde som avisbud (som typisk er job for 13-15-årige) for at få time nok til fornyet dagpengeret.

Men nu er jeg så førtidspensionist, så alt det er ligemeget gg ;)

Men hvis nu vedkommende kun kan arbejde f.eks. 10-15 timer om ugen, ville fleksjob da være meget relevant.
Jeg gætter på at vedkommende enten allerede er i et kommunalt forløb, og har været så heldig at blive arbejdsprøvet i en lønnet stilling.
Eller at vedkommende måske kommer i fastholdelsesfleksjob, dvs har arbejdet der fuld tid før, men pga sygdom ikke længere kan klare fuld tid :)

Og der er ikke ved at blive søgt nyt arbejde som jeg forstår det.
Der er ved at blive søgt om at blive ansat under andre vilkår, dvs fleksjob vilkår :)

Babyrex 14-06-2018 05:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 363785)
Du snakker lidt sort...

På den ene side er du i gang med at søge et job, og på den anden side et du allerede har?

Eller misforstår jeg noget?

Men 185 ) og også 145) i timen lyder som om du ikke skal have andet end løn. Det er en fin løn.

Jeg har selv været nødt til at arbejde som avisbud (som typisk er job for 13-15-årige) for at få time nok til fornyet dagpengeret.

Men nu er jeg så førtidspensionist, så alt det er ligemeget gg ;)

Jeg har måske fået formuleret mig dårligt...
Jeg har et fast job nu på 24,5 time pr uge (dvs jeg er ikke vikar, studerende eller på særlige vilkår). Jeg får ingen andre ydelser, udover min lønindkomst.
Det arbejde er dog får hårdt for mig, så har behov for at arbejde max 15 timer om ugen og har derfor søgt flex. Denne ansøgning har jeg kørende imens jeg arbejder, da mit arbejde er meget forstående og acceptere det nødvændige sygdom jeg har - plus at de gerne vil have mig på en flexordning på 15 timer ugentligt, når det forhåbentlig går igennem.

185 og 145 er i øvrigt en rigtig fin løn, det klager jeg bestemt ikke over. Men når det er på 15 timer, så er det kun 12.000 før skat og det kan jeg ikke leve af. sygdomm koster mig ca 5000 om måneden, bla fordi jeg er nød til at have en bil :-)

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 363793)
Men hvis nu vedkommende kun kan arbejde f.eks. 10-15 timer om ugen, ville fleksjob da være meget relevant.
Jeg gætter på at vedkommende enten allerede er i et kommunalt forløb, og har været så heldig at blive arbejdsprøvet i en lønnet stilling.
Eller at vedkommende måske kommer i fastholdelsesfleksjob, dvs har arbejdet der fuld tid før, men pga sygdom ikke længere kan klare fuld tid :)

Og der er ikke ved at blive søgt nyt arbejde som jeg forstår det.
Der er ved at blive søgt om at blive ansat under andre vilkår, dvs fleksjob vilkår :)

Lige præcis, jeg har allerede et job som jeg er glad for og godt kan arbejde med - men bare ikke så mange timer. Jeg tror måske det er fastholdelsesflex, det ord har de i hvert fald nævnt før. Er ikke helt sikker på om det er forskel på der og så almindelig flex, men det har hele tiden været planen at jeg skal beholde mit nuværende job, så det er der taget udgangspunkt i. Skal ikke arbejdsprøves, hverken egen læge, speciallæge, sagsbehandler eller jeg selv mener at jeg kan holde til det, da det jeg er fejler er psykisk og derfor er en masse ting omrking en prøvning, som jeg ikke kan magte.:-)

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 363792)
Som fleksjobber får man løn for de effektive timer man arbejder.
Inden modregning, får man 18.260 kr før skat i flekslønstilskud fra kommunen.
Af løn fra arbejdsgiver, inkl pension og aftentillæg, modregnes med 30% i flekslønstilskuddet.
Det af løn inkl pension og tillæg der overstiger 14.398 kr, modregnes med 55%.

Det fra arbejdsgiver + det fra kommunen, kan ikke overstige hvad du havde fået, hvis du havde været ansat på fuld tid.
Ja, her skal man også tage højde for aftentillæg. For dem havde du jo også fået hvis du var ansat fuld tid.

Så hvis jeg arbejder 15 timer på flex og tjener 12.000 på mit arbejde, vil jeg fra kommunen få 14660? 30% af min lønindkomst er 3600 og så skal det beløb trækkes fra kommunen pengepulje?
Så jeg i alt tjener 26660? Får skat selvfølgelig ;-)

MistyMiss 14-06-2018 08:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Babyrex (Send 363856)
Så hvis jeg arbejder 15 timer på flex og tjener 12.000 på mit arbejde, vil jeg fra kommunen få 14660? 30% af min lønindkomst er 3600 og så skal det beløb trækkes fra kommunen pengepulje?
Så jeg i alt tjener 26660? Får skat selvfølgelig ;-)

Er de 12.000 før skat og inkl pensionsordninger?
For i så fald ja :)

Vel og mærke såfremt 26.660 ikke overstiger det du havde fået, hvis du var ansat 37 timer om ugen :)

KageØre 14-06-2018 08:35

Med en løntillæg for skæv tjeneste vil man omregne tillægget til timer, når der er tale om en fast stilling og ikke skiftende vagter.

Derfor kommer 15 timer let op over den grænse på 18 timer, som er for fleks.
Jeg har selv arbejdet i fleks som aftenvagt.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension