K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyttigt at vide for Førtidspensionister (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Kronikertilskud og Sygeforsikring Danmark? - Nye regler om Seroquel (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20474)

benzon 02-12-2011 16:36

Kronikertilskud og Sygeforsikring Danmark? - Nye regler om Seroquel
 
Heysa, jeg har lige fået kronikertilskud, og har lidt spørgsmål omkring det.

Kan se i papiret at jeg får 100% dækning når jeg når op over 16436,- kr og max kan få en egen betaling på 3555,- kr

Det jeg så har hørt, er man laver en aftale med apoteket og betaler godt og væl 300,- kr i måneden til apoteket.

Så kommer mit spørgsmål, har godt nok snakket med Sygeforsikring Danmark, og tror jeg har fat på det i den rigtige ende.

At jeg i gruppe 1, vil få dækket mine udgifter 100%, følgende står på SD's hjemmeside Gruppe 1. Indberettet til CTR - andel med offentligt tilskud 100%.

Vil det så ikke sige at jeg som sagt får dækket de 3555,- som er min egen betaling?

Der ud over har jeg hørt om nye regler om Seroquel, at man i fremtiden kun får tilskud ved skizofreni og bipolar lidelse Link (http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/med...5ADFBF19B.ashx)

Fandt info i det link, sådan som jeg så forstår det er jeg stadig får CTR tilskud på Seroquel fordi jeg er Skizofren, dog skal min psykriater skrive tilskud - hvergang han udskriver en recept til mig.

Og der ved vil jeg stadig kunne hente tilskudet fra Sygeforsikring Danmark?

gittedl 02-12-2011 16:40

Medicin som man får tilskud til fra det offentlige - altså ikke kroniker tilskud, med det som alle brogere i DK får - vil du få dækket 100% af Sygeforsikringen Danmark ved medlemskab af gruppe 1. Der er dog ind imellem noget medicin som ikke er tilskuds berettiget, og her vil du få 50% tilbage fra Sygeforsikringen Danmark når du er medlem af gruppe 1.

andersand10 02-12-2011 16:55

Du får det dækket af Danmark, men kun hvis du er medlem i forvejen. Du kan ikke melde dig ind nu. Jeg har prøvet at melde mig ind og fået tilskuddet, men efterlidt tid når de ser at man har en sygdom og har taget medicin før, så skal du betale det tilbage, det som du har fået fra Danmark!

Så du kan ikke melde dig ind i Danmark nu, hvor du har skizoofreni.... Det har jeg i øvrigt også selv.

Så det er jeg ked af...
Men sådan nogle som os kan ikke blive medlem

benzon 03-12-2011 15:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af andersand10 (Send 195690)
Du får det dækket af Danmark, men kun hvis du er medlem i forvejen. Du kan ikke melde dig ind nu. Jeg har prøvet at melde mig ind og fået tilskuddet, men efterlidt tid når de ser at man har en sygdom og har taget medicin før, så skal du betale det tilbage, det som du har fået fra Danmark!

Så du kan ikke melde dig ind i Danmark nu, hvor du har skizoofreni.... Det har jeg i øvrigt også selv.

Så det er jeg ked af...
Men sådan nogle som os kan ikke blive medlem

Jamen for mig er det ikke et problem, da jeg har været medlem siden jeg var 20, altså før jeg blev syg :)

Tutteren 03-12-2011 16:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af benzon (Send 195685)
Heysa, jeg har lige fået kronikertilskud, og har lidt spørgsmål omkring det.

Kan se i papiret at jeg får 100% dækning når jeg når op over 16436,- kr og max kan få en egen betaling på 3555,- kr

Det jeg så har hørt, er man laver en aftale med apoteket og betaler godt og væl 300,- kr i måneden til apoteket.

Så kommer mit spørgsmål, har godt nok snakket med Sygeforsikring Danmark, og tror jeg har fat på det i den rigtige ende.

At jeg i gruppe 1, vil få dækket mine udgifter 100%, følgende står på SD's hjemmeside Gruppe 1. Indberettet til CTR - andel med offentligt tilskud 100%.

Vil det så ikke sige at jeg som sagt får dækket de 3555,- som er min egen betaling?

Der ud over har jeg hørt om nye regler om Seroquel, at man i fremtiden kun får tilskud ved skizofreni og bipolar lidelse Link (http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/med...5ADFBF19B.ashx)

Fandt info i det link, sådan som jeg så forstår det er jeg stadig får CTR tilskud på Seroquel fordi jeg er Skizofren, dog skal min psykriater skrive tilskud - hvergang han udskriver en recept til mig.

Og der ved vil jeg stadig kunne hente tilskudet fra Sygeforsikring Danmark?

Jeg kan simpelthen ikke læse det her link på min mac, kan du ikke sætte noget ind her? Jeg har "kun" skizotypisk sindslidelse og betyder det så, at jeg ikke kan få tilskuld til Seroquel mere?

Gizmo 03-12-2011 17:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tutteren (Send 195866)
Jeg kan simpelthen ikke læse det her link på min mac, kan du ikke sætte noget ind her? Jeg har "kun" skizotypisk sindslidelse og betyder det så, at jeg ikke kan få tilskuld til Seroquel mere?

Det fylder 16 sider, så kan ikke sætte det hele ind, men der står bla.:

Lægemidler mod depression og angst
Den 5. marts 2012 ændres tilskuddet til en række lægemidler mod
depression og angst til generelt klausuleret tilskud.

Det gælder følgende lægemidler i faste lægemiddelformer:

SSRI: escitalopram, fluvoxamin
Tricykliske antidepressiva: imipramin
MAO-hæmmere: isocarboxazid
Andre antidepressiva: agomelatin, duloxetin1, reboxetin
Psykoleptika: buspiron, quetiapin
Antiepileptika: pregabalin2

Fra den 5. marts 2012 kan patienten kun få tilskud til disse lægemidler,

· hvis patienten ikke kan behandles med eller ikke tolererer
behandling med et billigere behandlingsalternativ, eller

· i de helt særlige tilfælde, hvor et skifte for velbehandlede patienter
til et billigere behandlingsalternativ efter lægens samlede kliniske
vurdering af patientens mentale tilstand vil være forbundet med stor
risiko for tilbagefald.
Hvis patienten opfylder klausulen, skal du skrive ”tilskud” på recepten.

Priks 03-12-2011 17:54

Det er værd at bemærke, at der ikke ændres i tilskuddet til almindelig Seroquel. Ændringen gælder kun depottabletter. Bare til info.

benzon 03-12-2011 18:00

Det glemte jeg lige at skrive at det var depot sry :)

Tutteren 03-12-2011 18:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Gizmo (Send 195878)
Det fylder 16 sider, så kan ikke sætte det hele ind, men der står bla.:

Lægemidler mod depression og angst
Den 5. marts 2012 ændres tilskuddet til en række lægemidler mod
depression og angst til generelt klausuleret tilskud.

Det gælder følgende lægemidler i faste lægemiddelformer:

SSRI: escitalopram, fluvoxamin
Tricykliske antidepressiva: imipramin
MAO-hæmmere: isocarboxazid
Andre antidepressiva: agomelatin, duloxetin1, reboxetin
Psykoleptika: buspiron, quetiapin
Antiepileptika: pregabalin2

Fra den 5. marts 2012 kan patienten kun få tilskud til disse lægemidler,

· hvis patienten ikke kan behandles med eller ikke tolererer
behandling med et billigere behandlingsalternativ, eller

· i de helt særlige tilfælde, hvor et skifte for velbehandlede patienter
til et billigere behandlingsalternativ efter lægens samlede kliniske
vurdering af patientens mentale tilstand vil være forbundet med stor
risiko for tilbagefald.
Hvis patienten opfylder klausulen, skal du skrive ”tilskud” på recepten.

Tak for det. :kram:

Det er depot jeg får 600 mg. og mon ikke skizotypisk sindslidelse kommer under det skizofrene spektrum???
Jeg har ihvertfald ikke råd til at betale det fulde beløb. :eek:

annagw 04-12-2011 11:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tutteren (Send 195895)
Tak for det. :kram:

Det er depot jeg får 600 mg. og mon ikke skizotypisk sindslidelse kommer under det skizofrene spektrum???
Jeg har ihvertfald ikke råd til at betale det fulde beløb. :eek:

Eller kan du spørge din behandler om du ikke bare kan skifte over til den anden. Min psykiater har ikke meget til overs for Seroquel Prolong... Nu udløber patentet på almindelig Seroquel, så det er smart, at de har gjort kæmpe reklamefremstød for at Prolong er meeeeeeeeeeeget bedre end den tidligere som patentet (og dermed den høje pris) udløber på.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension