K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Flere/mange diagnoser? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17461)

Suzy Jensen 01-04-2011 22:11

Flere/mange diagnoser?
 
Er der andre herinde som har flere eller ligefrem mange diagnoser?

Jeg syntes tit at de personer jeg snakker eller skriver med "kun" har en diagnose og ville rigtig gerne skrive med nogen der har flere diagnoser ligesom jeg selv. Så kom frit frem :-)

Jeg har selv ADHD, Borderline, Fjernet fra barndomshjemmet, svær depression og PTSD.

buster 01-04-2011 22:52

Hej suzy ;)

Hm, umiddelbart vil jeg tro at der er en del herinde med flere diagnoser end blot en enkelt såååå....hæng på, der skal nok komme nogle "bud".

Hilsen en diagnoseramt med sådan ca 7 af slagsen ;)(fysiske)

Enteneller 01-04-2011 22:54

Hej SJ,

Jeg har også en del, jeg tror det følger med "tiden". Forstå mig ret, mere kræver mere og alt skal diagnosticeres.

Da jeg fik min første diagnose, var jeg lamslået. Generaliseret angst !!! Det kan man jo ikke afgrænse, efter flg. er kommet, personlighedsforstyrrelse, somatisering og et par andre. Efterhånden begyndte jeg at tage dem som de kommer, jeg tror ikke man skal bruge dem til meget mere end sags-behandling.

Hanna 02-04-2011 09:13

Jeg har også en hel del diagnoser. Jeg tagr det også som det kommer. Nogen af dem tror jeg ikke på, hvor andre giver god mening. To diagnoser er slået sammen til en osv.

ButterflyGirl 02-04-2011 09:28

Jeg har også et par stykker i min bagage :)
Borderline, gentagne depressioner og angst... det var de psykiske.
De fysiske er Scheuermann, manglende brusk i knæ(aner ikke hvad det kaldes) migræner, astma og ekstrem hypermobilitet.... :)

MTVRV1 02-04-2011 10:01

efter at have læst en del sager
er min mening det er meget få som kun har en diagnose

nedsat syn, som giver problemer
ryg problemer med 2 diskopolaps og skæv ryg
balance problemer fysisk rysten, som bliver mere tiltalt ved fysisk aktivtet
dårlige kognitiv evner især koncentration og korttidshukommelse
bliver hurtig træt ved bare mindre opgaver
Angst
skizotypisk sindslidelse med Skizofreni negative træk

ingen behandlingsmuligheder for noget af det
kun medicin hjæper lidt
men hvad hjælper det, når kommunen endnu ikke kan tage stilling til fleks eller pension

annagw 02-04-2011 13:39

Tja; mit sygdomsbillede har svinget meget de seneste 6 år, så der er mange forskellige diagnoser i papirerne. Flere af tingene slås jeg ikke længere med, og derfor er de ikke "aktuelle" ved beskrivelse af min diagnose nu til dags.

Der er fx.
Depression, misbrugstendens, paranoid psykose, tvangstanker og tvangshandlinger, svær selvskade, emotionel ustabil personlighedsstruktur, spiseforstyrrelse, bipolar (rapid cykling).

Personlighedsforstyrrelsen har aldrig helt passet på mig, men de symptomer der smed i den kasse er nu blevet lavet om til bipolar, og dét passer!

Jeg tror, at rigtig mange har flere diagnoser på en gang, eftersom diagnosesystemet har flydende grænser og nogle symptomer og er fremtrædende i en periode og andre i en anden periode...

Lizzy 02-04-2011 13:50

Jeg har også flere forskellige...bla. discusopereret ryg (dårligt resultat med efterfølgende kroniske smerter) scheuerman, scoliose og reduceret/nedsat hukommelse efter hjerneblødning og slidgigt bare for at nævne et par stykker.
Derudover har jeg ved de nyeste undersøgelser fået konstateret en ny relativ stor discusprolaps, og så overvejer jeg om jeg skal aflyse en knoglescanning her d. 13. Fordi hver gang jeg er afsted kommer der nye diagnoser til, og jeg ved ikke om jeg har lyst/overskud til, at få en knogleskørheds diagnose tilføjet. Det er det man vil scanne for, idet jeg er gået tidligt i overgangsalder, og derfor sikkert afkalker hurtigt.
Så er der det med at jeg tuder for et godt ord, men det er vist bare følgerne af kommunens behandling.
*flexer på kontanthjælp*:mad:

Ninja 02-04-2011 17:40

Jeg har også et hav af diagnoser så som major depression, OCD, psykose, grænse psykose, micro psykose, angst, panikangst, ADHD (eller en del af diagnosen) osv osv osv.....og jeg skal ikke bruge det til en dyt!

Da jeg var under udredning mht førtidspension, så var de der diagnoser ekstremt vigtige for kommunen, men nu hvor jeg er pensionist kan jeg overhoved ikke bruge det til noget, og jeg tænker heller ikke over det mere. Men da jeg havde min sag verserende var jeg nærmest helt opslugt at diagnoserne, druknede nærmest i dem, analyserede dem, læste om dem, pillede dem fra hinanden og satte dem sammen igen - næsten lige som folk der går meget op i horoskoper for ''passede det nu også''.....og præcis som med horoskoper, så kunne man altid finde fællesnævnere, og jo flere man fandt, jo mere passede horoskopet/diagnosen og jo mere overbevist kunne man blive.

I dag tænker jeg ofte, at jeg ikke tror på en skid af noget det.
Der er enkelte 'bokse' jeg kan sætte flueben i, men resten bliver mere og mere fjernt, muligvis fordi jeg ikke længere 'dyrker' det og heller ikke længere skal vurderes på det eller der ikke længere skal dokumenteres noget ud fra det.

Nu er jeg bare reduceret til at være mig. Ingen forklaringer, ingen hængen sig i diagnoserne. Livet går der ud af, og det går rigtig godt. Jeg har styr på sagerne, ved hvad jeg kan, ved hvad jeg ikke kan, ved hvad jeg kan blive bedre til og hvad jeg ikke kan lære osv.

Synes det er dejligt at være mig nu.

Lizzy 02-04-2011 20:09

Mine diagnoser er ALLE vigtige for mit sygeforløb....men det mener lægekonsulenten ikke.

Hun har slettet tre af dem.....og jeg kan ikke klage over det, eller få en ny udtalelse, hvor de fremgår. Men det er så også nemmere for dem, at give afslag på førtidspension.

Lizzy...som synes hun kæmper en total unfair kamp :eek:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension