K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hjælp til pensionssag søges. Tvinges til gastrisk bypass?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17191)

Vovse 06-04-2011 21:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dolli (Send 158873)
Okay det vil sige at jeg skal søge fp på pgf 17. Skal der stå andet end det??
Du kan skrive følgende:
jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Dolli + cpr.nr.


Ydermere skal jeg have agtindsigt fra den dato hvor jeg modtog sidst også frem til nu med arbejdsnotater, samt løbende agtindsigt fra dags dato.
Jeg mener der er nogen, der har oplevet, at kommunen glemmer det der med "løbende", så min mening er, at det er bedst, at bede om aktindsigt siden sidst (med dato) når man mener der kan være kommet nyt.

Skal det hele stå på samme papir eller skal jeg have det på 2 skrivelser?

Og hvordan formulerer jeg det korrekt så der ikke er nogen der i tvivl om noget?? :confused:

Hvis du søger om fp, som jeg har foreslået, så har kommunen 3 mdr. til, at træffe en afgørelse.

Dolli 07-04-2011 08:41

Tusind tak vovse , med din hjælp er der nu skrevet de rette skrivelser, så de bliver afleveret på jobcenteret når de åbner, og ja skal nok huske kopi, underskrift og stempel :0)

Og piamus tak for dine ord, dejligt at du trods alt har fået det bedre efter GB, men ja vi bor i et frit land og det blir ihvertfald aldrig jobcenteret der kommer til at tvinge mig til en gb, for det har intet med min arbejdssituation at gøre om jeg vejer for meget, og forøvrigt vejer jeg slet ikke nok til at kan få en gb efter de nye regler............

maybeline2you 07-04-2011 13:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dolli (Send 155164)
Hej alle her på k10.

Kan kommunen virkelig tvinge en til en gastrisk bypass?

Og hvad gør man når man bliver ved at banke hovedet mod muren, de tryner mig den ene gang efter den anden, når først de har fået en udtalelse så beder de åbenbart bare om en anden udtalelse , for at åbne det hul der lige var blevet lukket.

Hold fast, jeg har bare lyst til ar råbe og skrige af afmagt og frustration.......


Hejsa

Jeg vil lige med det samme sige, at jeg ikke har læst alle de andres besvarelser, det orker jeg ikke lige pt. Men når du spørger ind til, om kommunen kan tvinge dig til en gastisk bypass vil jeg svare klart Nej!

Kommunen skal menlig passe meget på her, fordi vi her begiver os ind på Det enkelte menneskes frie ret til at vælge selv. Når jeg skriver det således skal grunden findes i både Den Danske Grundlov § 71 og i Europarådets konvention til Beskyttelse af Menneskerettigheder og Grundlæggende Frihedsrettigheder , hvor tvang i den kaliber, som kommunen ønsker at udsætte dig for ikke er lovligt

Læs Arktikel no 8 stk 1 -2 .... link .. http://www.eu-oplysningen.dk/dokumen...entioner/echr/

Måske du lige skulle smide disse oplysninger på bordet såfremt kommunen fastholder, at du skal ha fortaget en gastisk bypass. -Og husk så også lige på, at det kun er din egen læge der kan henvise til til denne Orp.

Venligts
Maybeline2you

Dolli 26-04-2011 22:37

Nå så blev jeg ringet op at min sagsbehandler i dag. Det første jeg har hørt siden jeg indleverede pgf 17 ansøgningen.

Og hun sagde at hun havde været syg, indlagt med noget akut så derfor jeg først hørte fra hende nu, hun kunne jo se at jeg havde indleveret ansøgningen på pgf 17 den 7 april.

Og hun ville høre om jeg fastholdt at den skulle køres på en pgf 17 og ja tak det vil jeg gerne fastholde.

Nå svarede hun men hun kunne nu godt sige til mig med det samme at det ville blive et afslag på pension.

For hun havde jo forelagt min sag for lægekons igen som tidligere beskrevet og svaret på det var at, så længe der ikke var gjort en kraftig indsats for et vægttab , så ville man ikke betragte min arbejdsevne som værende nedsat i betydelig grad???

Eller det er det jeg husker hun sagde, regner med at jeg inden for et par dage modtager det pr skrift.

Har jo bedt om agtindsigt men det blev overhovedet ikke nævnt i samtalen.

Jeg sagde til min sagsbehandler at jeg ikke rigtig kunne følge den udtalelse der og at jeg ikke forstod at man brugte så mange penge på en psykiatrisk udtalelse og at man så bare valgte at sidde den overhørig.

Ja det undrede hun sig også over sagde hun :mad: Hmm men hvorfor skulle hun absolut køre min sag igennem lægekonsulenten igen , når han ligesom havde godkendt den til at gå videre, nårh ja det var jo fordi hun ville sikre sig at man ikke brugte den lægeudtalelse til noget, den hvor der lå et dementi på :mad: Og det var lige nøjagtigt det der skete, at man åbenbart greb fat i det, de mener er et vægtproblem igen.

Så nu står jeg her med en pgf 17 ansøgning med lovning på den ikke går igennem. Så ja det er jo noget rigtigt **** og er lige nu meget i vildrede hvor jeg lige står nu.

Håber i kan finde hoved og hale i det her rodede indlæg , men er sgu lidt rodet oppe i hovedet, men noget i er i tvivl om så spørg og kom endelig med noget feedback for lige nu kan jeg ikke helt tænke klart selv og regne ud hvad der lige kommer til at ske nu.........

Vovse 27-04-2011 06:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dolli (Send 161078)
Så nu står jeg her med en pgf 17 ansøgning med lovning på den ikke går igennem. Så ja det er jo noget rigtigt **** og er lige nu meget i vildrede hvor jeg lige står nu.

Jeg husker ikke lige din sag, men mange søger jo netop en §17 fordi, at de så kan anke et evt. afslag og derved få andre øjne på sagen.

Hvis du får afslag, så skal der står en begrundelse og ud fra begrundelsen anker du afslaget, evt. med hjælp herindefra.:kram:

Dolli 27-04-2011 07:42

Ja vovse det var nu også derfor jeg søgte § 17, for at få en afgørelse som højst sandsynligt ville blive et afslag, som jo så skal ankes.

Men uhhhh det var nu alligevel som at få en spand koldt vand i hovedet, da hun sagde det SB.

Og det p..... mig bare så meget af at de skal blive ved at hive noget nyt frem og de blir ved at køre rundt i min overvægt.

Hvad med de kiggede på de årsager der gør at jeg søger en pension, det er jo ikke for sjov, men fordi jeg virkelig ikke har andre muligheder........

Men ja jeg kan jo bare tabe mig og holde op med at ryge, så blir alt jo godt igen, hmm de skulle komme tilbage til virkeligheden......

Vibbe 27-04-2011 09:11

Kære Dolli

Jeg har ikke fået læst hele din sag igennem - men herfra skal du bare have en kærlig tanke.

Min sagsbehandler var på et tidspunkt i gang med at undersøge om den billigste løsning i min sag var at hive alle mine tænder ud og skære min trigeminusnerve over så jeg blev lam i hele ansigtet !!!!! ( jeg har skrevet "min historie" hvis du vil have flere groteske eksempler )

Hun blev efterfølgende "flyttet til andet arbejde "

Kæmp videre - uanset hvor sort tingene kan se ud - hvor mærkeligt det end lyder vænner man sig til det uanstændige cirkus - og pludselig åbner der sig en mulighed !
Jeg skal til møde om lidt med min sagsbehandler - jeg vil indstilles til ftp NU
Fortsat god kamp
Knus fra Vibbe

gonda 27-04-2011 09:28

sunhedsstyrelsen
 
Hej Dolly

Jeg har lige bedt sundhedsstyrelsen til at vurdere om der er grundlæg for at melde svendborg kommune til politie for at overskride loven om autorisation ( kvaksalveri)
Sundhedstyrelsen er meget venlig og ser seriøst på henvendelsen Hvis du har overskud kan det være en god ide at skrive til dem.
Husk de skal have alle relevante oplysninger
Jobcenteret er ikke autoriseret til at forslå behandling Det er kvaksalveri

Sundhedstyrelsen

Tilsyn og Patientsikkerhed

Islands Brygge 67
2300 København S

Telefon 72 22 75 71
E-post [email protected]

Dolli 27-04-2011 23:56

Borgerrådgiver
 
Tak for respons ;)

Vibbe har læst din historie og ja det er virkelig grotesk !!!!!!!

gonda jeg ved ikke om jobcenteret fastholder en gb, det kan jeg først se når jeg modtager min agtindsigt går jeg ud fra, så indtil videre må jeg lige forholde mig i ro ;)

Jeg har i dag talt med borgerrådgiver grundet at de 10 dage der max må gå for agtindsigt er overskredet men hmm hun sagde at når sb havde ringet til mig i går, selvom vi ikke havde talt om agtindsigt, var det alligevel en måde jeg var blevet oplyst om at de ikke kunne holde tidsfristen grundet sagsbehandlers sygdom.

Så BRG mente ikke vi ville få noget ud af en klage andet end en sludder for en sladder hvor man ville henvise til sagsbehandlers sygdom, så det ser ud til at jeg er tvunget til at vente yderligere 10 dage.

Men ja det må jeg jo så gøre.....

Vibbe 28-04-2011 14:13

Kære Dolli

Jeg var igennem samme mærkværdige cirkus da jeg søgte om aktindsigt !
Så var der undskyldninger - sygdom - kursus - og andet bla bla - men efter 12 dage gik jeg på Jobcenter igen med skriftligt krav om aktindsigt ( gjorde opmærksom på at de ikke havde overholdt fristen 1. gang og angivet årsagerne !) og fik stemplet brevet med dato for modtagelse - og brevet var adresseret til både min sagsbehandler og til jobcenterchefen !

Så var der akter i stakkevis efter 4 dage !!!!

Det lyder jo også skørt at du skal acceptere at SB ikke kan overholde en tidsfrist på noget I slet ikke fik talt om !!!
Pøj pøj
og knus


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension