K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24236)

aid 16-09-2012 16:36

Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år
 
Ifølge nuværende lov om fleksjob er man meget dårligt stillet, hvis man skulle være ledig når man når 60½ års alderen, og ikke er med i fleksydelsesordningen.- I øjeblikket kan man nemlig ingen ydelse få, ud over kontanthjælp, som rigtig mange alligevel ikke kan få.

Ifølge reformen gældende fra 2013, lyder det som følgende:

Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til ca. 60 pct. af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.

Skal det forstås som en forbedring, og at man er sikret en ydelse(omend den er lav) efter de 60½ år, og frem til pensionsalderen?
Håber nogen kan greje de ind imellem kringlede, og mangelfulde formuleringer de anvender.

Tob 16-09-2012 16:40

Som jeg læser det ja. Så kan man få hvad der svare til kontanthjælp i ledighedsydelse indtil man pensioneres.

Webmaster 16-09-2012 17:08

Det der er forbedringen er at ledighedsydelsen ikke er indtægtsbestemt...

Så alle dem der ikke kunne få hjælp før pga ægtefælleforsørgelses....ja de vil fremover kunne få hjælp...

Ninja 16-09-2012 17:11

Ja det er korrekt, sad og læste om det igår - bliver næsten helt rørt når man en sjælden gang støder på noget positivt fra den nye regering:D

maruus 16-09-2012 19:47

Tja forbedring - jeg har stadig ikke fattet hvorfor man skal straffes fordi man blir gammel ( i dag 60,5 og fremadrettet når ny reform vedtages - efterlønsalderen) tvinges på kontanthjælpsydelse i stedet for ledighedsydelse ved ledighed.

Gammelt navn på nye flasker.

le cuere 16-09-2012 21:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af aid (Send 241455)
Ifølge nuværende lov om fleksjob er man meget dårligt stillet, hvis man skulle være ledig når man når 60½ års alderen, og ikke er med i fleksydelsesordningen I øjeblikket kan man nemlig ingen ydelse få, ud over kontanthjælp, som rigtig mange alligevel ikke kan få.

Ifølge reformen gældende fra 2013, lyder det som følgende:

Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til ca. 60 pct. af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.

Skal det forstås som en forbedring, og at man er sikret en ydelse(omend den er lav) efter de 60½ år, og frem til pensionsalderen?
Håber nogen kan greje de ind imellem kringlede, og mangelfulde formuleringer de anvender.


Man kan få ledighedsydelse som du nævner det 60 procent af højeste dsgpengesats indtil folkepensionsalderen. Det svarer til kontanthjælp sats Brutto ca. 10.300 ke mdl.

Syntes ikke det er en reform som man ligefrem klapper i hænderne over, tværtimod. Når de faste udg. er betalt, er der ingen penge tilbage til mad på bordet.

De yngre personer får en højere sats, det grå guld som denne reform gælder, har lav priotet hos regeringen, de ser vel helst denne gruppe fraflytter deres bopæl og flytter ind i jordhuler el. lerhytter, så de har penge i overskud og
har råd til mad.

Men man kan selvfølgelig spare medicin væk, så sætter man nok træskoene lidt før, det vil nok glæde regeringen så sparer de jo ydelsen.. :mad: :mad: :)

sannemus 17-09-2012 12:12

Ja, det havde jeg også luret at det betød..satte mig derfor ned og regnede ud hvad jeg egentligt kunne få i fleksydelse, hvis jeg blev i efterlønsordningen;)

Denne udregning betød, at jeg meldte mig ud af ordningen og brugte pengene på en bil, som jeg kan holde til at køre i..den gamle var 20 år og uden servo osv..

Så jeg synes, jeg for en gangs skyld har vundet i lotteriet:p

Burde sikkert have tænkt lidt langsigtet og have overført dem til pensionskontoen, men jeg (der ellers plejer at gå med livrem OG seler) blev altså ramt af forbrug..ved jo alligevel ikke om jeg er live, når jeg når pensionsalderen..den rykker sig jo hele tiden:p


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension