K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16288)

popiae 09-07-2011 00:41

Hvis du kikker under revudering af fleksbevilling, altså om man fortsat er til rådighed, ser du under hvilken lov du evt skal afklares under; her kap, 10 eller 11.

hvis du feks er sygmeldt SKAL der laves sygeopfølgningsplan jævnfør §12b, og helhedsvurdering(retsikkerhedlov §6 el.7), som bla, kan beskrive at du skal rådighedsvurderes og begrundelse.

Hvis du skal i afklarende foranstaltning skal der laves job-plan.

Alternativt; ring ankestyrelsen, eller ministeriet for afklaring og evt henvisning til §.

VH Popiae

Carmen 09-07-2011 22:55

Mange tak for rådene, Popiae - jeg vil granske paragrafferne og overveje Ankestyrelsen for vejledning, hvis jeg fortsat er i tvivl om, hvor jeg "hører hjemme".

Min sag er et enormt rod med start i år 2000!

Senest er jeg indkaldt til møde hos SB med emnet "revurderingsforløb".

Anden Aktør har været 4 mdr. om at tilbyde en "virksomhed", hvortil der er "gode busforbindelser", på trods af at det tydeligt fremgår af skriftlige skånebehov, at bustransport ikke er acceptabelt.
Desuden er timeantallet endnu engang skruet op (oprindeligt aftalt med SB max. 1 time dagligt 3 dage om ugen (bisidder kan bevidne + har det på lydfil), det fremgår så i journal som 6 timer) og senest nu fra Anden Aktør er det så 8 timer...
Ved anmodning om aktindsigt (fremsat 3 gange!) hos Anden Aktør, modtages kun en progressionsrapport...som også har flere usandheder indbygget.

Aftalt (har det på skrift) løbende og fuld aktindsigt 1 gang pr. md. hos SB skal der også rykkes for...

...man kunne blive SÅ træt! Der digtes livligt og arbejdes meget lidt seriøst og omhyggeligt...

jasch 30-07-2011 21:10

Hejsa søde Carmen, tænkte på hvorvidt du stod idag ?

Om du har nyt i din sag....

Carmen 30-07-2011 23:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 173676)
Hejsa søde Carmen, tænkte på hvorvidt du stod idag ?

Om du har nyt i din sag....

Tak, søde Jasch, en tanke fra det sønderjyske - det var hyggeligt :-)

SB var "et ordentligt menneske" (hvad jeg ikke har oplevet siden en socialrådgiver i 2003, der var involveret i opstart af min arbejdsprøvning) og lige så irriteret på Anden Aktør som jeg dvs. at der smøles 6 mdr. væk og man ender op med at tilbyde noget ikke acceptabelt, som tydeligt fremgår af skriftlige skånebehov.

Ved forespørgsel om lov og paragraffer blev jeg ikke klogere på, hvor jeg hører hjemme...

Ved efterlysning af en anke af Jobplan medio 2010 og varslet Sygeopfølgningsplan i okt. 2010 (begge også efterlyst hos heksen, denne tråd starter med, samt i efterfølgende brev til Jobcenterchef) var svaret, at førstnævnte nu befinder sig hos centerjurist og sidsnævnte var en and...

Videre frem afhænger meget af en statusattest fra reumatolog (som jeg har opsøgt på eget initiativ), hos hvem jeg har tid på mandag efter blodtest, knogleskintigrafi, rtg. og MR-scanning af hele rygsøjle:
Enten en arbejdsprøvning hos en anden Anden Aktør eller en sygemelding.

Torturen arbejdsprøvning ved jeg, hvad indebærer.

En sygemelding som flexbevilliget ved jeg ikke, hvad indebærer...

...så viden og erfaring om sidstnævnte modtages med kyshånd :-)

jasch 31-07-2011 10:49

Er du bevilliget fleks ?

Bliver spændende med den statusattest, om den kan sætte et punktum for det lægelige.

Carmen 31-07-2011 18:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 173704)
Er du bevilliget fleks ?

Bliver spændende med den statusattest, om den kan sætte et punktum for det lægelige.

Ja, er bevilliget flex i 2004.

Der VAR sat punktum for det lægelige - stationært, varigt, ingen behandlingsmuligheder osv., men Visitationsteam insisterede på, at jeg lige skulle forbi en af dem ofte benyttet speciallæge, som medgav at ryggen ikke var helt god, men leddegigt og fibromyalgi blot var psykisk.

Sidstnævnte køber jeg ikke - trods speciallægens mange titler og selvhøjtidige optræden, MEGET pænt sagt - og har derfor på eget initiativ opsøgt en anden reumatolog, der er sympatisk, grundig og omhyggelig...

...så ja, rigtig spændt på hans konklusion!

Kommunen kommer i anden række...

jasch 31-07-2011 18:17

Ja, det kender man jo idag, med de "forholdvise nye smertesygdomme" er de bliver gjort til et psykisk anliggende, fordi de simpelhen ikke har nok viden omkring sygdommene endnu.

Det samme har jeg jo i 10 år, fået af vide af min egen læge, omkring vulvodynien.

Har dog været på Kolding sygehus, som bekræfter diagnosen, og siger der helt klart er tale om en fysisk smertesygdom, de vidste lige præcis hvilke punkter de skulle prikke på med en vatpind osv.

Der er så forskellige grader af sygdommen, mine smerter er der næsten konstant uden nogen smertestillende behandling overhovedet, og det er bare så invaliderende.

Carmen 31-07-2011 18:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 173738)
Ja, det kender man jo idag, med de "forholdvise nye smertesygdomme" er de bliver gjort til et psykisk anliggende, fordi de simpelhen ikke har nok viden omkring sygdommene endnu.

Det samme har jeg jo i 10 år, fået af vide af min egen læge, omkring vulvodynien.

Har dog været på Kolding sygehus, som bekræfter diagnosen, og siger der helt klart er tale om en fysisk smertesygdom, de vidste lige præcis hvilke punkter de skulle prikke på med en vatpind osv.

Der er så forskellige grader af sygdommen, mine smerter er der næsten konstant uden nogen smertestillende behandling overhovedet, og det er bare så invaliderende.

Det gør mig virkelig ondt for dig med alvorligheden af din vulvodyni!

Den blev ikke anerkendt i Dk før 2004, mig bekendt, og på det tidspunkt var man langt bagud i forhold til andre skandinaviske lande, hvor der var oprettet professorater i lidelsen.

Jeg kunne forestille mig, at hvis du evt. skulle ha' smerterne afhjulpet, så skal du søge svaret i de lande, der har beskæftiget sig med det længst, men nøje vurdere om det er noget, du vil indlade dig på.

jasch 31-07-2011 18:55

De kender simpel hen ikke årsagen til smerterne endnu, nogle snakker og virus, andre snakker om smerterne sidder i nerverne dernede, der er mange teorier men ingen fakta endnu, så nej jeg er ikke prøveklud, for noget som ikke er godkendt ;-)

Carmen 31-07-2011 19:11

Godt, du ikke er prøveklud :-)

Enig, man ved rigtig meget, men man ved slet, slet ikke alt!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension