K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ferie under sygdom (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14466)

sjj 25-09-2010 08:15

Ferie under sygdom
 
Hej

Hvordan og hvorledes gør man, når man er så heldig at have fået foræret en ferie til syden og er på sygedagpenge. Jeg skal jo klart søge om det, men hvor og hvordan og hvem skal kontaktes?? Man kan vel godt holde ferie?? Mener der er vel ingen problemer med at komme tilbage til sygedagpenge??? Det drejer sig om 1 uge. Har ikke holdt ferie i 4 år, så glæder mig allerede mega meget..:cool:
Mvh Sanne

lilleper 25-09-2010 08:41

det jeg gjorde det kontaktede jeg min sagsbehandler og hun vuderede at det var ok da jeg ikke stod overfor behandling men hun lukkede pengene og så skulle jeg vise min billet så hun kunne se vilke datoer jeg var udrejst

sjj 25-09-2010 09:13

Hej
Fair nok, men da du så kom tilbage fra ferie, var der så nogle problemer med at få sygedagpenge igen??

mvh Sanne

Anna1 25-09-2010 09:22

ferie
 
hej

jeg stod overfor samme problem, da min sagsbeh. sagde at hun ikke vidste om jeg skulle i afklarende forløb på det tidspunkt rejsen var, ville det betragtes som værende afvisning af tilbud så jeg måtte takke pænt nej.

der er ikke noget der hedder ferie under sygdom, men jeg håber for dig din sagsbeh. er mere imødekommende og forstående end min. det er der trods alt
nogen der er.

kram anna1

Chihuahua 25-09-2010 09:25

Hejsa

Det er op til sagsbehandleren.. Jeg har fået nej de to gange jeg har spurgt.. Ikke for at tage modet fra dig.. sidst var her i sommers, og jeg var i arbejdsprøvning.. og havde været der i 8 mdr unden fri/ferie..

Så det kommer nok meget an på hvor du er i din sag..Men håber da for dig du får lov, for man har bare så meget brug for at komme væk fra det hele og bare slappe af..

MorWettendorff 25-09-2010 09:29

Sidste sommer, da jeg var i afklaring, på sygedagpenge, fik jeg lov af min socialrådgiver, hun kaldte det så bare rekreation, da man ikke kan holde ferie på sygedagpenge.

Susanne2412 25-09-2010 11:16

Man har ikke ret til ferie under sygdom, men kan være så heldig at have en flink sagsbehandler som giver lov.
Jeg har ikke haft ferie i 3 år,sååå......

Peppe 25-09-2010 12:46

Citat:

Ferie i sygeperioden
Du har som udgangspunkt ikke ret til at holde ferie, når du modtager sygedagpenge, eller din arbejdsgiver modtager sygedagpengerefusion fra kommunen.

Du kan evt. aftale med kommunen og din arbejdsgiver, at du raskmelder dig for at holde ferie og sygemelder dig igen efter ferien. Men det er vigtigt, at du har kommunens accept, inden du rejser på ferie.

I ferien vil du ikke få sygedagpenge, men feriegodtgørelse eller løn under sygdom, hvis du har optjent ret hertil.
Husk at få accept på skrift så de ikke kan komme og påstå du ikke måtte holde ferie i bag efter.

Jeg kender ikke din sagsbehandler, men hvis hun/han er til at snakke med synes jeg da du skal prøve!:cool:

Zastrow 25-09-2010 15:48

Jeg ville helt klart....
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af sjj (Send 125709)
Hej

Hvordan og hvorledes gør man, når man er så heldig at have fået foræret en ferie til syden og er på sygedagpenge. Jeg skal jo klart søge om det, men hvor og hvordan og hvem skal kontaktes?? Man kan vel godt holde ferie?? Mener der er vel ingen problemer med at komme tilbage til sygedagpenge??? Det drejer sig om 1 uge. Har ikke holdt ferie i 4 år, så glæder mig allerede mega meget..:cool:
Mvh Sanne

Jeg ville helt klart snakke med min sagsbehandler om - hvor meget jeg trængte til rekreation - altså en lille ferie væk fra alle problemer m.v.

En sagsbehandler burde (efter min mening) være forstående overfor sådan en ting.
Jeg håber det bedste for dig, så du kan få en lille, dejlig ferie.

Lotz01 26-09-2010 22:38

Ingen ferie til mig...
 
Jeg fik også tilbudt en gratis ferie, men min sagsbehandler sagde nej, for hun mente jeg muligvis skulle starte i aktivitets-tilbud liiiiiii netop DER! Måtte pænt takke nej, og kom naturligvis ikke i a-tilbud før 3 uger efter ferien var slut :mad: Træls! Men ja det er din sagsbehandler du skal have fat i...
Jeg krydser fingre for dig!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension