K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Puljefleksjob, fyring, love? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36557)

Hjerterum 05-08-2018 18:04

Puljefleksjob, fyring, love?
 
Hej er der nogle der kan hjælpe mig?

vi har fået ny leder, som ingen af os rigtig ved hvor vi har hende, hun siger ting på forkerte tidspunkter/ som måske først skulle siges når man havde en samtale alene med hende, og først når hun ved med 100% sikkerhed hvad det er eller hvornår det skal ske, og griner nærmest lidt gulvet/ falskt, nu en af vores kollegaer der også er fleksjobber blevet fyret, det startede med hun fik besked om ændring/ og afslutning af hendes arbejdsopgaver, flere måneder før, sagde at hun måske blev fyret da, hun kunne ikke rigtig give et konkret svar på hvad hun så skulle laves, og griner på en underlig måde hun nu gør og hun fik besked under firma sommerfesten at nu var hun blev fyret. Og måtte selv hente sin fyreseddel i hovedafdelingen.

Nu har lederen så fortalt mig, hun søger en ny fleksjobber istedet for hende på samme vilkår, som skal lave noget administrativ opgaver (nye opgaver som den fyret ikke kunne) samt økonomi, og sagde mine arbejdsopgaver så vil blive ændret. Jeg sidder med regnskabet som er min hovedopgave, har få andre opgaver.

Dette bekymrer mig selvfølgelig, så jeg spurgte til hvordan min situation så var/ vil blive, hun svarede som ved hende der blev fyret, et ikke helt konkret svar, og sagde vi alle kunne jo blive fyret, og ikke viste om jeg skulle på kursus, og at jeg står i samme situation som de andre, da vores økonomi er dårlig. Og som altid griner hun på sin mærkelige måde.

Kan fortælle vi gik ud af 2017, med stort underskud, tidligere leders skyld, dog ser tingene bedre ud end sidste år.

Min bekymringer er selvfølgelig, om hun må ændrer på mine arbejdsopgaver, så drastisk, når det næsten er det eneste jeg laver? for så at kunne fyre mig, uden problemer ved at have ændre opgaverne.

Hvordan er jeg stillet hvis hun fyrer mig, da jeg er “ansat ved kommunen men udlånt til min arbejdsplads, som betaler en egenbetaling på max 13.000kr om året” Hun ringede så i sidste uge på en fridag og spurgte om der ikke var puljefleksjob jeg var i, og hvor mange timer det var (12) hvilket hun var klar over da jeg har fortalt det mange gange.

Hun oplyste der var kommet nye regler for refusion, hvor til jeg svarede, at jeg mente ikke hun kan søge det da der er kommunen der betaler min løn. Men hun afbrød mig og sagde der var de nye regler der sagde hun kunne, og som altid grinede hun underligt.

Man kunne for nogle år siden få sin pensionsopsparing udbetalt, min daværende socialrådgiver sagde det havde ingen nogen betydning for mig, og valgte så at få dem udbetalt, har hørt det var dumt, men ikke svar på hvad det ellers betød.

Mine spørgsmål er, hvis jeg bliver fyret, om jeg så også fyret hos kommunen

Og kan jeg ledighedsydelse? Ved i noget om det? Og hvad er reglerne mm.


Håber i kan hjælpe med svar på mine spørgsmål.

Eller hvem jeg ellers skal henvende mig til. Har forsøgt at kontakte kommunen, men der var ferielukket, så vil kontakte dem og min chef i kommunen..

På forhånd tak

amaranth 06-08-2018 01:56

Jeg ville tage fat i min tillidsrepræsentant på arbejdspladsen eller i min fagforening mht. situationen med lederen, der ikke lyder som om vedk. er opgaven voksen.

Hvis du fyres som fleksjobber, altså bliver "ikke selvforskyldt ledig," vil du modtage ledighedsydelse.

Dine andre spørgsmål har jeg desværre ikke forstand på.

MistyMiss 06-08-2018 11:28

Og størrelsen på ledighedsydelse:
Hvis du bare én gang har været ansat i fleksjob i 9 mdr inden for en periode på 18 mdr, vil ydelsen være 16.583 kr før skat :)

Hjerterum 06-08-2018 15:54

Mange tak, fik endelig fat på mellem chefen, der bliver lavet et møde, med chefen og lederen samt mig og min bisidder. Dog har jeg fundet ud af at chefen er den samme de har snakket med vedr. Afskedelse. Så ved ikke helt hvordan det kommer til at gå.

Har fået svar på hvis jeg bliver fyret på arbejdet, så er jeg ikke fyret ved kommunen, og vi vil sammen finde et nyt sted, er det med samme opgaver, bliver jeg på den løn jeg har nu, er det inde for en anden branche laver de en ny beregning, og min løn vil blive ud fra det.
Finder vi hver især ikke noget job, så ryger jeg på ledighedsydelse, og kommer så på den nye ordning hvis jeg finder job derefter.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension