K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Klage over afgørelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36130)

SanneRP 12-02-2018 12:00

Klage over afgørelse
 
Hej.

Hvor kan man finde en vejledning til en klag over afgørelse ang. ressourceforløb ?

Jeg var til Rehabiliteringsmøde d.23/11-17 hvor de indstillede mig til et 3 årig forløb men kommunen mener ikke jeg kan få det.
Jeg har problemer med min ryg efter en arbejdsskade og Ankestyrelsen har afgjort jeg har et varrigt mén på 12% og erhvervslissikringen har sagt jeg har tabt erhvervsevne på 65% men dette har forsikrigen klaget over så denne ligger pt i ankestyrelsen.
Jeg har brugt flere 1000 kr på at få hjælp af bisidderhjælpen.dk men jeg er overhovedet ikke kommet et skridt videre. Den partsrepræsentant jeg har hos bisidderhjælpen havde ikke tid til at skrive klagen så derfor fik min tidligere partsrepræsentant den opgave men efter jeg forsat intet havde hørt efter 14 dage trods jeg havde mailet til hende og ringet og rykket besluttede jeg at ringe hende der er stifter af bisidderhjælpen op og fik svaret at hende der skulle skrive min klage havde sagt op igen 2 dage forinden jeg igen ringede og rykkede for den klageskrivelse og samtidig fortæller hun mig de ikke kan nå at skrive klagen inden fristen på 4 uger er gået MEN de har opkrævet mig penge for et stk arbjede som de ikke har udført.
Jeg vil derfor selv prøve at lave en klage men er ikke så god til at formulere mig så derfor vil jeg høre om nogen af jer ved om der er en skabelon et sted jeg kan bruge ?

MistyMiss 12-02-2018 12:56

Mit bedste råd til klager:
Se på hvad de bruger af argumenter for deres afgørelse. Forklar hvorfor du er uenig i de argumenter.

Hvis kommunen f.eks. skriver at xx indsats ikke vil hjælpe på dine problematikker, kan du se om der er noget fra din læge/behandler, der siger at den indsats kan hjælpe på dine problematikker.
Så start med at lave en oversigt over: hvad lægger kommunen vægt på i deres afgørelse, som du er uenig i :)

phhmw 12-02-2018 12:58

Velkommen til kære SanneRP.........
 
Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister oplysninger.

Man skal altid anke en afgørelse til kommunen inden 28 dage så kommunen har modtaget din anke senest på minuttet ellers kan man miste sin ankemulighed.

De professionelle har bragt dig i en uholdbar situation, som de ikke burde have betaling for. Det er min personlige mening med de oplysninger du har skrevet.

Derfor skriver du allerede NU hvor du læser dette til kommunen at du anker deres afgørelse.

Intet andet.

Hvornår præcis MODTOG du din afgørelse, som du ønsker at anke over dato, tidspunkt, minutter, sekunder.?

Senere kan du indleverer alle de oplysninger du ønsker, men en anke til kommunen nu og ikke i morgen. Det har 1ste prioritet.

Stil ikke flere spørgsmål nu men afsend anke NU.

Når klagefristen er overskredet
https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...det-klagefrist

Kommunen har nu 4 uger til at udfører en reel genvurdering og hvis de fastholder deres afgørelse SKAL de fremsende din anke til Ankestyrelsen som ikke har lovbundne frister, hvor deres afgørelse skal falde.

Når du har afsendt din anke til kommunen læser og følger du disse råd til nye på k10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Efterfølgende skal du søge aktindsigt ved alle 100% du har været i forbindelse med, men den tager vi senere.

Hvor i landet bor du ca? S.U.
Er du over eller under 40 år? S.U.
Hvilken ydelse er du på pt.? S.U.
Har du anket et tidligere "sygedagpengestop"? S.U.

Hilsen Peter (y)

ladybird 12-02-2018 18:58

Hej Sanne

Du kan altid skrive du ønsker at klage over en bestemt afgørelse, så du overholder tidsfristen på 4 uger. Samtidig skriver du så fx at uddybelse eller klagepunkter følger snarest og at kommunen skal vente med at behandle klagen.

Jeg kopierer gerne hele klagen ind i et dokument. Og for hvert punkt jeg er uenig i kommentere jeg punktet med kursivskrift.

Hvis der er faktuelle oplysninger der er urigtige indleder jeg altid med et afsnit med overskriften berigtigelse af oplysninger. Hvis dette afsnit er stort laver jeg berigtigelsen i dokument for sig selv og henviser til dette i klagen.

Undervejs i klagen citerer jeg alle lægelige oplysninger som taler mit synspunkt/begrundelse.

Hvis jeg skønner, det er nødvendigt laver jeg også et afsnit, der hedder kritik, hvor jeg fx beskriver hvis kommunen sorterer i oplysninger til deres fordel eller kommer med urigtige oplysninger eller undlader at indhente oplysninger.

Og jeg gør ikke dette på en dag men i små bidder, for det tager tid at få arbejdet sig i gennem sådan en afgørelse.

Mvh Ladybird


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension