K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Klage over afslag på fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22395)

Ludvig 03-04-2012 12:15

Klage over afslag på fleksjob
 
Hej.

Jeg er helt ny her på siden.

Jeg fik afslag på fleksjob for 1½ måned siden. Jeg har sendt en klage og venter nu på svar.

Hvis jeg får medhold i min klage og sagen tages op igen, må de så give afslag med samme begrundelse som sidst. Altså den begrundelse som jeg klagede over?

Hvis jeg ikke får medhold i min klage, hvilke muligheder har jeg så?

MTVRV1 03-04-2012 12:19

velkommen
nu har du vel klaget inden 4 uger fra du fik afslag
Ja de må godt komme med samme begrundelse
fordi her efter bliver sagen sendt til beskæftigelsesankenævnet
som regel tager det cirka 6-8 måneder og behandle sagen

men hvad er begrundelsen

Ludvig 03-04-2012 12:26

Tak for svar.

De har begrundet det med noget som min læge har skrevet. Problemet er at det er taget ud af sammenhæng, og et ord er udeladt fra sætningen, så meningen er en helt anden.

Klagen er sendt indenfor fristen, og min læge har skrevet en klage over at blive fejlciteret, som er vedlagt.

Ninja 03-04-2012 13:11

Lyder til de får som fortjent!!

Godt du var vaks og fandt fejlen og at din læge er MED.

håber du vinder anken!!

Ludvig 03-04-2012 14:38

Tak :)

Jeg håber at få svar hurtigt efter påske.

GitteThor 05-04-2012 10:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ludvig (Send 217357)
Hej.

Jeg er helt ny her på siden.

Jeg fik afslag på fleksjob for 1½ måned siden. Jeg har sendt en klage og venter nu på svar.

Hvis jeg får medhold i min klage og sagen tages op igen, må de så give afslag med samme begrundelse som sidst. Altså den begrundelse som jeg klagede over?

Hvis jeg ikke får medhold i min klage, hvilke muligheder har jeg så?

Hej Ludvig

Hvis du får medhold i din klage, hjemvises din sag til fornyet vurdering i kommunen. Beskæftigelsesankenævnet begrunder i deres afgørelse hjemvisningen og kommunen skal forholde sig til det beskæftigelsesankenævnet skriver. De må altså som sådan ikke bare skrive et nyt afslag begrundet i de samme oplysninger som de startede ud med.
Oftest skal der indhentes nye og / eller supplerende oplysninger før de kan tage stilling til sagen igen.

Jeg havde for nylig en sag, hvor kommunen blot fastholdte deres afgørelse uden at skele til det ankenævnet skrev i hjemvisningen. Det undrede jeg mig over i en anke - og borgeren fik efter revurdering sin bevilling. De ikke revurdere på det samme grundlag når der er tale om hjemvisninger.

Hvis du ikke får medhold i sagen, skal der lægges en plan for yderligere afklaring af din arbejdsevne. I princippet kan det foregå nu her, imens du venter på afgørelsen. På den måde er du sikker på, at der er kommet nyt til din sag, når der ligger en afgørelse. Nogen kommuner vil mene, at de ikke skal arbejde med din sag imens de venter på en afgørelse - men du har jo lige så meget ret som pligt til at deltage i en afklaring.

Ludvig 06-04-2012 23:23

Hej Gitte.

Tak for svar.

Jeg må have fat i min socialrådgiver efter påske :)

Pip 07-04-2012 11:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af GitteThor (Send 217575)
Hej Ludvig

Hvis du ikke får medhold i sagen, skal der lægges en plan for yderligere afklaring af din arbejdsevne. I princippet kan det foregå nu her, imens du venter på afgørelsen. På den måde er du sikker på, at der er kommet nyt til din sag, når der ligger en afgørelse. Nogen kommuner vil mene, at de ikke skal arbejde med din sag imens de venter på en afgørelse - men du har jo lige så meget ret som pligt til at deltage i en afklaring.

Jeg har af min sagsbehandler fået at vide at hun ikke må foretage sig noget mens sagen ligger hos BAN.. og så kan der jo hurtigt gå meget lang tid med ingenting. Særligt når det kun var en anke på manglende påbegyndelse af pensionssag.. og som hun selv bad mig anke.

Står der noget nogen steder som man kan bruge for at få lidt gang i sin sag i alle de måneder..

Ludvig 07-04-2012 19:22

Foreløbig ligger klagen hos kommunen, men jeg vil prøve at tage en snak med min socialrådgiver om hvad der kan gøres hvis klagen skal videre.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension