K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Udbetaling fra PFA ved førtidspension. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36326)

Bilen88 04-05-2018 17:57

Udbetaling fra PFA ved førtidspension.
 
Jeg forstår ikke det kan tage over 3 mdr. at få udbetaling fra Pensionsselskab PFA efter at fået en førtidspension. Ved nogen noget om dette emne. Jeg mener PFA skal vel ikke til at sylte sagen om udbetaling af pension som kommunen har gjort i 8 år med førtidspensions sag.

KageØre 04-05-2018 19:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bilen88 (Send 362877)
Jeg forstår ikke det kan tage over 3 mdr. at få udbetaling fra Pensionsselskab PFA efter at fået en førtidspension. Ved nogen noget om dette emne. Jeg mener PFA skal vel ikke til at sylte sagen om udbetaling af pension som kommunen har gjort i 8 år med førtidspensions sag.

I min pensionskasse er pengene låst i nogle puljer og kan ikke sådan uden videre tages ud.
Desuden skal pensionskassen jo også behandle sagen administrativt og se om man overhovedet er berettiget.

gisne 04-05-2018 20:35

Sagabehandlingstiden kommer vel an på pensionskassens krav om dokumentation, nogle har jeg hørt laver speciallægeerklæringer mens andre som min “bare” skal se en kopi af pensionstilkendelsen

Bilen88 04-05-2018 22:20

Ok tak for svar men når man får tilkendt førtidspension skal man have udbetalt mdr. Fra PFA pensionskassen og udbetalt et engangsbeløb på omkring 149.000 kr. Normalt går der en mdr. Så skal udbetalingen falde. Men pensionskassen har svært ved at forstå at arbejdsevnen er varigt nedsat i 2011 og førtidspensionen først udbetales i 2018 der må da være mange af dem som er fast holdt på en kontanthjælp dem som skulle have udbetalt en førtidspension for flere år siden der har problemer med deres pensionsselskaber. Eller hvad?

Hvad pensionskasserne ved jo man er tilkendt en førtidspension det må vel være nok dokumentation i sig selv. De kan jo kontakte kommunen og få det bekræftiget der, hvis de er i tvivl.

Hvad med dig Gisne har du fået udbetalt din arbejdsmarked pension? Hvor længe gik der før udbetalingen kom?

Fleks10 05-05-2018 05:32

Bilen88: Du er nødt til at læse forsikringsbetingelserne igennem, omkring udbetaling af TAE.

At det offentlige tilkender førtidspension, er ikke ensbetydende med, at forsikringsselskabet foretager samme vurdering, og dermed begynder udbetaling af TAE.

Oftest ønsker forsikringsselskabet en speciallæge-erklæring, som er grundlag for deres egen vurdering.

Hvis der konkret står i forsikringsbetingelserne at der udbetales TAE hvis man tilkendes førtidspension fra det offentlige, er det naturligvis en anden sag. Så skulle det blot være en formsag at påbegynde udbetaling.

gisne 05-05-2018 06:29

Nej, jeg skal da først have min pension når jeg bliver folkepenionist. Mit pensionsselskab har overtaget indbetalingerne fremover så pensionen vokser fuldstændig som da jeg arbejdede så der taber jeg intet

Jeg fik 127.000kr da jeg fik fleksjob og igen 127.000kr da jeg fik pension (får man pension uden fleks får man de 2x 127.000kr på en gang) skattefrit

Og så får jeg omkring 87.000kr årligt skattepligtigt ved siden af førtidspensionen indtil folkepensionsaldren

Fordi mit pensionsselskab udelukkende kigger på afgørelserne om tilkendt fleksjob og pension og ikke selv laver speciallægeunderssøgelser, vurderinger mm er de super hurtig fik begge gange pengene mellem 3-5 dage efter jeg havde indsendt ansøgningen (skema jeg skulle udfylde og jobcenterets tilkendelse)

kitty 07-05-2018 04:50

Jeg fik den løbende udbetaling fra mit Pensionsselskab med tilbagevirkende kraft, så det tænker jeg også du vil få. Mit Pensionsselskab bad ikke om en speciallægeundersøgelse, tænker også at der ligger rigeligt i forvejen. Håber der snartligt kommer en afslutning i din sag, det har man brug.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension