K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvad betyder... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10839)

mawebbro 07-12-2009 12:48

Hvad betyder...
 
Hej Alle :kram:

Jeg har modtaget en indkaldelse hvor der står:
Indkaldelse: i forbindelse med vurdering af dine muligheder på arbejdsmarkedet skal du rådighedsvurderes i henhold til Las §74

Nogen der kan fortælle mig helt præcist om jeg har ret i at det betyder at kommunen (jobkonsulenten) har indstillet / ansøgt mig til førtidspension efter §74?

Hvis jeg har ret, hvad kan jeg så forvente af tid førend denne er afgjort? Kan jeg risikere flere arbejdsprøvninger?
Flere læge erklæringer fra div. læger?

Jeg har søgt efter ordlyden på §74, men kan ikke finde noget. Har søgt google, k10, min kommunes hjemmeside og alt sammen uden et resultat for lige det jeg leder efter...

:kram: Til Jer

dobar 07-12-2009 13:11

hej

kan det være deT:


§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 a, stk. 5, og § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse. 6)

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.

Hejdien 07-12-2009 13:36

mawebbro den § der henvises til er ganske rigtigt den som dobar sætter ind og det betyder kort og godt at du skal vurderes hvorvidt du stadig står til rådighed for fleksjob finder man så ud af at du ikke gør det betyder det som reglen at man ender ud med en pension ...

Det er den revudering der skal være af alle flekser efter 12 mdr ledighed inden for de sidste 18 mdr

mawebbro 07-12-2009 15:01

i revurderingen fra jobkonsulenten skriver han at han ser det realistisk at jeg har en effektiv arbejdstid på 4-6 timer pr. uge i ethvert erhverv.

Tak for jeres svar. Jeg ser hvad kommunen nu hitter på :eek::confused:

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension