K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Fattigdom - historier søges (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11933)

FlemmingC 10-03-2010 19:25

Fattigdom - historier søges
 
Hej alle
Vi er to journalister fra Politiken, som p.t. skriver artikler om det at være fattig i Danmark.
Findes der mon nogen her i K10-land fra Tønder, der vil være med og stå frem og fortælle om jeres liv og hvordan man klarer skærene med få penge. Det skal være en forsørger eller en familie med barn/børn.
Kontakt os her eller mail på [email protected] eller [email protected]
Tak.

PS: Langeland og Lolland kan også bruges...

bedste hilsner
Susanne Junker & Flemming Christiansen

buster 10-03-2010 19:36

jamen, tak for tilbuddet og håber da at nogle vil melde sig ;)

(blot husk, at det ofte er syge mennesker som har mere end rigeligt at bakse med samt kræver det mod at stå frem)

Håber som sagt i får nogle henvendelser(vi kan jo ikke være med for vi er fra Vestsjælland, og vores historie er vist så rigeligt fortalt) -der må være en del herinde som har lyst til at fortælle hvilket velfærdssamfund vi lever i!

ace dk 11-03-2010 11:15

nu kan jeg ikke undgå og ligge mærke til at det er fam: helst med børn, og helst under fattigdomsgrænsen (eller deromkring)..... det kan jo meget let munde ud i en undersøgelse fra den pågældende kommune. det skal man lige have et KÆMPE OBS. overfor.

så skulle der være en fam: der ønsker at deltage . ville jeg råde dem til og tage ALLE og jeg mener ALLE forholdsregler......

jeg mener i forlanger vel at den pågældende fam: træder frem med navn og hele molevitten ........

kan kun sige usmageligt ... BIGTIME ... hvis i ikke beskytter eventuelle deltagere, så de deltager anonymt.... jeg mener det bliver jeres historie jo ikke dårligere af. ..... om de hedder oda og bent på papiret, kan jeg ikke se skal gøre sagen sjovere og læse....

så til folk der nu efterkommer de herre journalisters forespørgelsel.. pas nu på .... bigbrother kigger med... er jeg sikker på.....

mvh eders ace dk

hla72 11-03-2010 12:08

Undskyld mig, men jeg er nødt til at spørge om hvorfor det skal være en familie eller en enlig forsøger?

MTVRV1 11-03-2010 12:28

enlig uden børn kan vil ikke være fattig.
problemet er at man altid skal se et barn i forgrunden når man snakker om fattigdom.
men politikken har vil valgt familie eller en enlig forsøger.

held og lykke med jeres projekt og håber da nogen vil tilmelde sig.
selvom det kan være svært, hvis man også er syg.

hla72 11-03-2010 12:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 95231)
enlig uden børn kan vil ikke være fattig.
problemet er at man altid skal se et barn i forgrunden når man snakker om fattigdom.
men politikken har vil valgt familie eller en enlig forsøger.

held og lykke med jeres projekt og håber da nogen vil tilmelde sig.
selvom det kan være svært, hvis man også er syg.

Kan en enlig ikke være fattig? Nåh, rart at vide at jeg ikke er fattig så :p

Jeg synes det er rigtig godt man vil sætte fokus på fattige i Danmark, men... var bare lige nødt til at spørge, har lidt på fornemmelsen der er en dagsorden når det bevidst er fra de steder og det er enten en familie eller en enlig forsøger.... og ja, det er nok bare mig der er skeptisk og kritisk, for jeg synes man ser det gang på gang den måde tingene bliver fremstillet på i medierne. Og her tænker jeg ikke direkte på Politiken, men på medierne generelt.

MTVRV1 11-03-2010 12:38

HLA72
det jeg mener er man aldrig hører om enlig og fattig, det er altid familie eller en enlig forsøger. bare se på indsamlinger, for man hurtigere skal få medlidenhed.
Men sådan er det bare.
hvis man så en ældre mand side og tigge, det vil alså ikke give så meget i kassen.
logisk nok Humanitære organisationer vælger børn.

hla72 11-03-2010 12:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 95233)
HLA72
det jeg mener er man aldrig hører om enlig og fattig, det er altid familie eller en enlig forsøger. bare se på indsamlinger, for man hurtigere skal få medlidenhed.
Men sådan er det bare.
hvis man så en ældre mand side og tigge, det vil alså ikke give så meget i kassen.
logisk nok Humanitære organisationer vælger børn.

Så er vi helt enige kan jeg se :)

Håber der kommer noget sobert og godt ud af det nu det er sådan :)

brøkpensionist 11-03-2010 13:02

Fattig pga. Ankestyrelsen
 
Jeg har valgt at skrive til Politiken.

Almindelig journalistisk stil er ellers at beskytte sine kilder, men jeg har intet imod, at stå offentligt frem, hvad angår Ankestyrelsens, Det Sociale Nævns, Beskæftigelsesankenævnets og Herning Kommunes magtmisbrug i min sag.

Jeg lever sammen med mit barn på 14 år af et rådighedsbeløb, der svarer til det Politken nævner for en ung under 25 år, fordi ikke engang lov om børns forsørgelse gælder for børn af brøkpensionister.

hla72 11-03-2010 13:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af brøkpensionist (Send 95236)
Jeg har valgt at skrive til Politiken.

Almindelig journalistisk stil er ellers at beskytte sine kilder, men jeg har intet imod, at stå offentligt frem, hvad angår Ankestyrelsens, Det Sociale Nævns, Beskæftigelsesankenævnets og Herning Kommunes magtmisbrug i min sag.

Jeg lever sammen med mit barn på 14 år af et rådighedsbeløb, der svarer til det Politken nævner for en ung under 25 år, fordi ikke engang lov om børns forsørgelse gælder for børn af brøkpensionister.

Brøkpensionist, det tager jeg dælme hatten af for og der er virkelig noget at vise dagens Danmark, nemlig at der ikke engang er lige vilkår for børn af FP'ere !

Jeg håber de vælger at bruge dig, seriøst det mener jeg.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension