K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "bevis" på pension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11757)

Odense66 25-02-2010 13:51

"bevis" på pension
 
jeg er bevilget FP fra den 1/3 2010, og vil i den forbindelse spørge jer der har lidt længere erfaring med FP

Kan det passe at man ikke får en slags bevis eller kort der viser at man modtager pension...

her tænker jeg på hvis man skal købe buskort til bussen, eller billet til svømmehallen...eller...

er der nogen der har samlet en oversigt over hvor man kan få rabat som FP eller gælder pensionistrabat kun for folkepensionister

på forhånd mange tak for svar :-)

gh72 25-02-2010 14:03

Jeg har fået sådan en seddel på kommunen til DSB, movia osv, som jeg kan vise. Desuden har jeg fået et lille stykke papir, "pensionistbevis", som jeg kan have i pungen.
Det er kbh´s kommune, ved ikke hvordan det gøres andre steder. Men i første omgang viste jeg bare pensionsbevillingen hos DSB og fik lavet et buskort uden problemer!
Mener der er en tråd herinde med rabatter, prøv at bruge søgefunktionen.

Martin 25-02-2010 14:15

Når jeg skal have fornyet mit DSB-kort tager jeg min pensionsmeddelse med. Det virker fint nok. Jeg bor også i Odense og har aldrig hørt om et pensionistbevis.

Odense66 25-02-2010 15:52

pensionsmeddelelsen...er det den skrivelse om at man har fået bevilliget pensionen ?

syntes ellers jeg har prøvet søgefunktionen....men prøver igen :-)

ace dk 25-02-2010 15:56

du får et endeligt brev om du er tilkendt f.t.p. pr :::::/::::: og det er sådan set din skriftlige dok: på du er f.t.pe
mvh eders ace dk

Odense66 25-02-2010 17:06

Tak for jeres svar

det brev har jeg fået fra kommunen....

men helt ærligt hvor svært ville det være at lave et kort, i kreditkort størrelse, der beviser at man er pensionist...jeg synes da ikke det kommer hverken DSB, rutebilchaufføren, frisøren eller Zoo ved hvad der står på min pensionsmeddelelse...

er jeg virkelig den eneste der synes det er grænseoverskridende at skulle gå rundt med sådan et brev i pungen ??

:suk:

vil prøve at mande mig op til at skrive til Rådmanden...det er Jane Jegind der er rådmand på ÆLDRE (!!!) området her i Odense kommune....

buster 25-02-2010 17:24

jamen, rigtig go idé odense66, at kontakte rådmanden, for jo flere der kommer med gode idéer jo bedre -det kan vel kun blive lettere for os alle sammen, incl diverse personer og institutioner mfl ;)

Som jeg har erfaret, er det vist meget forskelligt hvordan man gør, fra kommune til kommune.

Her i kommunen, får vi også et lille bevis i kreditkort størrelse på, at vi er ftp MEN når vi skal have fornyet vores buskort, ja, så SKAL vi på kommunen og have yderligere en oplysningsseddel om vores ftp status og så kan vi få fornyet vores kort hos DSB(DSB godtager tilsyneladende ikke kommunes kort!)

Hvem sagde standarder :rolleyes:(apropos vores medlemskab af EU :D)

Martin 25-02-2010 17:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af buster (Send 93317)
jamen, rigtig go idé odense66, at kontakte rådmanden ...

Jeg kan kun tilslutte mig den gode idé. I "gamle dage" var det forøvrigt sådan, at ens boligstøtte gik ind på bankkontoen, men i dag bliver den sendt til boligforeningen, som så modregner den i huslejen. På den måde kan boligforeningen holde øje med, hvor meget man tjener. Det synes jeg faktisk heller ikke kommer den ved...

ace dk 25-02-2010 18:05

det kaaldes formynderi

og er både nedværdigende, ydmygende, samt det gør bestemt ikke sagerne lettere og håndterer. men derimod kan de lettere registersammenfører sagerne,

og det har jeg skam fået fortalt af en der arbejder med sagerne, (off the record) forstås.!!!!!!:):):):)

mvh eders ace dk

Fille 25-02-2010 18:41

Hej.. Det eneste bevis, jeg har på, at jeg modtager pension er mit DSB kort. Når det skal fornyes hvert år, gør jeg det, at jeg sættet et klistermærke over, hvad jeg får udbetalt i pension på min nyeste pension meddelse, det mener jeg nemlig ikke vedkommer DSB. De står ikke og kigger på seddelen i hundred år og de kommentere heller ikke mit lille klistermærke.
Jeg ved ikke, om min kommune har kort, man kan få eller andet.
Har nu også fint kunne klare mig med mit DSB kort.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension