K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Manglen på Fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=73)
-   -   1399 nordjyder ledighedsydelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6008)

zuza 20-09-2008 20:40

1399 nordjyder ledighedsydelse
 
Her er så endnu nogle triste tal for fleksere.:mad:

Og IGEN bekræftes vi i, at ledige fleksere på kontanthjælp IKKE indgår i ledighedstallene for fleksere. (Ledige på ledighedsydelse indgår dog IKKE i det almindelige arbejdsløshedstal.)

Men her er nogle smagsprøver fra artiklen:

Citat:

Trods det seneste fald er antallet af nordjyder på ledighedsydelse stadig 72 procent højere i dag end for fire år siden. To ud af tre, der modtager ledighedsydelse, er kvinder.
Citat:

Ledighedsydelsen er ca. 3000 kroner om ugen. Den er uden tidsbegrænsning og gives typisk til personer, der efter en periode på sygedagpenge visiteres til fleksjob. :confused:

Også personer på kontanthjælp kan visiteres til fleksjob. De er ikke med i statistikken fra beskæftigelsesregionen.
http://www.nordjyske.dk/erhverv/fors...c5%2c3&count=1

Når man her på siden læser så mange historier, hvor sygedagpengene standses UDEN afklaring om fremtiden, så gad jeg nok vide, hvor MANGE der efterhånden er fleksvisiteret på kontanthjælp.

Det er simpelthen uforskammet, at ledige fleksere skal spises af med kontanthjælp med loft... dvs. cirka 9.000 kroner FØR skat, mens dem der er "heldige" at blive visiteret, FØR sygedagpengene standses, kan få cirka 15.000,- FØR skat.

Uforskammet at borgere skal slås med BÅDE sygdomg/handicap OG elendig økonomi.:mad::mad::mad:

Så blev dagens humør bragt ned på nulpunktet.:mad:

Og den dødssyge forklaring på faldet af ledige på ledighedsydelse er, at kravet om dokumentation er strammet op... og konsekvensen af det er kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse.

:kram:

Sommer 21-09-2008 11:13

Dette stykke er klippet ud af nordjyske idag. (Jeg kan ikke finde ud af det med links, men måske andre kan. Teksten er fra lokalsektionen Hjørring, i dag, Nordjyske.dk
---------------------

LO rækker hånden ud
SAGSBEHANDLING: Jobcenter Hjørrings håndtering af sygedagpengesager er ikke blevet bedre, mener fagforeningerne, der nu opfordrer til samarbejde
Af Jakob Gammelgaard [email protected]

HJØRRING: Der var en ophidset stemning, da de lokale fagforeninger forleden mødtes for at diskutere behandlingen af syge medlemmer på Hjørring Jobcenter.

- Det er vores indtryk, at der stadig er store problemer, siger formand for LO Hjørring Ole Carlsen.

Fagforeningerne var enige om, at deres sygemeldte medlemmer generelt får en dårlig behandling.

- De bliver mere syge af at være sygemeldte, fordi der ikke sker noget i sagerne, siger Ole Carlsen.

De gennemgående problemer, der blev nævnt på mødet, er, at der ikke bliver fulgt op til tiden, mange oplever hyppige skift i sagsbehandler. Der er mange eksempler på, at folk har fire-fem forskellige sagsbehandler. Der bliver truet med at man ryger på kontanthjælp. Jobcentret har mulighed for at forlænge dagpengeperioden, men det sker sjældent, mener fagforeningerne, og i øjeblikket oplever flere, at de helt mister forsørgelsen, selv om deres sager ikke er færdigbehandlede.

- Vi ser også en tendens til forskelsbehandling, hvor medlemmer, der kommer til møderne med en bisidder, bliver behandlet bedre end dem møder op alene, siger Ole Carlsen.

Fagforeningerne er også ophidsede over, at det er meget svært at få en dialog med kommunens sagsbehandlere, fordi der har været så stor udskiftning.

Invitation til dialog

LO vil nu invitere Jobcentret til et tættere samarbejde, så sagsbehandlingen kan blive mere effektiv.

- Vores ide er at socialrådgivere fra fagforeningerne jævnligt mødes kommunens sagsbehandlere og diskuterer de konkrete sager. Det vil helt sikkert forbedre kommunikationen og rydde en række misforståelser af vejen, siger Ole Carlsen, der fastslår at fagforeninger og kommune har et fælles mål om at hjælpe de syge borgere hurtigt gennem systemet.

Kommunens arbejdsmarkedschef Ida Balling er positiv overfor udspillet.

- Dialog er også for os vejen frem, i stedet for at vi diskuterer problemerne i pressen.

Jeg er sikker på at vi kan bruge hinandens kompetencer, så det kommer borgerne til gode, siger Ida Balling.

---------------

I kan nok se, at det er en barsk omgang at blive syg i Hjørring og komme i kontakt med jobcenteret. Det bliver man mere syg af.

Fortsat god søndag
Mvh. Sommer

kitta 30-09-2008 10:59

hej jeg er ny her inde, men falt over dette indlæg, jeg forstår ikke at du skriver der ikke er flexjob nok til os alle, der er nemmelig job til alle ,man skal bare selv søge ,,både heltids og fultids job, man siger blodt når man søger at man er flex jobber ,mange virksomheder vil nemmelig gerne have os,jeg søgte selv en uopfordret stilling og blev posetivt overrasket over firmaet.da jeg altid havede hørt at ingen vil have os ,det firma jeg er ansat i sage fra starten at de var glad for at jeg søgte job på denne måde ,da de gerne vil have flex jobber, som kan aflaste det faste personale, jeg er ansat på 15 timer med pauser inklusiv, har været ansat i 1år.. så til jer alle sammen. ud og søg der er mange jobs at hente vis man selv gider gøre en indsats..hilsen kitta:kram:

Hejdien 30-09-2008 11:30

Kitta tillykke med det og er glad for at det er lykkedes dig at finde et job og rimligt hurtigt som jeg kan forstå :)

Men derfor er det ikke ensbetydende med at der er masser af fleksjob , jeg var ledig i 4 år inden jeg over 800 ansøgninger senere fandt mig et job, her på siden har vi folk der har været arbejdsløse lige så længe som de har været visiteret til job nogen endda helt op til 6 år og det er IKKE fordi de ikke søger job så gid det var så let som du skriver .... :)

Der er stor forskel på hvem du er hvad dine skånehensyn hvor mange timer du er visiteret til og hvor i landet du bor man kan ikke sige at der er masser af fleksjob fordi det lykkedes for en at finde job ... så desværre jeg må nok briste dine illusioner ,men tillykke med jobbet og jeg håber at det går dig rigtig godt i det :)

MVH
Hejdien

PS jeg kan altså ikke lige dy mig for at fortælle om min eks mand som pt er igang med at søge job han er 44 år har ALDRIG været arbejdsløs, er inden for et af de fag hvor man påstår der skriges på arbejdskraft, har lige mistet sit job pga omstrukturering (betød at de der havde været der længest og havde den største løn røg ) og havde været der i 15 år han er typen der altid giver en hjælpende hånd og bliver når der er brug for det (resulterede i 5 ugers karantæne fra a-kassen pga overarbejde) han er pt i gang med at søge job , har allerede inden dagen hvor han skulle stoppe søgt 58 job en arbejdsgiver havde reageret ... så den store mangel på arbejdskraft den er vist nok begrænset når det kommer til stykket :D

En ting er der kommet ud af det, han har lovet ikke at stemme borgerligt næste gang :D

zuza 30-09-2008 11:33

Hej Kitta og velkommen til.:kram:

Det var da dejligt med en en positiv nyhed her på siden.;)

Jeg skriver sådan, fordi det IKKE er så nemt. Mange - rigtig mange - har søgt og søgt, men har ikke fået fleksjob.

Mit gæt er, at det er, fordi de er for syge til et arbejde og burde have haft førtidspension, fordi arbejdsevnen ikke er stor nok til at magte det.

Her på siden vil du også kunne læse om jobkonsulenter og kommuner, som IKKE udsteder fleksjobbeviser, orienterer om fleksloven osv. osv.

Du vil også kunne læse om evindelige arbejdsprøvninger, praktikker (gratis arbejdskraft), hvor energien er brugt op, når arbejdsdagen er slut, og så er der intet overskud til at søge job.

Mange i praktik bliver lovet guld og grønne skove om et fast job, når praktikken er slut, men det er tomme løfter... eller også var det for hårdt, så flekseren ikke kunne magte jobbet. (Typisk fordi man bliver sendt ud i noget uden de rette skånehensyn osv.)

Vi har kun meget få solstrålehistorier her på siden, men klapper da også i vores hænder, når det lykkes at få job.

Vi henviser også til, hvordan man SELV kan søge job og hvor.

:kram:

helle4 30-09-2008 16:07

Hej Kitta, Tillykke med at du er i fleksjob, og velkommen her på siden.

Det er dog ikke alle, der er så heldige" at finde et fleksjob som du, jeg har selv sendt 194 uopfordrede ansøgninger ud ( på privat aktør kursus), samt søgt på annoncerede stillinger, og har fået nada.

Så.. ja jeg tror det er som at vinde i lotto, jeg er totalt tom, for flere steder at søge..., men kigger hver dag på nettet og i aviser. :confused:

Mvh. Helle.

kitta 01-10-2008 08:52

hej ,,ja jeg kan godt se at jeg har været heldig,, jeg har kun søgt 3 jobs og jeg havede ikke skrevet nogen ansøgninger ,gik bare ud til virksomhederne,, med et informationshæfte til arbejdsgiveren om flexjob,jeg var så heldig at jeg ud af de 3 steder jeg søgte kunne vælge mellem 2 af stederne,, det jeg fravalgte kunne jeg så anbefale til de piger jeg var på reva sammen med, der er kun 1 som ikke har fået job siden vi var på reva vi var 25 piger jeg bor ved vejle hel og lykke til jer der søger ,,,kitta,,,,


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension