K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Pension med kontrol. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20663)

picasso 15-12-2011 15:17

Kære alle i kloge hoveder :-D

Jeg ved godt at der er blevet spurgt om dette emne før, jeg har bare ikke helt forstået det...

Jeg er blevet tilkendt pension 1/3 2011, dog med kontrol om 5 år :mad:

Jeg stresser allerede nu ved tanken om jeg skal hele møllen igennem igen :mad:

Hvad pokker tror I der kommer til at ske om 5 år?? På det tidspunkt er jeg over 40 år.

Grunden til jeg er kommet på pension er, at jeg har en senhjerneskade.

Glædelig jul til Jer alle :o))

:kram:

Ups

mente selvfølgelig

Glædelig jul til Jer alle :)

Ricky M. 15-12-2011 15:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af picasso (Send 198281)
Ups

mente selvfølgelig

Glædelig jul til Jer alle :)

De indhenter en lægeerklæring, og er der ikke sket store forbedringer, så gør de som regel ikke mere ved det :-)

picasso 15-12-2011 15:25

Er det ved egen læge, eller skal Jeg møllen igennem igen? I min verden har jeg været ved mange læger... ved godt jeg slet ikke skal klage... min sag er gået hurtigt....

Ricky M. 15-12-2011 15:40

Oftest er det fra egen læge de henter oplysningerne...

Nu kender jeg jo lidt til din sag, så tror ikke du skal være bekymret :-)

picasso 15-12-2011 15:43

Tak :o)) Resten bliver sendt til dig i aften :o)) Skal bare lige have Ulrik hjem fra julefrokost, håber han kan ramme tasterne ;)

sorry, der er noget galt med mine ikoner... mener selvfølgelig ikke :o

Karo 15-12-2011 15:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 198290)
Oftest er det fra egen læge de henter oplysningerne...

Nu kender jeg jo lidt til din sag, så tror ikke du skal være bekymret :-)

Hvor har du den information fra? Der står ingen steder hvad der gemmer sig under den kontrol.
Pensionen er givet på baggrund af vurdering af arbejdsevne og ikke kun af helbred og lægelige erklæringer.

Jeg ville ikke være så optimistisk med henblik på den kontrol om 5 år.

Jeg synes at folk burde gøre sig bevist om, at deres liv kan blive vent på hoved om 5 år.

Hvis jeg fik pension med kontrol ville jeg helt sikkert bede på skrift om en forklaring på, hvad der menes med det, sådan lige nøjagtigt.

Ricky M. 15-12-2011 15:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 198297)
Hvor har du den information fra? Der står ingen steder hvad der gemmer sig under den kontrol.
Pensionen er givet på baggrund af vurdering af arbejdsevne og ikke kun af helbred og lægelige erklæringer.

Jeg ville ikke være så optimistisk med henblik på den kontrol om 5 år.

Jeg synes at folk burde gøre sig bevist om, at deres liv kan blive vent på hoved om 5 år.

Hvis jeg fik pension med kontrol ville jeg helt sikkert bede på skrift om en forklaring på, hvad der menes med det, sådan lige nøjagtigt.


Det har jeg fordi jeg har udført dusinvis af den slags kontroller... Og skriver lægen at der ingen ændringer er i helbreddet, så har jeg rimelig godt belæg for at arbejdsevnen nok heller ikke er ændret.

I de få tilfælde hvor der var indikationer på bedring i borgerens tilstand, kunne jeg f.eks. finde på at sætte en kort arbejdsprøvning igang...

Ingen, heller ikke kommunerne er interesseret i at starte en stor process, for bare at konstatere at der er status quo...

picasso 15-12-2011 15:59

min sagsbehandler søgte 3 år til mig men fik 5 år - fik faktisk aldrig helt årsagen der til....

Heldigvis er der 4 år til, og jeg håber da virkeligt at jeg er på arbejdsmarkedet igen, meget gerne tilbage i mit gamle erhverv hvor jeg arbejde mellem 70-80 timer i ugen..... Meeeen det er nok naivt at håbe, min neuropsyk siger, at skal jeg gøre mig håb om noget, bliver det et skånejob... Jeg ville bare så gerne...

jeg hader bare usikkerheden... jeg er en pige som helst vil kende fremtiden 100 %

Karo 15-12-2011 15:59

Muligvis du har været med til genvurderinger, men vi taler om tidsperspektiv på 5 år. Hvem ved hvordan situation ser ud i DK om 5 år? Ingen. Men allerede nu kan man nemt vurderer at stremninger er på vej.
Allerede nu er der blevet vedtaget, at det blive en komision som skal genvurdere pensioner og ikke kun enkelte læger.

Ricky M. 15-12-2011 16:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 198303)
Muligvis du har været med til genvurderinger, men vi taler om tidsperspektiv på 5 år. Hvem ved hvordan situation ser ud i DK om 5 år? Ingen. Men allerede nu kan man nemt vurderer at stremninger er på vej.
Allerede nu er der blevet vedtaget, at det blive en komision som skal genvurdere pensioner og ikke kun enkelte læger.

Jojo, men jeg gider ikke arbejde med krystalkugler og skrækscenarier i forhold til måske/måske ikke i fremtiden...

Måske vinder Picasso den store Lotto på onsdag, og så forsvinder forudsætningerne for hendes spørsmål jo også...

Jeg vil meget hellere fokusere på hvad vi kan gøre her og nu, for at afhælpe et problem her og nu...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension