K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   tab af erhvervsevne (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26124)

johngp 27-02-2013 19:07

tab af erhvervsevne
 
Hej
Jeg har fået tilkendt erstatning fra mit pensionsselskab for nedsat erhvervsevne med tilbage virkende kraft :)
Mit spørgsmål , de penge som jeg får fra forsikringsselskabet feks 15000 pr mdr , er der nogen der ved om jeg så får sygedagpenge + forsikringbeløb eller bliver sygedagpengene modregnet .???
´
Nyt spørgsmål

kan erstatning/ mine penge fra forsikringselskabet blive modregnet i evt kontanthjælp/ sygedagpenge ?

håber noen kan hjælpe mig :D

fidofido 27-02-2013 19:51

Modregning ved erstatning
 
Kan du ikke få det udbetalt som et engangsbeløb-skat,kommunen kan modregne, men det kommer an på din situation før og efter-tror jeg , kender kun til arbejdsskade.

Whoknows 27-02-2013 21:57

Det modregnes ikke i sygedagpenge. Men kontanthjælp tror jeg ikke du kan få, eller ihvertfald kan du forvente en form for modregning i beløbet.

Enteneller 27-02-2013 22:13

Korrekt og skulle man være så uheldig at ende på førtidspension modregnes der også noget TAE der. Så håber for dig at du bliver arbejdsklar under din sygedagpenge periode.

Held og lykke.

anette29 27-02-2013 22:33

Husk at være OBS på om der er tale om tabt erhvervsevne eller tabt arbejdsfortjeneste.

ingen af delene bliver modregnet sygedagpenge men tabt arbejdsfortjeneste bliver modregnet kontanthjælp.

tabt erhvervsevne er skattefri og kreditorbeskyttet det er tabt arbejdsfortjeneste ikke!!

Huldra 27-02-2013 22:48

tabt erhvervsevne må ikke modregnes i kontanthjælpen.

Lotus80 27-02-2013 23:01

Er i sikker på at tabt erhvervsevne ikke må modregnes i kontanthjælp, synes jeg har læst flere steder at den gerne må???
Jeg afventer nemlig med at få min udbetalt, da jeg er træt af hvis de snupper det hele imens min sag kører.

Enteneller 27-02-2013 23:01

Huldra, først og fremmest, tak for din lykønskning på min ftp. I aften har jeg lige "krafter" til at svare og være på, men tak, håber at du har det ok!?. ;)

Desværre er jeg sikker på, at TAE må modregnes kh, MED MINDRE, der er tale om TAE ydelse fra Arbejdsskadestyrelsen i forbindelse med en arbejdsskade!!

Det er hvad jeg har lært, men det bedste man naturligvis kan gøre er at spørge ens kommune eller Udbetaling Danmark hvis det er dem der nu også administrere dette?

Bruno 27-02-2013 23:24

Der er ingen modregning når du modtager sygedagpenge, men vær obs, at hvis du bliver tilkendt fleks og får job, så stopper udbetalingerne fra pensionsselskabet.

Enteneller 28-02-2013 08:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bruno (Send 263185)
Der er ingen modregning når du modtager sygedagpenge, men vær obs, at hvis du bliver tilkendt fleks og får job, så stopper udbetalingerne fra pensionsselskabet.

Det kommer an på hvad der står i ens betingelser for udbetaling af TAE (tab af erhvervsevne. I min står der f.eks at ydelsen kommer til udbetaling så længe min erhvervsevne er under 50 %, så jeg havde stået rigtigt godt med et job i dag også på fleks.:o


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension