K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   sletning af skattegæld (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11924)

bussemanden 10-03-2010 09:59

sletning af skattegæld
 
Det forekommer mig at have læst ,at folk på overførelsesindkkomst kan få slettet deres gæld til det offentlige,på en periode over 5 år.hvis de kommer i job.men skal så værei job i de 5 år for at aftalen gælder.men jeg kan nu ikke finde et link til det nogen steder.
nogen herinde der har hørt det omtalte.eller er det noget jeg har drømt

Multe 10-03-2010 11:44

Hmmm, det lyder måske lidt selvmodsigende, hvis folk der kommer i job, får slettet deres gæld ;)

Men helt generelt er der flere ting der spiller ind, fx: -gældens størrelse, -hvor kommer gælder fra, -kan man(og vilje til at) afdrage på gælden osv.

bussemanden 10-03-2010 11:52

sådan var loven også fortalte skat mig for lidt siden i tlf.men findes ikke mere.det var en forsøgsordning der ikke blev brugt.nu er der kun gældsannering som eneste mulighed.

Ninja 10-03-2010 14:20

Og man kan kun få slettet offentlig gæld, hvis ikke man har gæld til nogle private firmaer...

Jeg spurgte nemlig også da jeg fik tilkendt førtidspension.

zuza 10-03-2010 14:24

Helenekr....

Er du sød at lægge et link til det, du skriver?

Vi ved jo, at myndighederne siger så mange ting, men når det er skriftligt, forholder det sig ofte stik modsat.

Vi prøver jo at sige her på siden, at ALT skal foregå skriftligt, ikke? ;)

:kram:

bussemanden 10-03-2010 14:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 95082)
Helenekr....

Er du sød at lægge et link til det, du skriver?

Vi ved jo, at myndighederne siger så mange ting, men når det er skriftligt, forholder det sig ofte stik modsat.

Vi prøver jo at sige her på siden, at ALT skal foregå skriftligt, ikke? ;)

:kram:

kan jeg ikke da det var skatte inspektøren jeg talte med i telefonen

zuza 10-03-2010 14:34

he-he... Bussemanden

Det var Helenekr, jeg skrev til.

Men det er rigtigt, som du skrev i første indlæg, at der HAR været en ordning for bl.a. folk på kontanthjælp, som kunne får en ordning, hvis de kom i arbejde.

Men den blev ikke brugt ret meget - nogle "glemte" måske at oplyse om, at ordningen fandtes.

:kram:

Ninja 10-03-2010 14:40

Nej, men jeg kan varmt anbefale folk at spørge hos SKAT som jeg selv gjorde, det er nok det nærmeste link jeg kan komme med.

Desværre skyldte jeg selv til noget privat, så jeg kunne ikke få fjernet min offentlige gæld.

Men ring, det er det eneste konkrete jeg kan komme med....

zuza 10-03-2010 14:44

Øv, Helenkr....

Jeg vil sige SKRIV, så man får et korrekt svar og ikke en sludder for en sladder, som i kommunerne.

Måske du kan google og finde loven, hvor der står noget om privat gæld, som ikke kan eftergives. ;)

:kram:

Hexi 10-03-2010 15:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 95090)
Nej, men jeg kan varmt anbefale folk at spørge hos SKAT som jeg selv gjorde, det er nok det nærmeste link jeg kan komme med.

Desværre skyldte jeg selv til noget privat, så jeg kunne ikke få fjernet min offentlige gæld.

Men ring, det er det eneste konkrete jeg kan komme med....

Kan kun anbefale at alt foregår skriftligt, for du er forkert informeret...
Har lige været i lang skriftlig dialog med skat som endte op i at jeg fik slettet min gæld til det offentlige, selvom jeg også har privat gæld.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension