K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

Falkes 30-07-2012 23:48

Hey, længe siden!

Jeg vil lige vende tilbage med en update på mit damperi!

Jeg er gået fra 30 smøger om dagen, og er nu nede på ca 10-15 smøger om dagen, hvilket jeg selv er meget forundret over. Jeg var dog også skeptisk til en start og det at jeg har valgt ikke at ryge andre steder end i køkkenet, har også været med til at vende mig af med at ryge foran computeren. Der tager jeg min CE-4 og damper i stedet, hvilket er super til at tage den værste trang. Dog er jeg ikke vænnet af med min morgensmøg, samt måltidssmøgerne, men jeg havde heller ikke noget mål om at stoppe 100%, men skære ned, stille og roligt. Det er nemlig lidt en vanesag, det med at tænde en smøg.
Men jeg må sige at jeg er positivt overrasket over damperiet! Mange af mine venner har også prøvet og er blevet positivt overrasket hvor gode CE-4 er! :)

Nogen der ved hvilken rabatkode man kan bruge? Stadig Æseløret, eller er der andre?

Ninja 31-07-2012 01:31

Flot gået Flakes, en halvering er også meget at gå ned!!!:kram:

Man kan også bruge 'mulehår' som kodeord:)

dudde 01-08-2012 11:00

Hej "med-dampere" ;)

Det er vist på tide med en update herfra.
Det er nu 1 1/2 måned siden at jeg modtog mit startsæt fra Pink Mule. Jeg røg min. 20 cigaretter om dagen...... nu ryger jeg ikke mere. Det var - som tidligere fortalt - ikke min mening, at jeg ville holde op med at ryge. MEN efter få dage smagte de "analoge" bare forfærdeligt, så dem har jeg ikke længere lyst til.

Jeg startede med at dampe 16 mg nicotin. Har nu også købt 11 mg hjem og det fungerer lige så godt som 16 mg. Senere går jeg nok yderligere ned i nicotin.

Min daglige hovedpine (som jeg har haft så længe som jeg kan huske) er stort set væk og jeg har ikke længere brug for en middagslur :)

I starten savnede jeg "halskras" når jeg dampede. Det problem er nu løst, efter at jeg har købt et 1300 mah batteri og de nye CE4 clearomizer med udskifteligt atomizerhoved. DET fungerer bare 100% for mig.

Da jeg har købt ret meget udstyr (batterier, opladere m.m.) er det først nu, at det økonomiske overskud er begyndt (jeg har lavet et regnskab, så jeg har styr på mine indkøb/besparelser).

Alt i alt er jeg MEGET glad for at være blevet damper.... og min familie nyder den "friske" luft ;)

Ninja 01-08-2012 13:01

Hvor er det godt at høre, dudde!:kram:

- og rart hovedpine mm er forsvundet:)

Synes også det giver en enorm frihed, at man ikke længere skal sørge for man har smøger hjemme, og ikke længere skal gå i panik fordi man pludselig kun har to smøger i pakken en Søndag aften osv:D

mand 01-08-2012 14:15

lige en mail her fra Spanien,
jeg har ikke røget i 2 mdr, selv når jeg får en drink eller mange så savner
jeg ikke den analoge cig, folk kigge godt nok lidt og spørger hvad det er for en sjov en jeg ryger på, så får de lige en kort forklaring om e- cigaret :D
har ikke lige set nogle steder hvor jeg kan købe noget udstyr, men pyt
har jo ferie og slapper bare af.
kunne jo besøge pink mule og se hendes lager.

Ninja 01-08-2012 16:20

- ja, og tjekke om hun har gode batterier!!:D:D

Lyder dejligt med en ferie syd på, jeg kunne overhoved ikke få plads nogen steder i år - alt var udsolgt:(

mand 01-08-2012 17:32

Ja det er sgu dejligt,
ang. pink mule,s batterier, så har hun faktisk lige fået nogle nye,
det er dem man kan juster volten i bunden af batteriet fra en styrke
på 3 og op til 4,8 volt de koster fra 160-175 kr.
de skal prøves, så ligger nok i postkassen når jeg kommer hjem,
det siges at smagen bliver bedre, og at det giver noget mere røg,
men det må tiden vise, skal nok fortælle hvordan jeg syntes om den.:)

Kjersti 01-08-2012 22:38

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...-e-cigaretter/

Er selv hoppet på E-cigaretten, men faldt lige over dette indlæg i politikken :confused:

Ninja 02-08-2012 00:17

Jaaaa, den artikel kan jeg godt huske, har også fulgt debatten i USA - problemet var, at der var et skadeligt stof i de cigaretter de sagde ikke indeholdt nikotin (og i flere af dem også nikotin!). Men som damper af nikotinprodukter uden dietylenglycol, er det ikke lige noget jeg personligt har orket at bruge energi på.....

Men jeg er til enhver tid enig i, at det er sundere IKKE at dampe, end at dampe. Næsten logisk:D

maruus 02-08-2012 11:50

Hej alle : Ferien er slut - og det er indkøb af alm. cigaretter forhåbentlig også -
men Øv har startproblemer - har købt sættet CE4 vision 1300mAh x 1 -
har ladet batterierne op - hældt vædske i mundstykket - trykket 5 gange på den sorte knap som jeg så en skrive man skulle huske - men intet - absolut intet sker,udover jeg får en grim smag i munden - Damp er der ingen af :confused:

Har prøvet med begge batterier - det gør ingen forskel

Er batterierne ikke ordentligt opladet -
som det ser ud nu er USB opladers knap blevet grøn i farven -( den lille knap var rød i starten ) den blå farve er forsvundet fra batteriet ?

Har kun delfyldt mundstykket med vædske - ( den hedder silk cut)
Skal mundstykket være fyldt helt op ?

Hvorfor kan jeg ikke få gang i dampen ?:(
Er det mig der er helt håbløs :D

dudde 02-08-2012 12:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af maruus (Send 236128)
Hej alle : Ferien er slut - og det er indkøb af alm. cigaretter forhåbentlig også -
men Øv har startproblemer - har købt sættet CE4 vision 1300mAh x 1 -
har ladet batterierne op - hældt vædske i mundstykket - trykket 5 gange på den sorte knap som jeg så en skrive man skulle huske - men intet - absolut intet sker,udover jeg får en grim smag i munden - Damp er der ingen af :confused:

Har prøvet med begge batterier - det gør ingen forskel

Er batterierne ikke ordentligt opladet -
som det ser ud nu er USB opladers knap blevet grøn i farven -( den lille knap var rød i starten ) den blå farve er forsvundet fra batteriet ?

Har kun delfyldt mundstykket med vædske - ( den hedder silk cut)
Skal mundstykket være fyldt helt op ?

Hvorfor kan jeg ikke få gang i dampen ?:(
Er det mig der er helt håbløs :D

Når du har trykket 5 gange på knappen (tryk ret hurtigt) skal knappen gerne blinke nogle gange (så ved man at den er aktiveret). Derefter skal du HOLDE KNAPPEN INDE mens du suger. Hvis knappen ikke lyser mens du holder den inde, er batteriet ikke tændt. Tryk da igen 5 gange for at "tænde".

Første gang havde jeg også store problemer fordi jeg ikke vidste, at knappen skulle holdes inde mens man suger. Håber at dette hjælper dig :)

Ninja 02-08-2012 13:07

- det er også en fordel at fylde helt op første gang, så vægerne bliver ordenligt gennem vædet......

Men prøv lige og gør som Dudde skriver, det lyder som om du ikke får tændt batteriet.......

maruus 02-08-2012 16:39

Dudde - tak - det løste problemet - så nu er jeg igang med at dampe

Bliver det en succes hvad jeg regner med ud fra de beskrivelser jeg har set herinde, vil andre familiemedlemmer følge opskriften - kan jeg - kan de også siger de :D:D

Ninja 02-08-2012 18:20

Godt du fik gang i dyret!:D

Synes du ikke det er lidt bedre end man egentlig regner med??

Her har folk også sagt, kan du, så kan alle - de hentydede vist til mine mellem 40 og 60 smøger dagligt:(:D

maruus 02-08-2012 18:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 236153)
Godt du fik gang i dyret!:D

Synes du ikke det er lidt bedre end man egentlig regner med??
(:D

Jo jeg er positivt overrasket - skal altså lige prøve een gang til for at se om det virkelig "virker" det gør`et .

så når jeg er sammen med rygerne igen , glæder jeg mig til at introducere mit nye jeg :cool: det vil med garanti smitte af , så der kommer gang i flere bestillinger af dyret - glæder mig til vi kan hygge sammen i et bedre indeklima for både dyr og mennesker mens vi sidder og snadrer på hver sin Pink Mule :D :D

Jeg er spændt på hvordan mit forbrug vil blive - øvelse gør jo mester - og især glæder jeg mig til at kunne mærke det på pengepungen. Det vil kunne mærkes - da jeg er storryger.

Må indrømme at jeg er begyndt at lide af voldsom paranoia over at vide hvordan jeg lugter/stinker når jeg er sammen med andre mennesker.
Kampagnerne er lykkedes.

Så Thums up for trådstarter , og tak for alle de gode indlæg der fik mig på sporet af Pink Mule .

mand 02-08-2012 20:58

Maruus.
det er dejligt at høre at du også er kommet af med de smøger,
ja de lugter ikke godt, men det er først når man ikke selv ryger
at man rigtig kan lugte det, der er efterhånden nogle stykker som
er stoppet med at ryge, efter tråden er startet,
venter stadigvæk på mit batteri, hvor volten kan justeres,
troede ellers det var i postkassen i dag, da jeg kom hjem fra ferie,
men det kommer nok,
så desværre ikke pink mule,s batterier :)

mand 04-08-2012 21:13

Har nu modtaget mit nye batteri Joyetech Twist 1000mah med juster

bar volt, det kan justeres fra 3 til 4,8 volt,

jeg skal da godt nok lige love for der er kommet damp og smag på,

jeg gøre på 4,2 volt det passer til mig, kommer den op på 4,8 smager

den brandt.

Et alm batteri når det er ladet helt op er på 3,7 volt og det falder

hurtigt i volt så smag og damp bliver mindre.

hvor imod Twist batteri bliver ved med at køre på samme volt

end til der ikke er mere strøm på det, jeg kan kun sige det er

alle pengene værd.

Ninja 04-08-2012 22:32

Det lyder SUPER, hvad kostede det???

mand 05-08-2012 07:34

Det koster 180 kr for 1000mah og 165 for 900mah.

det er faktisk en god pris.

batteriet er ikke så langt, 1000mah er 98mm

og 900mah er 93mm.

thyradanebod 05-08-2012 10:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 236318)
Det koster 180 kr for 1000mah og 165 for 900mah.

det er faktisk en god pris.

batteriet er ikke så langt, 1000mah er 98mm

og 900mah er 93mm.

Du må gerne fortælle herinde om, hvor længe din atomizer virker med det batteri.
jeg kunne godt frygte at den brænder hurtigere af ?
mvh. Thyra

mand 05-08-2012 13:14

Er selv spændt på om de holder, men så længe at det ikke smager brændt,

og at smagen er blevet meget bedre, så tro jeg nok det skal gå, men lad

mig se,:eek:

mand 06-08-2012 11:53

Lige en opdatering ang. Twist batteri.

Har ikke haft nogle problemer, tvært imod, det har faktisk været en

oplevelse, at det kan smage så godt :eek:

kan kun anbefale et batteri med justerbar volt.

Ninja 06-08-2012 12:28

Jamen så må jeg da have sådan en i kurven næste gang jeg skal handle der, prisen er jo overkommelig:)

Min er faring er også, at nogle væsker kommer til at smage bedre når der er mere smæk på. Jeg har også oplevet, at en væske jeg ikke kunne lide, pludselig smagte helt anderledes, og godt, på mit gamle Provari batteri (som jeg nu fortryder jeg har har solgt):D

jasch 06-08-2012 12:53

egentlig underligt at batteriet skulle kunne gøre en forskel på smagen.....

mand 06-08-2012 21:01

Både ja og nej.

det har vel noget at gøre med at gløde tråden bliver så varm, at der sker

en god forbranding, og at man så kan holde batteriet på den samme volt

hele tiden, det er der fedusen er.

og så at vi er så forskellig med hendsyn til smag, jeg har stillet min til 4,2 volt

det passer mig, min kone ryger det samme væske ( noget magen til ) som jeg,

men hun ryger på 3,9 volt. der har hun den bedste smag.

Helenekr.

Så ved du hvad jeg taler om, når du har prøvet det,

hop du med på vognen og køb sådan et batteri, køber du hos pink mule, så husk lige at skrive i notat, at det skal være det på 93mm eller 98mm.

et af dem hun sendte til mig ( måske et gammel et ) det var sgu 12 cm lang, sikke da en pind, har sendt det retur.

jasch 07-08-2012 11:46

Jeg så en af de video'er inde på pink mule eller var det et andet sted, for et par mrd. siden, hvor han forklarede at 3-4 hvæs/damp skulle svare til en alm. cigaret, kan det virkelig passe ?

Ninja 07-08-2012 11:52

Nej, det gælder kun for vandpibe! At dampe sådan et hoved, svare til en pakke smøger, 20 stk:eek:

Min søn ryger ikke, men han kan godt dampe vandpibe en gang i mellem, og det stikker mig i hjertet hver gang...

maruus 15-08-2012 12:05

Dejligt - er blevet stor fan af e-cigaretten .

Jeg skulle lige bruge de første par dage til at vænne mig til at dampe.
Men det er blevet en stor succes -
Jeg har ikke lagt cigaretterne helt fra mig endnu - men er kommet ned på 3-5 stks i døgnet i stedet for 30-35 .Og er så langt at jeg tænker - hvorfor tændte jeg nu den, for jeg går faktisk efter e-cig hver gang jeg blir smøgforlegen. :D

Fryder mig over rene askebægre - og forbløffes over at jeg ikke har cigaretter på listen som det første- og vigtigste - når jeg handler ind.

Jeg har dampet i socialt samvær , og et par familiemedlemmer var stærkt interesserede - de vil også købe startsættet og forsøge at komme af med de vanlige "stinkadores"

Dog har jeg en smule besvær med at identificere de rygevædsker jeg modtager med posten, da der ikke står navne på dem som ved bestillingen , men betegnelser som HT, dun, LM .

Øhh -for hvad er det for en damp/smag jeg lige nu pulser på ? Men jeg blir forhåbentlig øvet også i dette.

Eenn lille bitte anke - det hænder at jeg får vædske i munden i stedet for damp - hvad skyldes det - er en modbydelig fornemmelse.

mand 15-08-2012 19:11

Dejligt at høre at du stadigvæk damper, at du får væske i munden kan jo

skyldes du hælder lidt væske ned i luftrøret når du påfylder væske,

eller du måske suger for hårdt,

hvis du bruger Ce4 clearomizere, så er det vigtigt at du gør den ren

ca hver 3-4 dag, og give den en dry burn, (at du brænder glødetråden

ren) så vil du altid have en god smag. gør man det ikke, så kan den smage

frygteligt. det med væske kan jeg ikke hjælpe dig med,

det var et forslag, samt et godt råd.:eek:

jeg har ikke røget i 2 mdr og 13 dage.

maruus 15-08-2012 22:25

Mand -tak for svaret ;)

LUM 16-08-2012 01:06

Det kan også være fordi du glemmer at lade den være tændt efter endt sug.

Altså tænd, ind i munden, ud af munden og så slippe knappen, den skal lige have 1 2 sek fra suge stop til sluk.

Er du alt for slem vil du opleve at den bliver "utæt" ved samlingen ved batteriet, og/eller opleve meget væske i batteriet når du skal lade (husk at tørre det af HVER! gang inden du lader)
Dette kan lukke lufthullerne, så det bliver svært at suge, og i sidste ende helt ødelægge c-4´ren, det kan være svært at slippe af med det problem, men jeg har erfaret at man bare skal opbevare den med mundstykket ned af, og så ellers naturligvis sørge for at holde den ren.

Lige at tage en snip af ens trøje en patvind ell, og rense både det ene og det andet stykke inden i, når man lader er en god regel, det bedste er dog mindst en gang dagligt, er man dygtig forlænger man levetiden.

Og ved c-4´rene er det VIGTIGT ikke at fylde over øverste streg, det giver også meget væske i munden.

Mht væske... dårlig levenrandør, slut basta, jeg ved godt Pink er billig, men man betaler altså for det man får.

Noget helt andet er at der åbner en ny Bulle Vape i Brovst lige om lidt.
For os gamle kunder er der før åbnings åbning, mens nye må vente til Open by night i Brovst.

Vi er glade for Max, han er behagelig og har alt tid fif, og gentager gladelig sig selv 100 gange om nødvendigt, samtidig nægter han at sælge produkter der ikke er gennemprøvet, eller hvor han har haft lidt for mange reklamationer.

Og så får vi næsten alt tid rabat, inden kontant eller ved at han liige vil afprøve en my smag, eller da lige syntes vi skal have en ekstra flaske, eller lidt mundstykker eller noget helt 3. Ikke alle får rabat, men kommer man igen så vil han gerne pleje hans kunder, og det der er jo en god måde at gøre det på, om end jeg forventer det vil ændre sig nu han får en fysisk forretning, der skal nok lidt mere til for at blive en god kunde, ud over at der jo pludselig er nogle udgifter som han ikke havde før, de skal jo dækkes.

Florken 16-08-2012 08:51

Citat:

Dog har jeg en smule besvær med at identificere de rygevædsker jeg modtager med posten, da der ikke står navne på dem som ved bestillingen , men betegnelser som HT, dun, LM .
@maruus
Jeg har spurgt Marianne om hun ikke vil lave en "oversættelse",
når hun får tid.

I min første bestilling var der "Irish Coffee", og på flasken stod der "VA".
Den smag kunne jeg rigtig godt lide, så næste bestilling var på 5 flasker.

Stor skuffelse, for der var sgutte meget Irish Coffee over den,
og på flasken stod der så også noget andet, nemlig "mocca caramel".

Derfor skrev jeg til Marianne, men konen har nok mega travlt,
for jeg har endnu ikke hørt fra hende.

Her går det også godt med damperiet, men desværre for mine omgivelser,
er de smage, jeg kan lide, noget kvalmende for DEM,
men ikke for mig :D
Jeg er rigtig glad for "Portvin", som blandes i "LM" i forholdet 1:3.
Det smager og lugter af julegløg !

mand 16-08-2012 08:55

LUM.

Kan man købe essenser hos tecc, hvis ja, hvad koster de ???

kan man også købe pg eller vg i 100ml til selv at blande ?? :eek:

AAA 16-08-2012 12:10

ihhh altså lum :D

Jeg fik kaffen i halsen, og en masse sjove billeder på nethinden :D:D

du skriver :Lige at tage en snip af ens trøje en patvind .. det var altså lige dagens griner ..;)

maruus 16-08-2012 12:36

Tak for besvarelserne på mine små problemer - der er nogle gode små fif at hente .
Specielt den med trøjesnippen - minder mig om når brillerne trænger til en kærlig hånd , så er det også hvad der er indenfor rækkevidde.

Jeg har bestilt kaffesmag - som jeg tilsætter min rygevæske. Smager dejligt , men jeg syntes " måske" aromaen forsvinder for hurtigt i flasken - jeg bruger det som tilsætning til anden væske

Florken: supergodt initiativ - kunne være jeg skulle deltage og skubbe blidt til hende, så vi kan få den rigtige smag sat på flaskerne - eller blot en forklarings snip på hvad de små forkortelser står for.

Lum
Lyder som et super sted - ved du om der bliver mulighed for at købe på nettet hos ham når han er etableret . ? Jeg bor nemlig i Lyngby ;)

Ninja 16-08-2012 13:20

Husk! Når man åbner sine rygevæsker, at sætte den i køleskabet ellers forsvinder smagen i løbet af nul komma fem!!
Står den på køl, så smager den som man åbner den, fra første til sidste dråbe. Vend bunden i vejret på den og omryst den et par gange, inden der fyldes på.

maruus 16-08-2012 14:31

Sikke en øjenåbner :kram:- det er vel så løsningen - tusind tak

LUM 16-08-2012 17:41

max er ikke selv på nettet og kommer det nu nok heller ikke *ss* de Bullie vape butikker der er bruger samme leverandør.

http://tecc.as

Og så ved jeg at Max bruger http://www.totallywicked-eliquid.co.uk også.

Men jeg aner altså ikke hvordan deres bøtter ser ud, for butikkerne printer selv mærkerne ud og klistre på, der til er de altså noget dyre end Pink, og helt galt går det når der skal nikotin i.

Vi har hid til givet ca 150 for 30 ml (uanset mængden af nikotin) men den pris gælder ikke når hans butik åbner, så vil prisen stige, jeg ved ikke om der er en Bullie vape butik på Sjælland, men så hut jeg visker er der vist nok 5 butikker alt i alt, og jeg spørger gerne Max om der er nogle ovre hos jer, hvis jeg husker det næste gang jeg ser ham.

AAA pas nu på ikke at blive kvalt ;) Den type ordlege kom en klasselære med da jeg gik i skole, og lige den der har altså bare hængt ved, en fælles bekendt siger at klasselæren siger patvind endnu, så jeg er ikke alene, det6 bedste er at jeg driver gemalen til vanvid med det ord *lol*

AAA 16-08-2012 23:33

Okay Lum ;)

Jeg kom bare sådan til at grine .. så for mig en flagrende "pat" .. sådan ala en vifte .. :D

her vender vi også nogle ord, bare sådan for sjov

det hedder kammerklunker og ikke kammerjunker
syltemøj .. osv

LUM 17-08-2012 07:30

Kammerklunker den er go den vil jeg se om jeg kan huske, ved især knægten vil DØ af grin ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension