K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Boligsikring.... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25915)

ette74 12-02-2013 09:28

Boligsikring....
 
Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp....

Jeg har gået sygemeldt i 4 år og okt blev jeg endelig godkendt til flex.
Har i nogle mdr. ikke fået udbetalt sygedagpenge, kassen blev sækket i.

Derfor blev det meget svært at få pengene til at slå til.

Lejligheden blev derfor sat til salg, og den er netop lige blevet solgt!!

Nu kommer spørgsmålet når min gæld osv er blevet betalt siddder jeg stadig med en sjat penge....
Jeg skal flytte i en lejebolig og tænker er der et loft på hvor meget man må eje
hvis man skal have boligsikring ?
Er der nogen der kender reglerne for dette.
Jeg har været inde på kommunens hjemmeside men kan ikke få det til at fungere :confused:;)

Ninja 12-02-2013 09:31

Du må have formue omkring 770.000 kr UDEN det påvirker boligsikringen!:kram:

supersus 12-02-2013 09:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af ette74 (Send 260718)
Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp....

Jeg har gået sygemeldt i 4 år og okt blev jeg endelig godkendt til flex.
Har i nogle mdr. ikke fået udbetalt sygedagpenge, kassen blev sækket i.

Derfor blev det meget svært at få pengene til at slå til.

Lejligheden blev derfor sat til salg, og den er netop lige blevet solgt!!

Nu kommer spørgsmålet når min gæld osv er blevet betalt siddder jeg stadig med en sjat penge....
Jeg skal flytte i en lejebolig og tænker er der et loft på hvor meget man må eje
hvis man skal have boligsikring ?
Er der nogen der kender reglerne for dette.
Jeg har været inde på kommunens hjemmeside men kan ikke få det til at fungere :confused:;)

Ja og grænsen er 686.900 kr

ette74 12-02-2013 09:46

Ok Tak for jeres svar.... selvom i ikke er helt enige :-)
Jeg skal lige forstå det rigtig...vil det sige at hvis jeg ligger min løn/ flexydelse, sammen
med bil, og det der står i banken sammen må det ikke overskride det/ de ca 700.000 kr ?

Ninja 12-02-2013 09:50

De regner KUN med kontant formue, så vidt jeg er orienteret - du skal ikke begynde at regne bil, båd og den slags matriel med.

Du kan lige google for det præcise beløb for 2013, jeg orkede ikke lige fordi comupteren driller...måske har supersus fat i det korrekte beløb.
Men det er i hvert fald i den størrelses orden vi bevæger os i.....

De beregner boligsikring udfra din indkomst og så kvadratmeter. Hvis du er alene gives der boligsikring til 65 m2 (har man børn, så 20 m2 ekstra pr barn).

ette74 12-02-2013 10:03

Ok takker ;O) øv så kan jeg nok ikke få noget, for den jeg skal nok flytte i en der er 71m2 !! :-(

carolines 12-02-2013 10:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af ette74 (Send 260726)
Ok takker ;O) øv så kan jeg nok ikke få noget, for den jeg skal nok flytte i en der er 71m2 !! :-(

Jo, du får til de 65 kvm - og resten er så for "egen" regning. (hvis ellers jeg forstår det rigtigt).

Ninja 12-02-2013 10:10

Jeps, rigtigt forstået Carolines.....så er de sidste 6 m2 bare for egen regning. Det er da til at leve med:)

Har du været inde på www.borger.dk og regne det hele ud??

hboegelund 12-02-2013 12:12

borger.dk er en super side til at få regnet ud. Kan jeg kun anbefale.

Jeg ved ikke om jeg læser forkert, men du skriver at kassen er smækket i, er du på kontanthjælp? For så har pengene jo en endnu større betydning end lige hvad angår boligsikring......

Giser 12-02-2013 13:21

Ja, på kontanthjælp må du kun have en formue på 10.000 kr. uden at det påvirker din kontanthjælp.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension