K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Gode råd til fp søges... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11162)

bettenussen 09-01-2010 15:14

Gode råd til fp søges...
 
Hejsa til jer alle... Jeg er 39 år, lider af afklemningssyndrom i begge skuldre samt rygproblemer og epilepsi... Jeg har gået sygemeldt siden juni 2007 pga. mine arme/skuldre... Blev opereret i h. skulder(betændt slimsæk) 2006, blev så opereret i v. skulder i 2008 hvor jeg fik fjernet noget af min knogle for at skabe plads, genoptræning(blevet værre).. Var så på sygehuset dec.2009 hvor jeg fik den besked at jeg var for "ung" til de kunne gøre mere, måske når jeg blev ca. 50 år:confused:... Jeg skal til min læge mandag hvor jeg vil fremlægge førtidspension da bare sådan en ting som hårvask er et stort problem for mig m.m
Min sagsbehandler presser vildt på for at få mig under revalidering samt arbejdsprøvning men jeg ved at det kan jeg ikke klare!!! Bliver jeg presset/stresset kan jeg mærke symptomerne (epilepsi) det bliver holdt nede med medicin og har ikke haft krampeanfald siden 1995. Får stærkt smertestillende for ryg og skuldre... :eek:

Håber på lidt råd herinde fra

Hilsen bettenussen(kastebold)

Trold 09-01-2010 17:04

Jeg tror det bliver svært for dig at komme uden om en arbejdsprøvning, medmindre lægerne skriver at det vil være med forværring af dit helbred til følge.

Men hvis det når dertil at du skal i en arb.prøvning skal du huske, inden du starter, at få på skrift hvad du skal gøre hvis du får det så skidt at du er nødt til at gå hjem før tid, om du f.eks. skal ringe til din sagsbehandler eller jobkonsulent hver eneste gang du går før tid eller noget helt andet, sådan at du ikke senere kan få skyld for at have gjort noget forkert.

I en evt. arb.prøvning skal du huske at skrive dagbog, både om arbejdstid og fritid, den vil være din dokumentation for hvordan din tilværelse hænger sammen (eller not).

Når du er hos lægen på mandag så bed om at få kopi af det som sygehus og evt. speciallæger har sendt til ham, sådan at du selv ved hvad der foregår.

En arbejdsprøvning kan være en sej omgang at komme igennem, det kan mange herinde bekræfte, men den er altså det bedste redskab til at komme videre med din sag.
Fortsæt i denne tråd når du har flere spørgsmål, så bliver det nemmere for os andre at svare dig, da vi så bare kan gå tilbage og læse op på din sag.

MTVRV1 09-01-2010 17:05

arbejdsprøvning er kodeordet til pension eller flexjob.
Hvis du vil søge pension uden arbejdsprøvning, skal du have lægernes ord for det kan belaste dig varrigt.
det er nok meget svært, når det er fysisk frem for psykisk
for at sige det lige ud, så er kommunen ligeglad med om du selv synes du ikke kan klarer det.
når det så er sagt er arbejdsprøvning alså ikke at grave i en grøft 37 timer om ugen.
Der skal i snakke om hvor mange timer fra start og hvilken skånebehov du skal have.
hvis du ikke kan klarer mere end et timer om ugen, ja så er det så dine arbejdsevne.
Men man skal så vidt muligt prøve at være aktiv.

Hvad lever du af i dag og hvad mener du selv kommunen har af planer for dig.
tænker mere på din sagsbehandler, han/hun har vil en mening.

for at få pension kræver det erklæringer fra speciallæger om din arbejdsevne er ubetydelige og er varrig og ingen behandlingsmuligheder. Ens egen læge er ikke er nok og jo flere erklæringer fra forskellige læger jo bedre.
Men selv om man har disse kan kommunen godt nægte pension.
Men så kan man anke et afslag. Her kommer ens arbejdsprøvning ind i billedet, for man vil står langt stærkere med en arbejdsprøvning i hånden når der skal ankes.

Men fint du lufter tanken om pension hos din egen læge først.

MTVRV1 09-01-2010 17:06

trold
1 Min i mellem, godt gået

Trold 09-01-2010 17:08

Ja, men vi er da ret enige om hvordan geden skal barberes.;)

Ruby 09-01-2010 18:34

De andre har svaret så fint på det med arbejdsprøvning og pension (men de er jo også nogle af de "gamle rotter i faget" ;)) Jeg vil bare lige reagere på det med at du er "for ung til " at få gjort mere ved skulderen.... det lyder som om du ikke fik yderligere forklaring på det - Det har jeg også fået at vide (jeg er 37 år) og da jeg spurgte om hvorfor - sagde de at det var fordi - at feks en kunstig hofte eller knæ (eller skulder´) kun har en levetid på ca. 15 år - og man kan kun (i udgangspunkt) få skiftet samme skulder, knæ osv 2 gange - ogdermed ville du sidde om 30 år =69 årig uden en skulder.... jeg vil TRO det kan hænge sammen med det - men det kunne de jo så bare have fortalt dig...:mad:

Pøj pøj med planerne om pension - jeg er selv igang - det kan godt blive en lang sej kamp - men jeg håber du "vinder i sidste ende"

robinbolt 22-12-2010 08:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trold (Send 86550)
Ja, men vi er da ret enige om hvordan geden skal barberes.;)

dette er rett jeg er enig med deg kompis;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension