K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Accept fra vores omgivelser (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=24)
-   -   At komme af med følelsen at være flov.. Hvordan? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28915)

Robin91 01-01-2014 21:44

At komme af med følelsen at være flov.. Hvordan?
 
Hej Allesammen

Jeg har været førtidspensionist i mange år, med et godt job via høj uddannelse på nedsat tid med meget god løn, men overgik til fleksjob sidste år i samme job men blev desværre opsagt pga nedskæringer .

Jeg har søgt uden held i andre firmaer, og har nu fået tilbud om fleksjob i Brugsen hvilket jeg har sagt ja til, men men jeg kan slet ikke komme af med følelsen af at være flov, når folk spørg om jeg har fået job og jeg så skal svare at jeg har fået i Brugsen.:(

Jeg føler mig flov over at fortælle at jeg skal arbejde der, og samtidig bitter over at jeg får så lidt i løn i forhold til min uddannelse.. Jeg er led og ked af mig selv, at føle sådan, når jeg bare burde være glad for at jeg overhovedet har kunnet få et fleksjob så hurtigt igen, når jeg læser om alle i andre der søger i så lang tid uden held..

Hjælp fortæl mig hvordan jeg kommer af med den følelse..

dinosaur 01-01-2014 21:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Robin91 (Send 293634)
Hej Allesammen

Jeg har været førtidspensionist i mange år, med et godt job via høj uddannelse på nedsat tid med meget god løn, men overgik til fleksjob sidste år i samme job men blev desværre opsagt pga nedskæringer .

Jeg har søgt uden held i andre firmaer, og har nu fået tilbud om fleksjob i Brugsen hvilket jeg har sagt ja til, men men jeg kan slet ikke komme af med følelsen af at være flov, når folk spørg om jeg har fået job og jeg så skal svare at jeg har fået i Brugsen.:(

Jeg føler mig flov over at fortælle at jeg skal arbejde der, og samtidig bitter over at jeg får så lidt i løn i forhold til min uddannelse.. Jeg er led og ked af mig selv, at føle sådan, når jeg bare burde være glad for at jeg overhovedet har kunnet få et fleksjob så hurtigt igen, når jeg læser om alle i andre der søger i så lang tid uden held..

Hjælp fortæl mig hvordan jeg kommer af med den følelse..

Min umiddelbare tanke når jeg læser dit indlæg er: Rigtig godt gået, du er ikke kræsen, hatten af for det.

Jeg er selv af samme indstilling, hvis jeg skulle miste mit flexjob, ja så vil jeg da søge, om ikke alt, så meget bredt. Jeg plejer at sige, så kan Netto sikkert bruge mig. Men det er måske nemt at sige når det ikke er aktuelt.

Ret ryggen og klap dig selv på skulderen. :kram::):hjerte:

jasch 01-01-2014 21:59

Hvordan kan man have været førtidspensionist i mange år, samtidig med at have arbejde og være fleksjob visiteret, den fatter jeg ikke lige helt.

Robin91 01-01-2014 22:05

Til Jasch
 
Jeg har haft førtidspension i 20 år på gammel ordning, der måtte man godt arbejde deltid og blev så bare trukket i pensionen, men fik tilbud af kommunen sidste år om at få min førtidspension gjort hviilende og overgå til fleksjob

jasch 01-01-2014 22:35

Ok så er jeg med, men ja med den nye reform kommer man ikke til at tjene store klejner i et fleksjob i dag.

Tror bare du skal være glad og stolt over du har fundet et nyt job, måske det giver noget helt andet på kontoen til dig end rene kontanter.

Du bliver et del af et fællesskab på arbejdet du er noget, tænk positivt.

frida 02-01-2014 09:19

Når jeg læser dit indlæg, tænker jeg, det må også være svært, udover man skal acceptere sygdom og begrænsninger, så også skal finde ud af at arbejde i en funktion man aldrig havde forestillet sig.

Jeg kan godt se den kan være svær, at forlige sig med, hvis man er overkvalificeret.

Måske du kan skabe lidt afstand til din egen følelse af skam, ved at lave en lille historie du kan lire af, når folk spørger.

Nu kender jeg dig ikke som person, men jeg ville fyre noget af som kunne lukke munden på udspørger, og måske med en smule humor a la "direktøren for det hele..."
Folk vil ikke følge op med yderligere spørgsmål, for de spørger jo bare lissom de snakker om vejret.

Så har du skabt en afstand, følelsesmæssigt, så du har mere tid til at vende dig til din nye stilling.

Jeg er sikker på din følelse af skam nok skal ændre sig med tiden.

Frida

stampe 02-01-2014 12:04

Mener nu, de personer, der arbejder i brugsen til ikke så høj løn på normale vilkår, er absolut lige så meget værd som dem, der har en anden uddannelse. Kan ikke følge din mindreværdsfølelse. Hatten af for firmaer, der også tager et socialt ansvar. Ingen er mere værd en andre. Tillykke med, du har været heldig at få et job - det er godt gået.

frida 02-01-2014 12:52

Overhovedet ikke, Stampe.

Jeg er ufaglært, og har altid været meget stolt af mit arbejde, håndens arbejde.
Jo, hårdere arbejde, jo bedre.

Personligt har jeg altid været ret ligeglad med opgavens eller arbejdspladserne art, for mig har kollegaer og arbejdsmiljø/tone altid været vigtigere.

Det har faktisk betydet alt.

Men derfor kan jeg udmærket sætte mig ind i et andet menneskes følelser.

Det her handler jo ikke om Brugsen, eller hvad man mener om forskellige jobfunktioner.

Det her handler om den udprægede og direkte ødelæggende skamfølelse man pålægger syge borgere, og som er et stort problem for mange, idet man mister selvværd/selvtillid ved hele tiden at blive pålagt skam.

Skam for sygdom, dårlig økonomi, grim behandling i Jobcenter. Listen er lang.

Hele vejen igennem bliver man heglet ned, for ikke at tale om de store personlige tab en forringet funktionsevne afstedkommer.

Så, Stampe, jeg synes nok på K10 der brude være plads til at lufte den slags følelser, og gøre op med dem.

Når du stiller det op som om det ikke er ordentligt arbejde, at arbejde i Brugsen, ryger du lige i gyngen og optager den samme retorik, som regeringen på mest nedgørende vis har brugt til at lave adskillige forringelser der har ram, og rammer, os alle meget, meget hårdt.

Jeg mener ikke mennesker er lige meget værd. Jeg mener eksempelvis, at jeg er en del mere værd end både Helle T, Magrethe og Mette F tilsammen. Som menneske, ikke som arbejdskraft:)

Frida

Ninja 02-01-2014 13:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Robin91 (Send 293634)
Hej Allesammen

Jeg har været førtidspensionist i mange år, med et godt job via høj uddannelse på nedsat tid med meget god løn, men overgik til fleksjob sidste år i samme job men blev desværre opsagt pga nedskæringer .

Jeg har søgt uden held i andre firmaer, og har nu fået tilbud om fleksjob i Brugsen hvilket jeg har sagt ja til, men men jeg kan slet ikke komme af med følelsen af at være flov, når folk spørg om jeg har fået job og jeg så skal svare at jeg har fået i Brugsen.:(

Jeg føler mig flov over at fortælle at jeg skal arbejde der, og samtidig bitter over at jeg får så lidt i løn i forhold til min uddannelse.. Jeg er led og ked af mig selv, at føle sådan, når jeg bare burde være glad for at jeg overhovedet har kunnet få et fleksjob så hurtigt igen, når jeg læser om alle i andre der søger i så lang tid uden held..

Hjælp fortæl mig hvordan jeg kommer af med den følelse..

Du kan jo sige til folk (hvis det bekymre dig så meget), at du har valget mellem førtidspension eller Brugsen, og at du har valgt Brugsen ''bare for at holde dig i gang''......og du har jo lov til at søge andet samtidig.

Hatten af for alle der holder sig i gang, og som også tager de ''dårligere'' jobs som de måske er overkvalificeret til.....

stampe 02-01-2014 13:57

Der er forhåbentlig ingen, der pålægger nogen skam - men ærgerligt nogen påtager sin den. En floskel, men selv det svageste led er vigtigt - ellers brister kæden.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension