K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Boligsikring, arbejdende barn 18år og hjemmeboende? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14877)

Ninja 23-10-2010 18:45

Boligsikring, arbejdende barn 18år og hjemmeboende?
 
SÅ nu har jeg kontaktet boligsikringen med henblik på at oplyse dem, at min søn fylder 18 år i December, og fortsat bliver boende hjemme.

Hun har i den forbindelse sendt mig et skema som jeg skal udfylde - skemaet hedder Boligstøtte, skema til oplysning om ændring af indkomstforhold...

Problemet er bare, at jeg ikke aner hvad han kommer til at tjene når han fylder 18 år, og jeg kan forestille mig, at han ikke får så mange timer pga han går på fuld løn - mon man kan sætte et tal på selv, som man senere kan justere alt efter den nye kontrakt???
Der står også at dokumentation SKAL vedlægges, men jeg har jo ikke noget at vedlægge endnu......???

Damen sagde også at min søn SKULLE underskrive skemaet da han bliver solodarisk hæfter. Men på skemaet står der:

Øvrige personer - herunder børn over 18 år (dog ikke børn af hustanden mellem 18 og 22 år inkl), men kun børn der er født tidligere end 1988 SKAL underskrive som solidariske hæftere...(min søn er fra 92)

Jamen så skal han jo IKKE underskrive som solidarisk hæfter:mad:
Hvis det ikke glæder for børn mellem 18 og 22......

Jeg fatter ikke en skid, er der nogen derude der kan hjælpe mig lidt????

Nogen der har en ide om hvad en uuddannet vil tjene på deltid om året - mon det passer med 150.000 kr før skat??

HJÆÆLP:kram:

Vovse 23-10-2010 18:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 130040)

Jamen så skal han jo IKKE underskrive som solidarisk hæfter:mad:
Hvis det ikke glæder for børn mellem 18 og 22......

konen der påstod noget andet er åbenbart ikke klogere.:rolleyes

Som med alt andet kommunalt er det nok en go idé, at stole på lovgivningen fremfor mundtligt afgivne beskeder.

Ninja 23-10-2010 19:04

Tjekkede også lige borger.dk's udregning til bolgstøtte, og der stod også, at barnet forbliver et barn indtil de fylder 23 år. Så hun må da være 'helt væk'.....

Men kan i hjælpe med det andet, mon????

Nogen der ved hvad man tjerner CA om måneden som uddannet på deltid???
Og om det er tilladt at skrive et fiktivt tal???

c.l.e.o. 23-10-2010 19:22

HeleneKr du kan sådanne set ikke være forbredt helt ,for bolisikringen bliver rettet bag ud,når du ikke kender lønnen.

Det vil sige du siger eks. til den første at hans løn er X kr og så trækker de dig det du har fået for meget,og sådanne kan det forsætte hver månde hvis han ikke kan sige et fast en fast løn nogle aftaler at aflever lønsedler hver 3 månde.

det jo svært at gætte en løn,når man ikke kender time talet.

en års løn på 165000 tror jeg nærmer det er,fuld tid

Ninja 23-10-2010 19:25

Timel tallet bliver ca 20 timer om ugen når han fylder 18 - kan man bruge det til noget???

Lønnen er vel en alm mindsteløn.....men da jeg aldrig har haft et job, så er jeg totalt på bar bund, hehe....aner ikke hvad man tjener i timen....120 kr måske?

Ninja 23-10-2010 19:29

Jeg tænkte mere hen af, at man fx bare siger han kommer til at tjene et eller andet STORT beløb (selvom han ikke gør), men bare for at være sikker på at jeg ikke får for meget nogen steder, og at han så derfor bare kan tjene alt under dét beløb, uden at komme i klemme nogen steder.........???

Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.

c.l.e.o. 23-10-2010 19:30

det kommer også and på hvad han skal lave og hvor,så kan lønen svinge fra 95 mener jeg min datter blev tilbudt,og ander stæder 135

Du skal næsten bare skrive det hele på skebaet og så skriv at du giver dem talne når du ved det mere sikkert.

c.l.e.o. 23-10-2010 19:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 130053)
Jeg tænkte mere hen af, at man fx bare siger han kommer til at tjene et eller andet STORT beløb (selvom han ikke gør), men bare for at være sikker på at jeg ikke får for meget nogen steder, og at han så derfor bare kan tjene alt under dét beløb, uden at komme i klemme nogen steder.........???

Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.

Ups du er hurtig :D
Det kan du godt gøre ,men så gem alle hans lønsedler for hele året,for hvis det ikke er samme beløb alle månder ,så skal de bruge lønsedler.til efter regulering når året er omme

Ninja 23-10-2010 20:21

Ja, eller finde en ny adresse til ham, dét havde da vist været lettere.

Desværre kan hans Far ikke hjælpe, for de modtager en masse timer og andet, fordi de har et handicappet barn, og kan heller ikke have en 'voksen' mere på adressen.....gaaaab.

Små børn små probelemer, store børn store problemer - må så sandelig sige det holder stik!!

Florken 23-10-2010 20:42

Citat:

Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.
Spørgsmålet er om det kan betale sig at sætte beløbet for højt ?

Jeg mener nemlig IKKE, at du får noget retur i boligsikring, hvis det viser sig,

at din søn tjener meget mindre end I regnede med.

Så er det måske bedre at lægge lidt til side i fald der skal tilbagebetales ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension