K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   særlig pensions opsparing (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29462)

Tzari 28-02-2014 15:02

særlig pensions opsparing
 
Har lige et spørgsmål på vejene af min kæreste.
Synes at kunne huske noget om at folk på Ftp kan få en ekstra god pensions opspring hvor kommunen skal smide en del i hvis man starter på denne. Hvordan fungere denne opsparing og hvordan starter man den. Håber nogle kan hjælpe med dette :)

Cykeltyv 28-02-2014 15:12

Jeg kontaktede bare Udbetaling Danmark, de forklarede hvordan det virkede og satte det igang.

Tzari 28-02-2014 15:17

hvor meget smider du om måneden og hvor meget supplere kommune så op med?

dinosaur 28-02-2014 19:55

Ekstra god, ja det er som man ser det.

Egenbetaling 163 kr. pr. md. Og så tror jeg at kommunen giver det dobbelte.

Så ialt ca 500 kr. Pr. md., ialt ca. kr. 6.000 kr. årligt, det bliver i hvert fald ikke til millioner. Når det så er sagt, så er små smuler også værd at tage med. Det bliver i hvert fald langt fra de opsparinger der gives i et ansættelsesforhold.

Mvh. Susanne

Tzari 28-02-2014 22:48

man må max indbetale 163 kr? Jamen jeg får lige skubbet til ham om at starte den lille opsparing for hans egen skyld :)

Ninja 28-02-2014 23:39

Dog skal man skrive sig bag øret, at opsparingen vil blive betragtet som formue, selvom man kun får et par hundrede ekstra om måneden. Formuen kan få betydning for andre former for hjælp og tilskud.

Kommunen giver ikke ved dørene, og hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det dét om regel også - ordningen er ren kassetænkning!
Jeg takkede nej, og det syntes min sagsbehandler var et klogt træk.

dinosaur 01-03-2014 00:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 299812)
Dog skal man skrive sig bag øret, at opsparingen vil blive betragtet som formue, selvom man kun får et par hundrede ekstra om måneden. Formuen kan få betydning for andre former for hjælp og tilskud.

Kommunen giver ikke ved dørene, og hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det dét om regel også - ordningen er ren kassetænkning!
Jeg takkede nej, og det syntes min sagsbehandler var et klogt træk.

Som formue? Hvornår?

Opsparingen udbetales månedlig sammen med atp. Udbetalingen kan påvirke andre ydelser, men først når den udbetales.

Jeg er af den opfattelse, at det du selv sparer op, det ved du at du har.

Som jeg ser det kommer opsparingen ikke til at figurere som formue. Det gør f.eks. atp heller ikke.

Mvh. Susanne

Nøgne tær 01-03-2014 01:05

Der er tale om løbende udbetaling, og det kan dermed aldrig komme til at figurerer som formue.

Tzari 01-03-2014 01:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 299812)
Dog skal man skrive sig bag øret, at opsparingen vil blive betragtet som formue, selvom man kun får et par hundrede ekstra om måneden. Formuen kan få betydning for andre former for hjælp og tilskud.

Kommunen giver ikke ved dørene, og hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det dét om regel også - ordningen er ren kassetænkning!
Jeg takkede nej, og det syntes min sagsbehandler var et klogt træk.

hvilken hjælp... ivan fik ikke en øre tilskud til tandlægeregning på 16k'(fandt så en billig tysk tandlæge med bedre pris)....så intet tab der

TimeGuest 01-03-2014 01:56

Jeg sendte lige Google efter SUPP'en og landede her:

https://www.borger.dk/Sider/Supplere...dspension.aspx


Nu kan man jo almindeligvis anno 2014 ikke se, hvordan verden er skruet sammen engang i fremtiden ... og så kan det jo være rart, at men har et "garantibeløb" til udbetaling ... og så kan man ellers bare håbe på, at ATP har gjort sit til at inflationssikre udbetalingen ...

Så jeg kan godt følge Susannes tangegang, der handler om at vide, hvad man har :-) og jeg er da også tilbøjelig til at tænke, at der kan være noget godt ved den vinkel ...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension