K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Lægekonsulenternes Rolle (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=71)
-   -   kommunens rolle! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22775)

einstein 06-05-2012 12:27

kommunens rolle!
 
kommunens rolle at er indhente lægelige oplysninger i form af lægeerklæringer
og ikke at opdigte lægeoplysninger selv da fri fantasi IKKE er retsgyldig lægedokumentation:cool:

Mr. Bean 06-05-2012 14:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af einstein (Send 221935)
kommunens rolle at er indhente lægelige oplysninger i form af lægeerklæringer
og ikke at opdigte lægeoplysninger selv da fri fantasi IKKE er retsgyldig lægedokumentation:cool:

Tror ikke at du kan finde mange der mener at fri fantasi er retsgyldig lægedokumentation.

Men hvad vil du egentlig med indlægget ? det virker lidt "spam agtigt"

einstein 27-05-2012 00:17

nå ikke
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Mr. Bean (Send 221964)
Tror ikke at du kan finde mange der mener at fri fantasi er retsgyldig lægedokumentation.

Men hvad vil du egentlig med indlægget ? det virker lidt "spam agtigt"

der er da mange lægekonsulenter og kommuner der mener at fri fantasi er retsgyldig lægedokumentation for ellers ville de jo ikke bruge deres frie fantasi som om det var retsgyldig lægedokumentation :p

stribe 27-05-2012 00:56

einstein...........kender ikke dig og din sag el dit liv....

men ærligt hvorfor har du så meget imod lægekonsulenter..

jeg er ny herinde og kender jo ikke til din situation,men har set tråde før hvor du har skrevet om lægekonsulenter..

det er nemmere - ikke mindst for os nye,hvis du præcis fortæller hvad der er galt,for den her tråd forstod jeg ingenting af...

stribe førtidspensionist

einstein 27-05-2012 09:18

problemet
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 225336)
einstein...........kender ikke dig og din sag el dit liv....

men ærligt hvorfor har du så meget imod lægekonsulenter..

jeg er ny herinde og kender jo ikke til din situation,men har set tråde før hvor du har skrevet om lægekonsulenter..

det er nemmere - ikke mindst for os nye,hvis du præcis fortæller hvad der er galt,for den her tråd forstod jeg ingenting af...

stribe førtidspensionist

det er ikke lægekonsulenterne der er det største problem,men derimod kommunerne og BAN der misbruger konsulenternes frie fantasi til at snyde folk for deres retsmæssige krav på hjælp.:o

MTVRV1 27-05-2012 09:53

tror de fleste har prøvet og kæmpe med en lægekonsulent på et eller andet tidspunkt i deres sagsforløb. har jeg selv i 3 år før denne må give op
dog er der aldrig skrevet noget løgn eller direkte "oversat forkert"
men læge shoppning og nye lægeoplysninger hele tiden
men sag har ligge hos lægekonsulenten 5 gange og taget 1-3 måneder hvergang

men generelt synes jeg nu ikke man ser så mange sager på k10, hvor lægekonsulenten
direkte skriver en fed løgn.
dog har der lige været en sag,

Men ja kommunernne trækker sagerne i langdrag for at holde folk på kontanthjælp og som ekstra bonus dem uden indtægt.

BAN har jeg heller ikke meget tiltro til, når de afholder møder med KL.

stribe 27-05-2012 10:23

hvad mener i med at - kæmpe mod en lægekonsulent....

det forstår jeg ike lige..forklar lige det uden at hidse jer op..

da min sag var ved lægekonsulenten både iforbindelse med fleksjob og ftp fik jeg bare at vide det ca.tog så og så langtid..og så ikke mere..

jeg aner ikke hvem ham el.hun er og aner ikke hvad der er blevet skrevet..

dengang sagen kørte fik jeg at vide at jeg ikke måtte se hvad lægekonsulenten skrev og da det endte med ftp - ved jeg det stadig ikke

jeg har alle AKTER i min sag - men ikke lægekonsulenten..skal jeg ha den hjem,hvem kontakter man så

SÅrdnok! 27-05-2012 13:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 225370)
hvad mener i med at - kæmpe mod en lægekonsulent....

det forstår jeg ike lige..forklar lige det uden at hidse jer op..

da min sag var ved lægekonsulenten både iforbindelse med fleksjob og ftp fik jeg bare at vide det ca.tog så og så langtid..og så ikke mere..

jeg aner ikke hvem ham el.hun er og aner ikke hvad der er blevet skrevet..

dengang sagen kørte fik jeg at vide at jeg ikke måtte se hvad lægekonsulenten skrev og da det endte med ftp - ved jeg det stadig ikke

jeg har alle AKTER i min sag - men ikke lægekonsulenten..skal jeg ha den hjem,hvem kontakter man så

korrupte og kriminelle sagsmishandlere sender ofte kun dele af diagnoser...har man flere diagnoser sender de kun den mildeste til lk.

ofte er det pr tlf, så er der større chance for sb at de bagefter kan manipulere med oplysninger

tit overskrider lk deres beføjelser, bl.a ved at angive (ikke eksisterende) behandligsmuligheder, ordinere medicin, tilføje eller fjerne diagnoser, eller enddog angive navne på den special (specielle)læge der ønskes af kommunen til at (tilsidesætte) mildne diagnosen

FrkM 29-05-2012 12:27

Med fare for at stikke hånden i en hvepserede, så jeg har lige et par indvendinger.

Der findes helt sikkert lægekonsulenter som ikke har forstået deres rolle i sociale sager, men at tillægge alle lægekonsulenter og sagsbehandlere / socialrådgivere så skumle motiver som nævnt i indlægget ovenfor synes jeg nu ikke er rimeligt.

Jeg tvivler stærkt på, at der er offentlige fagpersoner som med forsæt ønsker at forværre situationen for en borger ligesom jeg tvivler på, at en lægekonsulent med forsæt oversætter lægelige oplysninger forkert.

Der sker helt sikkert sagsbehandlingsfejl (også ganske grove sagsbehandlingsfejl) men at socialrådgivere / lægekonsulenter mv. generelt skulle være korrupte, bevidst udelukker oplysninger i sager, med forsæt overtræder gældende lov mv. er noget af et voldsomt postulat som jeg ikke tror på har hold i virkeligheden.

stampe 29-05-2012 14:13

Kære FrkM
Hvor har du ret.
Mener ikke sådanne postulater er sitet værdigt!
Ar man ikke får ret, er da surt, men det bemyndiger ikke en selv til at anklage alt og alle for udokumenterede postulater.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension