K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   App. Førtidspensionister i job (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12700)

migselv 10-05-2010 10:27

App. Førtidspensionister i job
 
Seneste nye fra Beskæftigelsesministeriet. Målet er at få 900 førtidspensionister i job

20.500 førtidspensionister får tilbudt hjælp til at få job
Et nyt initiativ fra Arbejdsmarkedsstyrelsen bygger videre på erfaringerne fra modelprojektet. 16 kommuner deltager i det nye initiativ, som løber frem til september 2011 og er en del af regeringens handicapstrategi fra 2009.

I de 16 kommuner får førtidspensionister under 40 år i løbet af april et tilbud fra deres jobcenter ind ad brevsprækken. I brevet får de information om mulighederne for at arbejde ved siden af pensionen.

Senere på året vil også førtidspensionister mellem 40 og 50 år i de 16 kommuner få tilbuddet. Hvis førtidspensionister over 50 år hører om initiativet og henvender sig jobcentret, er alle de medvirkende kommuner naturligvis også klar til at hjælpe dem.

I alt henvender initiativet sig direkte til 20.500 førtidspensionister. Målet er, at omkring 900 førtidspensionister kommer i job.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...med%20job.aspx


Hér er en fin fin side, som kort og klart (og i et sprog der er til at forstå) forklarer om mulighederne for at arbejde ved siden af sin pension.http://www.foertidspensionister-i-jo...x?lang=da&mi=1

gh72 10-05-2010 10:36

Det lyder da egentlig meget godt, synes jeg. Der lader jo ikke til at være tale om at fjerne folk fra pension, men til at det skal være et supplement, hvis nogen kan/har lyst til det.

buster 10-05-2010 11:37

ja, da, rigtig go "ting" -hvis altså blot dette blir brugt som et TILBUD og ikke tvang!

Hm, jeg må tilstå at personligt har jeg svært ved at se hvad jeg kan bruges til når jeg også skal have min dagligdag til at hænge sammen, livet består jo af andet end arbejde ;)

Personligt ville jeg/vi også blive straffet både på den ene og anden måde, så....

-men jo da, for dem hvor det er muligt er det da en ok ordning.

(øhhh, hva så m flexerne? -mig bekendt er der rigtig mange der stadig mangler et flexjob....)

adbib 10-05-2010 14:05

Spørgsmålet er bare det går hen og bliver et tilbud man ikke kan sige nej til, som det er med kontanthjælp.

ace dk 10-05-2010 15:24

det ligner for mig mere og mere en SLØRING af nogle tal, som ikke for den siddende regering er skide behagelige og glo på.....

de har jo fået "skudt" i skoene at de jo fifler med statistikkerne... sikke da noget snavs hva..???????

vi skal netop passe meget på .. havd er reelt et TILBUD. og hvad er noget som i sidste ende kan koste folk skillinger,

koster det skillinger . er det for mig ikke et TILBUD ...

det skal jo gerne give den pensionist der nu har lidt overskud til 5 timers arbejde om ugen, en lille mønt ekstra.... men lur mig om regnestykket ikke vil vise det modsatte når det hele gøres op,

og jeg vil give ovennævnte helt ret i ... der er mange flekser på ledighedsydelse...... de må jo absolut komme i 1ste række til de jobs der kan tilbydes med få timer....

dette var eders ace dks mening

MTVRV1 10-05-2010 17:16

der var kun en ting som kunne få mig til at tage imod det tilbud.
for selve tilbudet er fint nok

pension efter 2003
en kontrakt højt og tydeligt
pensionen kan ikke fratages ved indgåelse af aftale.
selvom der vuderes man har en smule erhvervsevne.

for husk der er ikke nogen grænse mellem pension og flex.
ergo hvis de så finder ud af man kan arbejde 4-6 timer om ugen.
bingo du har fået flex fremfor pension.

det viser vil hvor lidt man stoler på en kommune

migselv 10-05-2010 19:42

Jeg tror ikke du skal være nervøs MTVRV1

Jeg tror nemlig noget helt andet.

Hvis de kan få lokket førtidspensionister til at arbejde et par timer om ugen, så kan de afvise div. ansøgninger om hjælp til tandlæge, briller osv osv osv med, at ens rådighedsbeløb er for højt :cool:

Tænk hvor mange penge de kan spare, bare på den konto ...

gh72 11-05-2010 09:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af ace dk (Send 104528)

og jeg vil give ovennævnte helt ret i ... der er mange flekser på ledighedsydelse...... de må jo absolut komme i 1ste række til de jobs der kan tilbydes med få timer....

dette var eders ace dks mening

Jo, men problemet er jo bare, at hvis vi taler om 5-10 timer om ugen feks., så er det jo ikke til at finde de timer som et fleksjob, for så sætter arbejdsgiveren jo penge til.

ace dk 11-05-2010 10:30

ja ja ... du har ganske ret .... men det er med de nuværende regler ......

men lur mig om der ikke er noget "grande" på bedding fra vk... og df... naturligvis....

det skal lige gøres spiseligt for pia-trunten .... så skal i bare se løjer og grønlangkål....

pension bliver for et år af gangen

er du under 40 .... så glem pension

mellem 40 og 50... tjaaaaa hovedet under armen og det ene ben i en snor og så kun måske...(også for et år af gangen...

jeg har mange dommesprofetier endnu... men dem skal.

eders ace dk .. ikke kede jer med...

ps det lange ord skal nok være arbejdstalssløringmekanisme.....:):):)

buster 11-05-2010 10:39

lol ace, jeg bare æææælsker dine udlægninger :D

Øhh, hva er så titlen for konsulenten for dette arbejdstalssløringsmekanisme :confused: -for en sådan må der jo til ikk´

tja, hende tøspigen Pia K og hendes kammesjukker blander sig i alt for meget!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension