K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Sagsbehandler - ukorrekte 'mål'. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=39134)

Goodie77 05-11-2020 01:51

Sagsbehandler - ukorrekte 'mål'.
 
Jeg har nu utallige gange oplevet, at min sagsbehandler skriver i mine papirer, efter møder etc.:

'Mål: Opnå tilknytning til arbejdsmarkedet

Delmål: 1. Afklaring af skånehensyn og helbredstilstand
Delmål: 2. Afhængig af beskrivelse af skånehensyn og helbredstilstand herunder behandlingsmuligheder'.

Og jeg er regelret ved at eksplodere over det nu!!!!!

Det er IKKE mine mål har hun fået at vide, da mit helbred ikke kan mere - bare ikke kan mere... :-( Mit mål er en førtidspension, så jeg kan få ro på, og muligheden for et tåleligt liv, hvilket sagsbehandleren nu er informeret om mange gange efterhånden.

MEN min sagsbehandler, afviser at skriver andet, da 'det skal vi skrive'....

Mit spørgsmål er som følger:

SKAL sagsbehandleren skrive det - fordi der skal være fokus på job? Eller må hun skrive, hvad hun lyster der? I så fald sagsbehandler hun jo ukorrekt, i og med det ikke er mit ønske, hun anfører.

Takker på forhånd for jeres venlige svar.

jjsonn 05-11-2020 07:49

Uden afklaring får ingen pension, at ønske sig pension er ikke et mål, deres job er at afklare dig, det vil sige at finde ud af hvad du kan holde til.
At finde ud af om du kan få større arbejdes evne, med hjælpe midler, tjekke om alle behandlings muligheder er af prøvet, de ting skal være afprøvet før pension.

Ingen kan få pension før de ting et gjort.

Hvis du skal søge pension og du kan selv søge men der vil teamet sige , er alt afprøvet?
Ellers er det bare et nej.

Desværre er din ønske fuldstændigt ligegyldigt, det er din arbejdsevne der betyder noget og evn dianosen.
Så hun gør det helt rigtige

Vovse 05-11-2020 16:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Goodie77 (Send 371989)
Jeg har nu utallige gange oplevet, at min sagsbehandler skriver i mine papirer, efter møder etc.:

'Mål: Opnå tilknytning til arbejdsmarkedet

Delmål: 1. Afklaring af skånehensyn og helbredstilstand
Delmål: 2. Afhængig af beskrivelse af skånehensyn og helbredstilstand herunder behandlingsmuligheder'.

Og jeg er regelret ved at eksplodere over det nu!!!!!

Det er IKKE mine mål har hun fået at vide, da mit helbred ikke kan mere - bare ikke kan mere... :-( Mit mål er en førtidspension, så jeg kan få ro på, og muligheden for et tåleligt liv, hvilket sagsbehandleren nu er informeret om mange gange efterhånden.

Vælg dine kampe med omhu.:kram:

Selv efter jeg var visiteret til fleks stod der på alle papirer fra kommunen, at målet var beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Til gengæld vil jeg fraråde dig, at have fokus på fp som mål, når du taler med kommunale medarbejdere. Der er en stor risiko for, at de vil påstå, at din fokus på, at få fp forhindrer dig i, at udnytte din arbejdsevne.

Goodie77 05-11-2020 17:27

Tak for svar :-)

Nu har jeg været hos Klinisk Funktion, hvor der er fastslået at der ingen arbejdsevne, eller funktionsevne er tilbage, og ingen behandling, eller tiltag vil hjælpe.

Min irritation gik på, hvis rehab-teamet brugte hendes udtalelser til at mene jeg gerne vil køre videre i systemet, med henblik på at komme tilbage på arbejdsmarkedet, når dette ikke længere er en mulighed, pga. svær sygdom.

jjsonn 09-11-2020 20:29

Nej hvis din sygdom er vel dokumenteret, burde der ikke være anden mulighed en pension, har du været på smerteklinik, det er tit drres kæphest.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension