K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   ansættelser (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25641)

ette74 23-01-2013 12:36

ansættelser
 
Spørgsmål. Har lige sendt en hel del uopfordret ansøgninger på div. skoler og børnehaver. Er uddannet pædagog. De har vikar-stilling i en vuggestue/børnehave
men de vil ikke lave den om til flex eller kunne tilgodese mine skånebehov.
De har nu tilbudt at jeg kan komme i deres børnehave i job med løntilskud.

Hvad tænker i om dette !! ??? :-)

Pip 23-01-2013 12:46

At hvis de ikke kan tilgodese dine skånebehov nytter det ingenting..

Jøsses 23-01-2013 12:57

Er enig
 
med Pip...at hvis de ikke kan tilgodese dine skånebehov er det ikke godt for dig.

ette74 23-01-2013 15:30

nej tænker det samme.....men ved i om man kan komme i job med løntilskud som flexer hvis nu at de vil tilgodese skånebehovene....jeg syndes det lyder lidt til at de vil have noget gratis arbejdskraft.... så har ikke interesse.

Pip 23-01-2013 15:33

Når man får løntilskud kan man ikke få mere udbetalt end hvad der svarer til understøttelsen, man får bare færre timer så det passer.

Så ja.. det er gratis arbejdskraft..

sannemus 23-01-2013 15:36

Men du kan jo komme i virksomhedspraktik..og så overbevise dem om at de ikke kan undvære dig..på trods af at du har skånehensyn;)
Det er det jeg arbejder på lige i øjeblikket..starter 13 ugers praktik i næste uge indenfor mit fag...og så håber jeg at jeg holder til det..og at de ikke kan undvære mig, men absolut må ansætte mig i 10-12 timer:p

frup 23-01-2013 16:08

Jeg tror ofte løntilskud bliver tænkt som gratis arbejdskraft :-(
Jeg har også arbejdet i mange år inden for skoleverdenen og set maaange blive ansat i løntilskud - ikke en enste blev fastansat, selvom der i perioderne var flere ledige stillinger :-(

KBR 23-01-2013 17:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af sannemus (Send 257219)
Men du kan jo komme i virksomhedspraktik..og så overbevise dem om at de ikke kan undvære dig..på trods af at du har skånehensyn;)
Det er det jeg arbejder på lige i øjeblikket..starter 13 ugers praktik i næste uge indenfor mit fag...og så håber jeg at jeg holder til det..og at de ikke kan undvære mig, men absolut må ansætte mig i 10-12 timer:p

Det lyder som en god plan - håber det vil lykkes for dig :kram:

ette74 23-01-2013 18:09

Tak for jeres svar. Har lige haft fat på kommunen, men kan ikke komme i job med løntilskud som flexer efter de nye regler, for at stoppe de "gratis hænder" så det skal hedde en praktik.Jeg har henvis dem til min jobkonsulent så ser vi hvad der sker.

mik16 23-01-2013 18:57

Det med fleksjob i fx. en børnehave, har altid været lidt svært..

Da fleksjob " på papiret " stadig hedder 37 timer/ uge, så vil man som fleksjobber med fx. 15 timer, OPTAGE en fuld stilling af deres fuldtidsnormeringer.. Så mange er ikke interesseret, da der i forvejen ofte mangler personaletimer..
Og nu med de nye regler, er der ikke meget økonomisk fordel i en fleksjobber, for arbejdsgiveren..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension