K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Lønforjøjelse, men ikke meget mere i bruttoløn? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=39218)

bassenborg 25-01-2021 21:14

Lønforjøjelse, men ikke meget mere i bruttoløn?
 
Hej
Jeg har spurgt om lønforhøjelse på mit arbejde, og har fået en stigning på 15 kroner i timen (fra 170 til 185).
Men når jeg går ind på fleksjobberegneren, stiger jeg kun ca. 1.000 kroner brutto.
Rammer jeg et eller andet loft, eller...?
Jeg arbejder 17 timer effektivt om ugen.

Sisseann 26-01-2021 14:33

Helt ærligt har jeg ikke forstand på tal, så jeg vil ikke tilbyde dig at regne noget efter.
Men du har vel oplyst kommunen om din lønstigning?
De, (eller også er det arbejdsgiveren) skal så udregne en ny årsindtægt, altså hvad du ville tjene om året, hvis du var på ordinært arbejde. Deraf finder de den sats dit fleksjobtilskud beregnes efter.

bassenborg 26-01-2021 19:18

Ja, jeg har selvfølgelig oplyst kommunen om min nye løn.
Det er når jeg sætter den nye løn i beregneren, at jeg ikke forstår at lønnen ikke bliver højere.
Der er jo 160,33 løntimer på en måned, og hvis jeg ganger dem med 15 kroner (som er min lønstigning), giver det ca. 2.400 kroner.
Så jeg tænker, at jeg må ramme et eller andet "loft", når beregneren kun viser en stigning på ca. 1.000 kroner.

Sisseann 27-01-2021 17:19

Nedenstående er fra borger.dk:

"Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. af din løn før skat op til 14.965 kr. (2020) og 15.264 kr. (2021) pr. måned, inkl. pensionsbidrag. Hvis lønnen inkl. pensionsbidrag overstiger dette beløb, bliver fleksløntilskuddet nedsat med 55 pct. for den del af lønnen, der ligger over 14.965 kr. (2020) og 15.264 kr. (2021)"

Kan det være sådan noget der spøger? eller måske det er den beregner du bruger ?
jeg må blive dig svar skyldig. Jeg husker da jeg fik tilkendt fleksjob at jeg brugte evigheder med at sidde og regne , men det er altså heller ikke min spidskomnpetance.
fandt ud af at der var ret stor forskel på beregnere, så vidt jeg husker var den bedste på gigtforeningen.
Men det er da spændende hvad der står på din lønseddel, hvis det også er noget skrammel, synes jeg du skal høre dem ad på kommunen eller dit forbund, det er da irriterende ikke at vide besked.

bassenborg 29-04-2021 17:27

Min frygt var desværre begrundet...
 
Min lønforhøjelse på 15 kroner i timen, giver desværre ikke meget i kassen:(
Det giver fint nok på mit arbejde (knap 1100,- om måneden brutto).
Men... så går kommunen ind og modregner i flekløntilskuddet, fordi jeg får mere udbetalt, så der bliver ikke meget tilbage på bundlinien:confused:
Jeg fortryder faktisk, at jeg spurgte om lønforhøjelse, når jeg ikke har mere ud af det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension