K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Psoriasisgigt (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24029)

Betina1977 28-08-2012 11:22

Psoriasisgigt
 
Hej Alle

Jeg er ny her på siden - og søger nogen som har erfaring med psoriasisgigt eller andre gigtsmerter

Jeg er nu i behandling med Sulfasalazin og har god effekt af det

Men kommunen mener ikke jeg er stabil nok til at blive arbejdsprøvet endnu - hvad er jeres erfaringer

Mange hilsner Betina

popiae 29-08-2012 08:40

Du skal jo snakke med speciallægen, om din prognose, herunder, vurderinger ift behandlingen.

Når speciallægen kan stå inde for at dit, helbred IKKE bliver bedre, men kun værre, er du klar til at få afklaret din restarbejdsevne.

Eller du vurderes måske tilbage til ordinært arbejde?

I begge tilfælde skal du be kommunen indhendte en speciallægeerklæring, der dokumentere, at din restarbejdsevne, kan afklares, eller du kan vende tilbage til ordinært arbejde, evt med skånehensyn.

Da du altid vil være syg(da det er en kronisk sygdom), er det vigtigt med dokumentation.

VH Popiae

Betina1977 29-08-2012 08:55

Ja det er jeg med på - og jeg forstod på speciellægen, at sygdommen kan svinge meget, men at det var en god ide at se, hvad jeg kan holde til nu. Men jeg skal snakke med dem på fredag igen.


SB har udsat min afgørelse om forlængelse af sygedagpengene, da hun siger, jeg ikke er klar til arbejdsprøvning.
Hun mener ikke jeg får det forlænget, for udsigten for 37 timer er lang.
Og jeg skal kunne garanterer at jeg kommer på 37 timer igen - men det kan jeg jo aldrig, da jeg ikke får lov at prøve!!!

Så nu er jeg henvist til kontanthjælp og synes bare det hele ser lidt håbløst ud lige nu

popiae 29-08-2012 09:05

Passer ikke hvad din sagsbehandler siger.

Du kan også forlænges efter stk 4, fleks eller førtidspension, hvis din arbejdsevne anses for varig nedsat.

hvis kommunen skal træffe afgørelse om stop eller forlængelse af sygedagpenge, SKAL de indhendte en speciallægeerklæring.

Kommunen kan IKKE fratage sygedagpengene, uden afgørelse.

Hvad med din fagforening?

VH POpiae

havheks 29-08-2012 19:29

hmmm ja nu må jeg lige kikke med her.. fik mine syge penge forlænget 39 uger nov. sidste år. de har så lige stoppet dem nu og sat mig over på kontanthjælp som ikke forsørger 7700 udb. pr m.
har anket men den har de fastholdt.. og sender den videre til ankestyr.
hvad vil være bedst og sende til ankestyr. af papir jeg kan få fra læge..
har også pso-gigt

Betina1977 29-08-2012 20:44

SB sagde at de kan udsætte afgørelsen - selvom jeg ikke blev varslet pr. brev 2 uger før som loven siger. Kun mundtligt i Juni. - det havde ingen praktisk betydning???

Fagforeningen har i dag hjulpet med papirerne til kontanthjæp, men de forstår ikke meget af det.

Det sidste jeg fik at vide fra Speciellæge var, at jeg ikke skal forvente at kunne arbejde 37 igen - men at der er stor chance for jeg kan arbejde 20-25. Men nu må jeg se, hvad de siger på fredag.

Jeg har forøvrigt bedt om aktindsigt fra jobcentret, men hun vidste ikke lige hvornår hun havde tid til det!!!!!

Kan det forøvrigt være rigtigt at de skal have alle oplysninger om mon samlever - når det alligevel ikke bliver taget i betragtning ved kontanthjælp?
Vi er ikke gift og det er hans hus??

OG TAK fordi du bruger din tid på mig ;)

Havheks: Du er velkommen til at kigge med og kom gerne med gode råd

Betina1977 29-08-2012 21:25

PS: Skal måske lige tilføje, at min kæreste ikke er far til mine to børn

Hold da op hvor er de regler indviklet!!!!!
Og hvor bruger man meget energi på det

havheks 30-08-2012 01:06

ang akt indsigt så er der regler for det kan pt ikke huske men mener det er 14 dage men du skal skrive det til dem .. ikke noget på tlf til dem afl. den mod kvit.

har du fået lægen til at skrive hvad han mener... ang. din arbejdsevne..den er jo vigtig..

havheks 30-08-2012 01:10

popiae..................... mener du at kommune Skal indhente oplysninger fra speciallæge er der en paragraf for det... for det har de ikke gjort ved mig ikke første gang og heller ikke denne gang

popiae 30-08-2012 01:14

Du skal insistere at din fagforening hjælper dig med sygedagpengesagen.

Det kan dog være at du er bedre stillet økonomisk, når du har børn, på kontanthjælp.

Aktindsigten skal være dig ihænde indefor 10hverdage. retsikkerhedsloven. Du bør dog anmode om dette skriftlig. feks mail.

Ja, de skal sikre at afgørelsen bliver på et fyldelstgørende grundlag, herunder selvsagt, opdateret lægedokumenter.

VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension