K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fra revalidering til fleksjob. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13221)

Road66 17-06-2010 20:28

Fra revalidering til fleksjob.
 
Hejsa...
Håber virkelig nogen kan hjælpe mig:rolleyes:

Jeg har i en længere periode været på revalideringsydelse men på grund af forværring af min helbredstilstand, samt en nytilkommen sygdom, har jeg måtte sygemelde mig fra uddannelsen.
Nu har kommunen smidt mig på kontanthjælp :confused: (får desværre kr. 0 pga. min mands indtægt) Jeg kan ikke få sygedagpenge, idet det er for mange år siden jeg har været på arbejdsmarkedet.

Hvad gør jeg nu??

Mit ønske er at få et fleksjob. Og i den forbindelse kunne jeg forestille mig, at jeg skal i en arbejdsprøvning, elller hvordan?? Hvis jeg skal i en arbejdsprøvning får jeg så kun kontanthjælp, eller kan man få revalidering ifm. søgning af fleksjob??

Hvorlang er fristen for visiteringen til fleksjob??

Det blev til mange spørgsmål....håber nogle har erfaringer de vil dele med mig:(

MTVRV1 17-06-2010 20:33

velkommen til
mens du søger flex vil du få nul kroner (0 pga. min mands indtægt)
Men ja du skal sikkert i arbejdsprøvning
samt lægepapir på din sygdom er varrig
hvor lang tid er der ingen regler for, samt det kommer helt an hvad kommunen skal undersøge og hvad arbejdsprøvningen viser
meget kort
der skal nok komme nogle gode råd

popiae 18-06-2010 01:34

undre mig, at man kan fratage revalideringsydelse, uden at sætte andet istedet?

Hvad siger fagforening?

Har du fået lavet ressourceprofil?

VH Popiae

Andersine85 18-06-2010 20:32

Hvis en revalidering må stoppe, så kan det faktisk godt ske, uden at der kommer anden ydelse i stedet, da man ikke automatisk får sygedagpenge, så det i stedet ender på kontanthjælp, hvor man jo som bekendt kan risikere at få 0 kr.

Der er dog visse tilfælde, hvor man kan overgå til sygedagpenge, og det er:
1. Hvis grunden til ophør af revalideringsplanen er en ny sygdom, end den man fik revalideringen på SAMT
2. Hvis man ville have ret til dagpenge, såfremt man var raskmeldt.

Road66 19-06-2010 00:24

Andersine 85 kan du evt. hjælpe mig med paragraffer på det med anden sygdom.
Jeg har været på revalidering og syegdagpenge i for langt tid, til at være dagpengeberettiget (betaler dog stadig til a-kasse), derfor kan jeg ikke få syegdagpenge.
Men jeg er nu syegmeldt på grund af en anden sygdom end den jeg fik revalidering på. Hvilke muligheder har jeg så?
Jeg vil nu prøve at søge fleksjob, men sådan som jeg forstår det, så vil jeg kun kunne få kontanthjælp indtil jeg får mit første job? Er der andre muligheder? Det jeg tænker på er at jeg muligvis har brug for en opkvalifisering indenfor mit gamle fag - kan det så give mig en anden forsørgelsesgrundlag??

Popia jeg har fået lavet en ressourceprofil, men så vidt jeg er orienteret så er den ikke blevet opdateret siden 2006.

popiae 19-06-2010 01:17

vedr revalidering er jeg ikke vældig stærk, men ..

ressourceprofil skal opdateres, få fat i fagforeningen og få hjælp til den rigtige læsning.

Du kan sagtens skrive herinde også, og spørge, fordi ikke alle fagforeninger er lige skarpe i loven, men de kan feks hjælpe med klagesager og møder.

VH Popiae

Andersine85 19-06-2010 11:56

Road66:
Jeg skal se hvad jeg kan gøre, jeg sidder ikke med revalderingssagerne til dagligt, så jeg kender kun de store linier, ift. at kunne informere borgene om muligheder/konsekvenser.
Men kan i hvert fald sige, at hvis du ikke kunne få dagpenge, så er der ikke noget at gøre, desværre.
Hvis du bevilliges fleksjob, mens du er på kontanthjælp, så vil du få det der hedder "særlig ydelse" som svarer til kontanthjælp, indtil du har været i job (i et år mener jeg) og derved har optjent ret til ledighedsydelse, som svare til dagpenge.

LeneGo 19-06-2010 12:14

har optjent ret til ledighedsydelse, som svare til dagpenge.


Nå, så skal jeg da lige have ændret min udbetaling. I ledighedsydelse får jeg kun 90% af dagpenge...

Andersine85 19-06-2010 12:24

Sorry, der skulle have stået "nogenlunde" foran...

Road66 19-06-2010 13:09

Ressource profilen er i hvert tilfælde ikke opdateret. Jeg har heldigvis min fagforening med til alle møder. Men derfor kan det være svært at holde sig orienteret omkring alle regler....selv for fagforeningen.

Jeg mener bare stadigvæk, at det er forkert at stoppe revalideringen med 14 dages varsel, idet jeg er sygemeldt med en anden sygdom. Derudover troede jeg at ressourceprofilen og en evt. vurdering skulle forligge ifm. partshøring.

Vi har valgt at anke afgørelsen, det har medført at jeg akut er indkaldt til møde på kommunen. Derfor ville det være super for mig, at have styr på mine rettigheder. Er åbne for alle ideer:)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension