K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   A-kasse??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23827)

Tanjuda 08-08-2012 14:13

A-kasse???
 
Så skete det, er i dag blevet godkendt til fleksjob match 1. Skal jeg så ikke melde mig ud af a-kassen? Skal jeg blive i fagforeningen? Det er hk og skal siges de har ingen nytte været til under hele mit forløb!!
Ellers må jeg læse lidt herinde hvad der sker når man bliver visiteret, er glad men forvirret....

Jøsses 08-08-2012 14:20

Tillykke
 
A-kassen kan du godt melde dig ud af......og i mit tilfælde vælger jeg så at blive i fagforeningen da de så kan gå ind og hjælpe i tilfælde af bøvl på arbejdspladsen.

Men prøv at tage en snak med din fagforening ...måske de kan komme med noget brugebare svar...selv om de måske ikke har være til meget hjælp i dit forløb...der var jeg så mere heldig med min A-kasse.

stribe 08-08-2012 14:36

TANJUDA

jeg var også i faGforening alle de år jeg havde fleksjob..det koster ikke så meget og de er gode at ha f.eks ved lønforhandlinger - problemmer på arbejdspladsen mv..
da jeg så blev førtidspensionist meldte jeg mig helt ud,da det var spild af penge..
men jeg ville blive der mens man har fleksjob

stribe førtidspensionist

Knopf 08-08-2012 16:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tanjuda (Send 236705)
Så skete det, er i dag blevet godkendt til fleksjob match 1. Skal jeg så ikke melde mig ud af a-kassen? Skal jeg blive i fagforeningen? Det er hk og skal siges de har ingen nytte været til under hele mit forløb!!
Ellers må jeg læse lidt herinde hvad der sker når man bliver visiteret, er glad men forvirret....

Tillykke med visitationen,

Ja, a-kassen har du ikke brug for mere. Har selv valgt at blive i fagforeningen som fleksjobber. Stribe nævner flere gode grunde til det.

Hvad er forresten fleksjob match 1 ?


Knopf.....

joka 08-08-2012 18:00

Tillykke.

Jeg er førtidspensionist, og har valgt at blive i 3f, det betaler jeg 149 kr for om måneden.

Igennem Alka får jeg billigere forsikring, og har gruppefritidsulykkesforsikring, som bliver dækket af mit medlemsskab af 3f.

Med venlig hilsen
Karin

maruus 09-08-2012 10:21

Knopf - fleksjob match 1 = arbejdsparat.

Knopf 09-08-2012 12:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af maruus (Send 236824)
Knopf - fleksjob match 1 = arbejdsparat.

Tak for svar. Jeg kendte kun begrebet i forbindelse med modtagere af kontanthjælp.

Knopf.....

Carmen 09-08-2012 16:31

...bør man ikke lige afvente udmelding af A-kasse til efter 1/1-2013 med formentlig ny lovgivning her?

Hvis jeg har forstået reformforslaget ret, pønser man netop på at flexvisiterede skal fungerer under almindelige regler for lønmodtagere, hvilket bl.a. vil sige medlemskab af A-kasse...

Knopf 09-08-2012 16:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 236861)
...bør man ikke lige afvente udmelding af A-kasse til efter 1/1-2013 med formentlig ny lovgivning her?

Hvis jeg har forstået reformforslaget ret, pønser man netop på at flexvisiterede skal fungerer under almindelige regler for lønmodtagere, hvilket bl.a. vil sige medlemskab af A-kasse...

Hej Carmen,

Det oprindelige forslag om medlemskab af a-kasse for fleksere blev taget af bordet ved forhandlingerne. Derfor ingen grund til medlemskab for fleksere, også efter 1/1 2013.

Knopf.....

Carmen 09-08-2012 16:40

Okay, Knopf, tak :-)

Men vi ved fortsat ikke, hvad der nøjagtigt bliver gældende 1/1-2013...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension