K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hvad mere kan de finde på..... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3668)

GitteB 13-01-2008 10:43

Hvad mere kan de finde på.....
 
Hej

Jeg er igang med udredning til fleksjob. Der er indhentet oplysninger fra min læge på sygehuset, der skriver at jeg har kronisk smertesyndrom. Jeg har i hele år 2007 forsøgt med forskellige arbejdstider i samarbejde med min chef. Det er endt med at det fungerer supergodt med 22,5 time pr. uge. Der har været en jobkonsulent ude på mit job og hendes vurdering er, at min chef og jeg har forsøgt nok med forskellige timeantal, så hendes vurdering er, at de 22,5 tíme er ok. Jeg er lige nu igang med et smerterhåndterings-forløb. Slutter dette om 3 uger.

Så er mit spørgsmål - hvad kan kommunen ellers finde på at jeg skal igennem før de kan træffe en beslutning.
På mit møde med jobkonsulenten snakkede vi selvfølgelig om en anden form for arbejdsprøvning, men hverken konsulenten, min chef eller jeg kan komme på anden afprøvning der er midlere end det arbejde jeg har nu.

Håber på svar.

Hilsen Gitte

FlemmingLeer 13-01-2008 11:23

Gitte,

Se også denne vigtige tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3657

GitteB 16-01-2008 14:22

Er der slet ikke nogle der har nogle bud ?

Stella 16-01-2008 14:54

Hej Gitte jeg tror ikke der er så meget mere at gøre , men man ved aldrig med kommunerne...jeg kan ikke se nogle bud . jeg tror de afgør det snart.

:)

zuza 16-01-2008 21:10

Nogle kommuner vil afprøve din arbejdsevne et andet sted end hos nuværende arbejdsgiver.

Men det virker da oplagt, at du "bare" fortsætter, hvor du er, i fleksjob.

Håber, at det går gnidningsfrit for dig.

:kram:

GitteB 17-01-2008 10:34

Tusind tak for jeres svar. Håber også det hele kommer til at gå lige igennem...men har da mine tvivl....;O)

Hejdien 17-01-2008 12:24

GitteB det er altid svært at sige hvad en kommune kan finde på, nogle gange tænker man , de kan da ikke finde på mere og vupti så har de lige et par ting mere de kan finde på ...

Jeg vil da mene at det lyder rimlig godt når din jobkonsulent også mener at der er prøvet nok....

Med 22½ time ville det der kunne bekymre mig mest, være om de kunne finde på at sende en ud i en ny arbejdsprøvning et mindre belastende sted, men det kommer jo helt an på hvad det er du arbejder med? er det et fysisk hårdt job ?

hvis det er det så ville min frygt kunne gå på at de ville arbejdsprøve en et mindre hårdt sted ud fra devisen om at fik du et mindre hårdt arbejde (evt ved en revalidering) så kunne du måske klare det på 37 timer....

Men det er jo langt fra sikkeret og igen er det ikke et fysisk hårdt arbejde du har så er der ikke den mulighed .....

Men det må man jo formode at kommunen og jobkonsulenten allerede på nuværende tidspunkt :)

GitteB 17-01-2008 21:22

Hej Hejdien

Det har vi været inde omkring, og hverken jeg, min chef eller jobkonsulenten kan se at der kan findes noget mere skånsomt. Jeg sidder idag på kontor og mit problem er, at jeg simpelthen skal sove et par timer lige over middag, ellers går det helt galt. Dette behov har jeg også i weekenderne, selv når vi ikke laver noget som helst.

GitteB

Hejdien 17-01-2008 22:57

GitteB så tror jeg også at jeg ville tage det roligt hvis jeg var dig :)

Jeg har det samme problem som dig, og jeg kommer fra et hårdt fysisk område og kommunen mener netop at det er kontor jeg skal på og at det nok ikke bliver mere skånsomt end det....

Mange flekser vil de gerne have på kontor , så mon ikke kommunen siger god for et fleksjob på din nuværende arbejdsplads det ville da være den optimale løsning for alle parter :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension