K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Indsendt 2012. Afslag, anke, nye regler? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25826)

sylle 05-02-2013 06:50

Indsendt 2012. Afslag, anke, nye regler?
 
Min sag blev behandlet igår, og venter så på svar om hvad de har vedtaget. I nat kom jeg til at tænke på, at hvis de giver mig afslag og jeg så anker den, så skal den vel stadig vurderes på ny efter gamle regler, eller hvordan?

Den blev indsendt 20 dec. og som §17 på det foreliggende grundlag.

Vovse 05-02-2013 08:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af sylle (Send 259519)
Min sag blev behandlet igår, og venter så på svar om hvad de har vedtaget. I nat kom jeg til at tænke på, at hvis de giver mig afslag og jeg så anker den, så skal den vel stadig vurderes på ny efter gamle regler, eller hvordan?

Den blev indsendt 20 dec. og som §17 på det foreliggende grundlag.

Ja, ved anke skal sagen stadig behandles efter de gamle regler, som var gældende på ansøgningstidspunktet.:)

sylle 05-02-2013 09:44

Ok super og mange tak :)

Fib 05-02-2013 11:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af sylle (Send 259538)
Ok super og mange tak :)


Jeg fik afslag nr 2 og sagen er nu overgået til BAN.. Og så er det de nye regler.... som jeg har forstået det... så øv for mig og held og lykke til dig...:kram:

sylle 05-02-2013 16:48

Hvad betyder BAN?
Afslag nr 2, betyder det at da du ankede blev den også afvist?
Jeg håber selvfølgelig min går igennem, men jeg kan også lige så godt forberede mig på de afviser den. Min sb sagde hun ik mente der kunne blive noget, kun at de evt ville ha endnu en arbejdsprøvning. Den jeg var til i sep. viste jeg kunne arbejde ca 1 time hveranden dag med pauser..
Men nogen siger det er sværere at få fp i nogle kommuner end andre. Det ved jeg ikke om passer??

MarianneNM 05-02-2013 17:04

BAN er Beskæftigelsesankenævnet.
Der ryger alle klagesagerne hen når kommunen har genbehandlet sagen, og som oftest fastholdt deres afslag på sagen.
Og der er kilometerlang ventetid i BAN rundt om i landet - desværre.
BAN er under den instans som før gik under betegnelsen Statsamtet - hvis det leder dig på sporet.

Hilsen
Marianne:kram:

Fib 05-02-2013 18:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af sylle (Send 259614)
Hvad betyder BAN?
Afslag nr 2, betyder det at da du ankede blev den også afvist?
Jeg håber selvfølgelig min går igennem, men jeg kan også lige så godt forberede mig på de afviser den. Min sb sagde hun ik mente der kunne blive noget, kun at de evt ville ha endnu en arbejdsprøvning. Den jeg var til i sep. viste jeg kunne arbejde ca 1 time hveranden dag med pauser..
Men nogen siger det er sværere at få fp i nogle kommuner end andre. Det ved jeg ikke om passer??

Hejsa.. Ja den blev også afvist 2 gang.... Samme begrundelse.... Men derfor kan din jo sagtens gå igennem.... Læs selv herinde.. Det er heldigvis lykkes for nogle..smiler

Mine 2 arbejdsprøvninger var åbenbart ikke nok... Men nogen har fået det uden arbejdsprøvninger... Så hold ud og tro på det bedste

Kærligst herfra

sylle 05-02-2013 19:31

Ok og tusind tak for gode og altid brugbare svar samt opbakning :)

MTVRV1 05-02-2013 21:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Fib (Send 259638)
Hejsa.. Ja den blev også afvist 2 gang.... Samme begrundelse.... Men derfor kan din jo sagtens gå igennem.... Læs selv herinde.. Det er heldigvis lykkes for nogle..smiler

Mine 2 arbejdsprøvninger var åbenbart ikke nok... Men nogen har fået det uden arbejdsprøvninger... Så hold ud og tro på det bedste

Kærligst herfra

du skal huske at din lægefaglige dokumentation skal ligge helt op ad hvad en arbejdsprøving viser.
men har du søgt en §17 2 gange eller er du indstillet via en §18
en stor forskel.

men dem som har fået uden en arbejdsprøving er fordi det rent lægefagligt er vurderet man kan tage varig skade. så det er faktisk få og er som regel også §18 sager.

du skal huske at nu er under de nye regler og som udgangspunkt kan man ikke få en pension før man har været i et ressourceforløb på mindst et år

for at få tildelt ressourceforløb, kan i mange tilfælde faktisk betyde at man er så syg at man sikkert havde fået en pension før 1 januar 2013


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension