K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   giver og trækker bolistøtte (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36556)

conda 05-08-2018 17:35

giver og trækker bolistøtte
 
Fik et brev fra udbetaling danmark om at jeg i 2017 havde fået 9000 for lidt i pension, de penge blev så udbetalt minus skat.

Modtog herefter et nyt brev hvor udbetaling danmark konstaterer at min indkomst er steget med 9000 og jeg derfor ikke er berettet boligstøtte næste måned.
jeg har klaget uden at få medhold.

Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?

KageØre 05-08-2018 20:30

Korrekt indberettet forskudsopgørelse, skat.
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af conda (Send 364778)
Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?

Det er din pligt at indberette tallene i din forskudsopgørelse, så du undgår lignende situation fremover.
Udbetaling Danmark, beregner din pension på baggrund af skats oplysninger.

Vovse 06-08-2018 09:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af conda (Send 364778)
Fik et brev fra udbetaling danmark om at jeg i 2017 havde fået 9000 for lidt i pension, de penge blev så udbetalt minus skat.

Modtog herefter et nyt brev hvor udbetaling danmark konstaterer at min indkomst er steget med 9000 og jeg derfor ikke er berettet boligstøtte næste måned.
jeg har klaget uden at få medhold.

Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?

Der kan da ikke være tale om tyveri når du får det udbetalt, som du har fået for lidt.:confused:

Og boligsikring bliver jo beregnet ud fra bl.a. husstandsindkomsten, så når din indtægt er steget, ja, så har du jo fået for meget i boligsikring.

Hvis du havde fået den rette pension udbetalt hver måned i 2017, så ville du bare have fået lidt mindre i boligsikring hver måned.

Resultatet ville blive det samme.:))

conda 06-08-2018 22:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 364792)
Der kan da ikke være tale om tyveri når du får det udbetalt, som du har fået for lidt.:confused:

Og boligsikring bliver jo beregnet ud fra bl.a. husstandsindkomsten, så når din indtægt er steget, ja, så har du jo fået for meget i boligsikring.

Hvis du havde fået den rette pension udbetalt hver måned i 2017, så ville du bare have fået lidt mindre i boligsikring hver måned.

Resultatet ville blive det samme.:))

Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte

Burgernavn 07-08-2018 01:35

Hvis de regner de 9000kr ind som indkomst så er der jo gået noget galt. At kalde det tyveri er rimligt dårligt ordvalg tror bare du skal være taknemmelig for der er noget der hedder udbetalning danmark...

gisne 07-08-2018 07:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af conda (Send 364822)
Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte

Men hvis du i 2017 havde fået den pensio du skulle have haft ville din boligstøtte have været tilsvarende nedsat.

Det giver det samme på årsbasis, det er ikke tyveri, men korrekt udregning

conda 07-08-2018 08:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 364825)
Men hvis du i 2017 havde fået den pensio du skulle have haft ville din boligstøtte have været tilsvarende nedsat.

Det giver det samme på årsbasis, det er ikke tyveri, men korrekt udregning

du kan gå ind på borger .dk og udregne din boligstøtte uden brug af nem-id og tjekke selv, i mit tilfælde, ville det ikke gøre nogen forskel hvis jeg havde fået min rigtige pension i 2017

Citat:

Oprindeligt indsendt af Burgernavn (Send 364824)
Hvis de regner de 9000kr ind som indkomst så er der jo gået noget galt. At kalde det tyveri er rimligt dårligt ordvalg tror bare du skal være taknemmelig for der er noget der hedder udbetalning danmark...

hvorfo det er da en mærkværdig bemærkningr skal jeg være taknemlig over der er noget der hedder udbetaling danmark ?

Vovse 07-08-2018 10:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af conda (Send 364822)
Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte

Det undrer mig, for et er jo helt normalt, at boligstøtten falder i takt med, at indtægten stiger.

Du skriver i dit startindlæg, at du har klaget uden at få medhold. Er alle klagemuligheder afprøvet?

conda 07-08-2018 11:34

de har ikke svaret på mit sidste brev at jeg vil klage til ankestyrelsen endnu, brev via eboks sendt for 14 dage siden

Pip 07-08-2018 13:28

Hvis din pension havde været 9000,- højere i 2017, ville det have påvirket din boligsikring i 2017.

Du kan bede skat tilbageføre de 9000,- til skatteåret 2017, hvis det udgør en besparelse for dig på over 1000,- og du ikke selv har været skyld i det pga manglende oplysninger/indberetninger fra din side.

Du skal her lave en beregning af hvad du ville skulle efterbetale i for meget udbetalt boligstøtte i 2017, hvis de tilbageføres, og holde det op mod hvad du bliver trukket i år pga de 9000,-

Umiddelbart tænker jeg at det tilbagebetalingskrav du ville få for for meget udbetalt boligstøtte for 2017 vil gå lige op med det du kommer til at få mindre i 2018.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension