K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Endelig endelig endelig (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17644)

Tigul 16-04-2011 18:09

Endelig endelig endelig
 
Så sidder jeg her med papiret, hvor der står at " Du er tilkendt førtidspension fra den 1-5-11. Der sker tusind følelser i hovedet på mig. Havde forventet at jeg ville blive vildt glad den dag jeg fik det tilkendt, men må indrømme at jeg mest af alt føler mig, ja tom, måske. Det er svært at forklare. Nu er det slut med bøvlede kommune og sagsbehandler, ikke flere mistænksomme blikke fra deres side, ikke flere møder, arbjedsprøvninger, praktikker og pres. Nu er jeg bare alene og knap 6 år på kontanthjælp er slut. Det er jo fantastisk, for det kan ikke være anderledes, nu kan jeg forhåbenligt få ro på det økonomiske, bortset fra at jeg er tvunget til at flytte, fordi jeg bor i en ungdomsbolig som kun er tilladt på kontanthjælp og SU. Men jeg har jo drømt om at flytte.

Har siddet og brugt nogle timer på at fordøje brevet. Jeg burde være virkelig glad. Men som den evig bekymrede person jeg er, så er det som om , ja det er underligt.

Mon nogle kender den følelse ?

susa71 16-04-2011 18:29

stort tillykke med det, :)

Lunasdatter 16-04-2011 18:29

Nej, jeg kender ikke den følelse ... jeg råbte højt af glæde da jeg fik besked om min pension.... men vi reagerer vel heller ikke ens... :)

Jeg vil alligevel sende dig et stort tillykke med pensionen .. og så skrive at du skal tænke på alle de positive ting der kommer til at ske i dit liv .. nu er det dig som bestemmer ;)
Knus Lone

PiaL 16-04-2011 18:33

Jo, jeg kender den godt :). For mig er det sådan, at jeg helst vil kunne arbejde - det kan jeg så ikke, og det må jeg acceptere - og nu her 1 månedstid efter jeg har fået afgørelsen, kommer lettelsen. Over at jeg ikke længere skal bevise noget, at jeg ikke skal presses udover min grænse, at jeg har fred til at være mig på mine præmisser.

Og nu skal jeg så videre i mit liv og finde ud af, hvad det så kan indeholde.

aha 16-04-2011 20:58

Tillykkke
Nu drejer det sig om at få tiden til at gå med noget, nu hvor der ikke flere pligter er. Det kan være en kunst for nogle FPer. Jeg selv har et frivilligt arbejde, og der er nok at vælge imellem. Held og lykke.

Vovse 16-04-2011 22:00

Jeg kender heller ikke den følelse.

Jeg fik beskeden i en mail fra sb og måtte lige læse den et par gange, eller fem, før jeg helt forstod, at 15 års kamp endelig var slut.:D

Efter få timer indfandt lettelsen sig, der blev pludselig frigivet nogle ram oppe i knolden.:)

popiae 16-04-2011 23:08

Ja, men tillykke alligevel.

VH popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension