K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvor vigtigt er det .... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29609)

Star 19-03-2014 10:16

Hvor vigtigt er det ....
 
Hej til alle :)

Vil i hjælpe med 2 spørgsmål tak

1). Har gået hos fys. Igennem længere tid
Pga. Smerter, smerte lindring,fået øvelser
Genoptræning akupunktur osv.

2) Egen læge har prøvet at smerte behandle mig
Med forskellige præparater
Indtil videre uden held.
Efter forespørgsel om smerte klinik
Har han udtalt at han selv gerne vil behandle
Mig og at han kan stå inde for dette.

Mit spørgsmål er skal jeg bede fysen om at dokumentere
Alt det jeg har afprøvet hos hende?
som jeg kan vedlægge i min sag?

Tror ik at SB. har indhentet dokumentation
Ved godt jeg selv skal betale for det.

Det samme hos lægen skal jeg bede ham om
At jeg gerne vil have det på skrift
Eller kommer det helt sig selv?

SB. Har på et tidspunkt luftet tanken om
Smerte klinik, kunne så senere sige til hende
At egen læge gerne vil stå for beh.
Kan jeg regne med at det er nok og at hun har noteret det ned?


Tak på forhånd

Pip 19-03-2014 11:01

Smerteklinik kræver henvisning fra en læge, så hvis din læge ikke ønsker at henvise dig fordi han ikke mener de kan tilbyde dig noget han ikke kan, så må sagsbehandleren acceptere dette.

Star 19-03-2014 11:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 301882)
Smerteklinik kræver henvisning fra en læge, så hvis din læge ikke ønsker at henvise dig fordi han ikke mener de kan tilbyde dig noget han ikke kan, så må sagsbehandleren acceptere dette.

Tak for svar, hun kommenterede
Det ik da jeg nævnte det, tror du at jeg alligevel
Skal bede lægen om det på skrift
I tilfælde en eller anden form for
Dokumentation hvis jeg i tilfælde af at jeg
Vil søge pension?

phhmw 19-03-2014 11:16

Manglende viden, gør ting svære at forstå..
 
Kære Star.

Men, hvis man har viden, er alle problemer lette at forstå

Mit råd til dig:

Lyt til din praktiserende læge, som har bevist, at han er aktiv i din situation.
Smerteklinikken og din læge har nøjagtig de samme hylder, med nøjagtig de samme tilbud, af forskellige typer af smertemedicin.

Smerteklinikker har så nogle tværfaglige tilbud, som nogle tilsyneladende har nytte af.

Som jeg forstår din situation, drejer det sig om smerter og manglende resultater af både behandling og den manglende smertedækning.

Hvis SB i samarbejde med den kommunale lægekonsulent, nu eller senere, vurderer, at en tilknytning til en "Smerteklinik" er et behandlingstilbud, ja så går tiden med denne tilknytning til en "Smerteklinik". Så gør du det.

I disse tider bliver der stillet relevante krav om både dokumentation for behandling ved fysioterapien samt krav om journalføring, som gennem tiderne har været særdeles mangelfuld. Kan naturligvis dokumenteres, men undlades her, for ikke at forvirre din oprindelige tråds spørgsmål.

Derfor beder du om aktindsigt, både ved fysioterapien og din praktiserende læge iht gældende lovgivning, uden betaling.

Derudover søger du aktindsigt ved kommunen, fordi DU er hovedpersonen i din sag og skal naturligvis have den fulde viden 100% om hvad de professionelle skriver om din situation, som de skal vurderer efter om din fremtid og dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger, hospitaler, fysioterapi.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

... hvor du iht lovgivningen skal modtage denne aktindsigt inden 10 kalenderdage.

Denne aktindsigt, sender du til din SB om, at dette bedes indlagt i din journal, som en akt, til din sag.

http://www.sum.dk/Sundhed/Sundhedspe...alfoering.aspx

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/uddan...-og-opbevaring

http://fysio.dk/fafo/Love-og-regler/Journalforing/

http://fysio.dk/org/nyheder/Dokument.../#.UylcwV7Zo4Y

http://fysio.dk/Fysioterapeuten/Arki.../#.UyldFF7Zo4Y

http://fysio.dk/org/nyheder/Engod-or.../#.UyldR17Zo4Y

For din egen skyld, skal du begrænse dig til så få tråde som muligt, da mange oplysninger sikkert er "gemt" i dine andre tråde. Du kan risikerer at god rådgivning går tabt.

Hilsen Peter ;)

Star 19-03-2014 11:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 301885)
Kære Star.

Men, hvis man har viden, er alle problemer lette at forstå

Mit råd til dig:

Lyt til din praktiserende læge, som har bevist, at han er aktiv i din situation.
Smerteklinikken og din læge har nøjagtig de samme hylder, med nøjagtig de samme tilbud, af forskellige typer af smertemedicin.

Smerteklinikker har så nogle tværfaglige tilbud, som nogle tilsyneladende har nytte af.

Som jeg forstår din situation, drejer det sig om smerter og manglende resultater af både behandling og den manglende smertedækning.

Hvis SB i samarbejde med den kommunale lægekonsulent, nu eller senere, vurderer, at en tilknytning til en "Smerteklinik" er et behandlingstilbud, ja så går tiden med denne tilknytning til en "Smerteklinik". Så gør du det.

I disse tider bliver der stillet relevante krav om både dokumentation for behandling ved fysioterapien samt krav om journalføring, som gennem tiderne har været særdeles mangelfuld. Kan naturligvis dokumenteres, men undlades her, for ikke at forvirre din oprindelige tråds spørgsmål.

Derfor beder du om aktindsigt, både ved fysioterapien og din praktiserende læge iht gældende lovgivning, uden betaling.

Derudover søger du aktindsigt ved kommunen, fordi DU er hovedpersonen i din sag og skal naturligvis have den fulde viden 100% om hvad de professionelle skriver om din situation, som de skal vurderer efter om din fremtid og dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger, hospitaler, fysioterapi.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

... hvor du iht lovgivningen skal modtage denne aktindsigt inden 10 kalenderdage.

Denne aktindsigt, sender du til din SB om, at dette bedes indlagt i din journal, som en akt, til din sag.

http://www.sum.dk/Sundhed/Sundhedspe...alfoering.aspx

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/uddan...-og-opbevaring

http://fysio.dk/fafo/Love-og-regler/Journalforing/

http://fysio.dk/org/nyheder/Dokument.../#.UylcwV7Zo4Y

http://fysio.dk/Fysioterapeuten/Arki.../#.UyldFF7Zo4Y

http://fysio.dk/org/nyheder/Engod-or.../#.UyldR17Zo4Y

For din egen skyld, skal du begrænse dig til så få tråde som muligt, da mange oplysninger sikkert er "gemt" i dine andre tråde. Du kan risikerer at god rådgivning går tabt.

Hilsen Peter ;)

Tusind tak for det:)

phhmw 19-03-2014 13:25

Velbekomme...
 
Kære Star.

Når du så, næste gang du har kontakt, med din praktiserende læge, informerer du om, at din begæring om aktindsigt, ikke drejer sig om at kontrollerer din sag ved lægen, men at du er bevidst om at borgeren desværre skal have indsigt i kommunens behandling, i disse tider.

Ellers opstår der muligvis fejl, som har konsekvenser, hvis først du opdager disse i sent i forløbet.

Iøvrigt, er min erfaring, at smerterne ikke bliver dit største problem fremover.

Men tænk lidt over, at du skulle begrænse antallet af tråd, men derimod startende med "Din historie" med alle relevante oplysninger.

Så bliver de råd, du modtager, mere sammenfattende.

Hilsen Peter ;)

Star 19-03-2014 14:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 301896)
Kære Star.

Når du så, næste gang du har kontakt, med din praktiserende læge, informerer du om, at din begæring om aktindsigt, ikke drejer sig om at kontrollerer din sag ved lægen, men at du er bevidst om at borgeren desværre skal have indsigt i kommunens behandling, i disse tider.

Ellers opstår der muligvis fejl, som har konsekvenser, hvis først du opdager disse i sent i forløbet.

Iøvrigt, er min erfaring, at smerterne ikke bliver dit største problem fremover.

Men tænk lidt over, at du skulle begrænse antallet af tråd, men derimod startende med "Din historie" med alle relevante oplysninger.

Så bliver de råd, du modtager, mere sammenfattende.

Hilsen Peter ;)

Hej igen
Vil det sige at hvis jeg fremover skriver
Om noget helt andet end trådens oprindelige
Spørgsmål/ indlæg så skal jeg stadigvæk
Skriver videre på samme tråd ?
Også hvis der går uger imellem?
Skal nogen gange have det skåret ud i pap��
Tak

phhmw 19-03-2014 19:55

Ja, præcis, efter min mening..
 
Kære Star.

Jo, flere oplysninger, som griber ind i hinanden, giver dig bedre rådgivning, selv om spørgsmålet du stiller muligvis ikke hører præcis ind under den gruppe som det egentlig hører under.

For mit vedkommende, forsøgte jeg at se hvad der var din hovedhistorie men opgav da du har mange tråde. Jeg ledte efter om du var rygpatient og så ville jeg give dig nogle råd, som du måske ikke lige havde spurgt om.

Ikke for at blande mig i din situation, men når man har været med i lang tid, så er sagerne så forbandet ens.

De samme spørgsmål.

De samme svar.

Den samme håbløshed, når sagen trækker ud, i nogle tilfælde i årevis og hvor vi mere erfarne tænker " Bare du havde fulgt vores råd i begyndelsen af din sag"

Dette er absolut ikke en bebrejdelse imod dig, men et forsøg på at hjælpe så godt, som overhovedet muligt.

Når man har rådgivet i 1000 sager, så ved man præcis, hvilke spørgsmål der skal stilles og i den rigtige rækkefølge.

Fortsat god dag til dig.

Hilsen Peter ;)

Star 19-03-2014 21:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 301957)
Kære Star.

Jo, flere oplysninger, som griber ind i hinanden, giver dig bedre rådgivning, selv om spørgsmålet du stiller muligvis ikke hører præcis ind under den gruppe som det egentlig hører under.

For mit vedkommende, forsøgte jeg at se hvad der var din hovedhistorie men opgav da du har mange tråde. Jeg ledte efter om du var rygpatient og så ville jeg give dig nogle råd, som du måske ikke lige havde spurgt om.

Ikke for at blande mig i din situation, men når man har været med i lang tid, så er sagerne så forbandet ens.

De samme spørgsmål.

De samme svar.

Den samme håbløshed, når sagen trækker ud, i nogle tilfælde i årevis og hvor vi mere erfarne tænker " Bare du havde fulgt vores råd i begyndelsen af din sag"

Dette er absolut ikke en bebrejdelse imod dig, men et forsøg på at hjælpe så godt, som overhovedet muligt.

Når man har rådgivet i 1000 sager, så ved man præcis, hvilke spørgsmål der skal stilles og i den rigtige rækkefølge.

Fortsat god dag til dig.

Hilsen Peter ;)

Super:) tak for svar og forsat god aften ril dig også

Star 25-03-2014 16:22

Kære alle k10 bruger
Skal snart til rundbordsamtale.

Skal til egen læge snart, og i den
Forbindelse vil jeg
Søge aktindsigt.

Har altid haft det godt med min læge,
Og han har støttet mig fuldt ud,
Så jeg er lidt betrykket ved
Situationen??

Har i oplevet noget negativt i den anledning??

På forhånd tak og god dag:)

Webmaster 25-03-2014 19:15

Er det ved lægen du vil søge aktindsigt...

Hvis det er så husk også at søge ved kommunen...

Jeg har aldrig oplevet noget negativt ang aktindsigt og det bør man da heller ikke for det er jo noget man søger for at kunne forberede sig bedst muligt og det er alle vel interesseret i at man er..

Star 25-03-2014 19:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 302607)
Er det ved lægen du vil søge aktindsigt...

Hvis det er så husk også at søge ved kommunen...

Jeg har aldrig oplevet noget negativt ang aktindsigt og det bør man da heller ikke for det er jo noget man søger for at kunne forberede sig bedst muligt og det er alle vel interesseret i at man er..

Har søgt ved kommunen
Ok tak:)

livniv 25-03-2014 23:51

Hejsa

Dette er bare en kommentar :-)

Da jeg foreslog min læge smerteklinik, sagde han også, at medicin afprøvning sagtens kunne ske hos ham og der derfor ikke var grund til at sende mig derud.

Men forklarede ham nærmere om hvorfor jeg gerne ville på smerteklinik og det var bla for at komme på smertehåndteringskursus og dette kunne han ikke tilbyde og sendte mig afsted.

Det er noget af det bedste han har gjort for mig.
Gik der en gang om ugen i 5 mdr-på hold med andre med "usynlige" kroniske smerter, En psykolog varetog kurset.

Jeg var helt nede i kulkælderen da jeg startede, for havde svært ved at acceptere, at mit liv ikke bliver som før. Jeg tager ikke medicin, da der ikke er noget, hvor effekten overstiger bivirkningerne.

Så hvis du har svært ved at acceptere din situation og mangler hjælp og værktøjer til at komme videre, finde din identitet osv, så vil et smertehåndteringskursus være en god ide.

Og hvis mit indlæg slet ikke har relevans, så bare se bort fra det :-)

Star 26-03-2014 00:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af livniv (Send 302623)
Hejsa

Dette er bare en kommentar :-)

Da jeg foreslog min læge smerteklinik, sagde han også, at medicin afprøvning sagtens kunne ske hos ham og der derfor ikke var grund til at sende mig derud.

Men forklarede ham nærmere om hvorfor jeg gerne ville på smerteklinik og det var bla for at komme på smertehåndteringskursus og dette kunne han ikke tilbyde og sendte mig afsted.

Det er noget af det bedste han har gjort for mig.
Gik der en gang om ugen i 5 mdr-på hold med andre med "usynlige" kroniske smerter, En psykolog varetog kurset.

Jeg var helt nede i kulkælderen da jeg startede, for havde svært ved at acceptere, at mit liv ikke bliver som før. Jeg tager ikke medicin, da der ikke er noget, hvor effekten overstiger bivirkningerne.

Så hvis du har svært ved at acceptere din situation og mangler hjælp og værktøjer til at komme videre, finde din identitet osv, så vil et smertehåndteringskursus være en god ide.

Og hvis mit indlæg slet ikke har relevans, så bare se bort fra det :-)

Tak fordi du skrev din erfaring ned
Gode råd modtages altid selv om
Jeg efterhånden har prøvet meget,
Og er nået dertil hvor jeg bare skal
Have ro.

Jeg har erkendt nu at der ik er meget
At gøre, og det har været en laaaaanngg
Vej at nå her til at erkende, men det
Har givet mig en anden ro.

Star 26-03-2014 20:12

Hej igen :)

Har søgt aktindsigt hos kommunen,
Jeg skal nu til rundbords samtale på det sted hvor jeg
Har været i arbejdsprøvning.

Mit spørgsmål er så hvis jeg skal søge aktindsigt igen
Efter mødet skal det så være på det sted jeg er afprøvet i
Eller hos kommunen,
Og er det overhovedet relevant at søge aktindsigt igen
Efter rundbordssamtalen?
Da jeg jo selv deltager til samtalen?

Tak på forhånd

lgkh62 26-03-2014 20:25

At du selv deltager i samtalen er ikke ensbetydende med, at når du ser notater i din sag fra dette møde,
at du er enig i hvad der står, så bed efterfølgende Kommunen om aktindsigt siden sidst.

Formoder din sagsbehandler deltager i mødet og jeg ville på mødet bede hende sørge for at der bestemmes
på mødet, hvem der tager notat til referat, som du efterfølgende vil have tilsendt.

Når du har modtaget den nye aktindsigt alternativt mødereferat, har du mulighed for at kommentere på mødenotatet fra den dag, hvis du ikke er enig i det noterede.

Kommentarerne / ændringer fremsendes til din sagsbehandler og der noteres øverst:
"Skal tilføres min sag som partsindlæg" det betyder at det skal tilføjes din sag :)

Star 26-03-2014 21:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af lgkh62 (Send 302697)
At du selv deltager i samtalen er ikke ensbetydende med, at når du ser notater i din sag fra dette møde,
at du er enig i hvad der står, så bed efterfølgende Kommunen om aktindsigt siden sidst.

Formoder din sagsbehandler deltager i mødet og jeg ville på mødet bede hende sørge for at der bestemmes
på mødet, hvem der tager notat til referat, som du efterfølgende vil have tilsendt.

Når du har modtaget den nye aktindsigt alternativt mødereferat, har du mulighed for at kommentere på mødenotatet fra den dag, hvis du ikke er enig i det noterede.

Kommentarerne / ændringer fremsendes til din sagsbehandler og der noteres øverst:
"Skal tilføres min sag som partsindlæg" det betyder at det skal tilføjes din sag :)

😊Super tak

Star 27-03-2014 16:08

Skal som sagt snart til rundbordsamtale, der hvor jeg senest er blevet arbejdsprøvet for at få en afklaring.

Jeg er selv nu meget afklaret i forhold til min egen fremtid.
Det er at jeg ik kan se mig
Selv på arbejdsmarkedet selv ikke på flex vilkår.

Spørgsmålet er hvad de tænker
Og hvad vil de forslå fremadrettet?

Skal jeg bede om en kopi
Af resultatet af min arbejdsprøvning inden
Mødet så jeg kan forberede
Mig bedst muligt?


Bare tanken om at de evt.
Vil sende mig yderligere i noget
Praktik for mig allerede nu til
At gå i forsvarsposition,
Det er ikke rart..uvisheden

Hvordan kan jeg forberede mig
Bedst - hvad har i andre gjordt?
Skrevet noget ned?
Taget kopier af et eller andet?

På forhånd tak:)
Og god dag til alle

Star 29-03-2014 09:55

Da jeg var nede på kommunen for at søge
Aktindsigt, fik jeg at vide at jeg fremgår
Skal søge digitalt.

Jeg har eboks og er tilmeldt borgerservice
Man hvordan sender man det elektronisk
Nogen kloge hovder der kan finde ud af det

På forhånd tak.

Webmaster 31-03-2014 14:41

Sikke noget pjat...du har fået at vide...

Skriv et stykke papir hvor på du skriver at du vil have fuld aktindsigt eller brug den formular der ligger under nyttige links og denne går du op med og aflevere på jobcenteret....

Bed dem om at kvittere på at de har modtaget den...

Star 01-04-2014 13:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 303086)
Sikke noget pjat...du har fået at vide...

Skriv et stykke papir hvor på du skriver at du vil have fuld aktindsigt eller brug den formular der ligger under nyttige links og denne går du op med og aflevere på jobcenteret....

Bed dem om at kvittere på at de har modtaget den...


Hej Web.
Tak for svar, jeg har søgt aktindsigt og de har kvitteret.
Hun sagde bare at frem over skal det sendes elektronisk
Og at alle fremover skal gøre det samme

Er der andre der har fået samme besked?

gisne 01-04-2014 13:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af Star (Send 303164)
Hej Web.
Tak for svar, jeg har søgt aktindsigt og de har kvitteret.
Hun sagde bare at frem over skal det sendes elektronisk
Og at alle fremover skal gøre det samme

Er der andre der har fået samme besked?

måske det er fordi at der fra sidst på året kommer nye regler om elektronisk kontakt mellem borger og kommuner via e-boks

Star 01-04-2014 14:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 303167)
måske det er fordi at der fra sidst på året kommer nye regler om elektronisk kontakt mellem borger og kommuner via e-boks



Hej gisne
Det tror jeg også øv..
Det bliver lidt besværligt når man ik
Er speciel god til at bruge pc. I forvejen:(

Star 08-04-2014 20:51

Hej
Har søgt om aktindsigt hos kommunen og de 10 dage er nu overskredet,
Skal til rundbordsamtale med bla. min Sb. også er med
Håber jeg for det inden mødet så jeg kan forberede mig.

Nu vil jeg ikke male fanden på væggen,
Men hvor mange dage syntes i det er acceptabelt
At vente yderligere dage? uger? før i vil reagere

Tak på forhånd

lgkh62 08-04-2014 22:18

Jeg vil reagere når fristen er overskredet - så ryk Kommunen for akterne.

Star 12-04-2014 18:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af lgkh62 (Send 303878)
Jeg vil reagere når fristen er overskredet - så ryk Kommunen for akterne.

Tak for svar selvom det er lidt forsinket
Beklager

Har ringet og spurgt pænt, fik af
vide at jeg nok skulle få det men at vedkommende
Som skulle tage sig af det havde meget travlt
Og at vedkommende havde nedsat arbejdsevne...
Spurgte om hun kunne svare på om det tog ydeligere uger eller månder?
Det kunne hun ikke svare på..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad ide'en
Er med at foreslå en ny arbejdsprøvning
Som man har været ude i før hvor det er dokumenteret
at der sker er forværing, undskyld jeg fatter det simpelthen
Ikke hold da helt op, sagde også pænt
Nej tak og forklarede hende så hvorfor OMG..��

Vovse 12-04-2014 19:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Star (Send 304265)
Tak for svar selvom det er lidt forsinket
Beklager

Har ringet og spurgt pænt, fik af
vide at jeg nok skulle få det men at vedkommende
Som skulle tage sig af det havde meget travlt
Og at vedkommende havde nedsat arbejdsevne...
Spurgte om hun kunne svare på om det tog ydeligere uger eller månder?
Det kunne hun ikke svare på..

Klag til jobcenterchefen.:cool:

"Til Jobcenterchefen
Klage over manglende aktindsigt.

Jeg har søgt om aktindsigt d. xx/yy-2014, altså for x antal dage siden.
Men til trods for, at det fremgår af loven, at jeg skal modtage min aktindsigt indenfor 10 kalenderdage, så har jeg endnu ikke modtaget den.

Med venlig hilsen Xxxxxxxx Yyyyyyyyyyyy cpr. nr."

Skriv noget i stil med ovenstående, print det ud og aflever det ved skranken i jobcenteret, men husk nu, at få en kvittering på, at de har modtaget den.


Sådan som dit jobcenter kører om hjørner med dig er du nødt til, at indse, at du ikke skal ringe til dem med dine spørgsmål, men stille dem skriftligt og forlange et skriftligt svar.

Star 12-04-2014 19:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 304267)
Klag til jobcenterchefen.:cool:

"Til Jobcenterchefen
Klage over manglende aktindsigt.

Jeg har søgt om aktindsigt d. xx/yy-2014, altså for x antal dage siden.
Men til trods for, at det fremgår af loven, at jeg skal modtage min aktindsigt indenfor 10 kalenderdage, så har jeg endnu ikke modtaget den.

Med venlig hilsen Xxxxxxxx Yyyyyyyyyyyy cpr. nr."

Skriv noget i stil med ovenstående, print det ud og aflever det ved skranken i jobcenteret, men husk nu, at få en kvittering på, at de har modtaget den.





Sådan som dit jobcenter kører om hjørner med dig er du nødt til, at indse, at du ikke skal ringe til dem med dine spørgsmål, men stille dem skriftligt og forlange et skriftligt svar.

TAK for svar

Du har ret.... Men er bekymret for om det vil skade min sag
I det mindste syntes jeg godt hun kunne sige
"Hun har meget travlt men skal nok lige undersøge hvor lang
Tid det ca. vil tage og melde tilbage til dig"
Så havde jeg også set anderledes på det
Syntes det er meget vigtigt at man snakker
Pænt til hinanden, selv om man nogen gange
Har lyst til noget andet...

Pinny 12-04-2014 21:54

Nej, det skader IKKE din sag!
 
Du har krav på aktindsigt- uanset pg medarbejder har nedsat erhvervs-evne eller har travlt- eller har ferie- eller er syg- eller er ved at flyve i ballon til månen som kommunalt reklamestunt... Sikke noget BS! (Pardon my French) :evil:

---
Desværre er denne tvangsdigitalisering noget rigtigt hø især for folk, der ikke lige har edb som spidskompetance, endsige har råd til en pc, en printer og fx har svært ved at få en acceptabel båndbredde.

Man kan framelde sig DigitalPost (det næste magiske IT-sovs), og muligvis også E-boks.
Det sidste dog nok ikke, hvis man er på visse typer overførselsindkomst/under aktiv sagsbehandling. :confused: Der ER forskel på folk..!

Her står der om DigitalPost (i debattråden link til fritagelse): http://www.version2.dk/artikel/hver-...comment-272066

Jeg spørger lige om det det DigiSagsbh. ;)
Vender tilbage, med svar senere.

Vovse 13-04-2014 00:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Star (Send 304270)
TAK for svar

Du har ret.... Men er bekymret for om det vil skade min sag

Det er ikke min erfaring.

Tværtimod oplevede jeg, at da først jeg jævnligt bad om aktindsigt, klagede når noget ikke blev gjort ordentligt, altså kort sagt, tog sagen i egen hånd, så begyndte der, at ske noget i min sag.

Når du beder om aktindsigt, og klager når tingene ikke bliver gjort ordentligt, så sender du et signal om, at du ikke længere finder dig i hvad som helst, at du ikke blot vil gøre din pligt, men også kræve din ret.

Så bare op på hesten.:kram:

jh 13-04-2014 01:07

Enig med Vovse, jeg havde samme bekymring (det tror jeg at de fleste har i den situation), men jeg oplevede også at det sendte et signal om at "nu skal der ske noget"...

Måkse det hjælper at se på det sådan her, grunden til at du har brug for aktindsigt, eller at klage er jo netop fordi din sag ikke kører som den skal, så du har ikke rigtigt noget at miste, men alt at vinde...

Star 13-04-2014 01:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af jh (Send 304290)
Enig med Vovse, jeg havde samme bekymring (det tror jeg at de fleste har i den situation), men jeg oplevede også at det sendte et signal om at "nu skal der ske noget"...

Måkse det hjælper at se på det sådan her, grunden til at du har brug for aktindsigt, eller at klage er jo netop fordi din sag ikke kører som den skal, så du har ikke rigtigt noget at miste, men alt at vinde...

Tak for svar til alle..

Måske er jeg meget godtroende ...
Men for at bevare en god kemi som muligt....
Er jeg i tvivl om at jeg skal ringe og gør SB.
opmærksom på at nu vil jeg klage...
Eller skal jeg uden varsel bare gøre det?

Pinny 13-04-2014 02:23

Svaret, jeg ved ikke med dig, jeg føler jeg er faldet ud af en "Dr Who" serie:
http://www.digst.dk/Digitaliseringss...-selvbetjening

Men det er svaret

Vovse 13-04-2014 11:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Star (Send 304291)
Er jeg i tvivl om at jeg skal ringe og gør SB.
opmærksom på at nu vil jeg klage...
Eller skal jeg uden varsel bare gøre det?

Du skal ikke ringe til din sb.

Hvis du skal noget, så skal du skrive.:cool:

Hvis du er utilfreds med noget, som din sb har gjort, eller ikke gjort, så kan du sende hende en mail og skrive, at du ikke er tilfreds med det hun har gjort, eller ikke gjort, og så spørge, om hun har tænkt sig, at rette op på det.

Hvis du så får et negativt svar retur, så må det munde ud i en klage til jobcenterchefen.

Jeg husker ikke detaljerne i din sag, men hvad angår din manglende aktindsigt, så er dette ikke nødvendigvis din sb's skyld.

Her i byen er det dem, der sidder i receptionen, som laver aktindsigt.

Så hvis det er den udeblevne aktindsigt du er utilfreds med (hvilket er helt forståeligt), så vil jeg anbefale, at du klager til jobcenterchefen.

Jeg klagede til jobcenterchefen nogle gange i de sidste år af mit sagsforløb, jeg oplevede på intet tidspunkt, at det førte noget negativt med sig, tværtimod oplevede jeg, at jeg blev taget alvorligt og der blev ageret på mine klager.

Ordet "klage" har en negativ klang, og så er det vist uanset om det er i forb. med en sag i kommunen eller en nabo der larmer.
Men hvis man har en sag i kommunen, eller bor til leje i et større boligselskab, så er det ofte den eneste mulighed man har for, at gøre opmærksom på, at "her er et problem, som jeg gerne vil have hjælp til at løse".

En enkelt klage medfører ikke, at nogen bliver fyret eller bliver smidt ud af deres bolig, men den får gjort nogen obs på, at noget ikke fungerer.

Jeg tror man skal se en klage som et stykke værktøj, det skal ikke altid være det første stykke værktøj man griber til, men samtidig skal man heller ikke være bange for, at bruge det.

Star 19-04-2014 18:53

Hej
Kort opsummering af min sag:

Arbejdskade 2010
Sygemeldt i 2011
Efter en enkelt arbejdsprøvning
Tilkendes flex i 2012
Min sag er anderledes hos ASK. Får midlertidig ydelse

Har siden været til 3 arbejdsprøvninger som alle
Forværrede mine smerter pga. af rygskade / føleforstyrelser i benene
Min læge har måtte sygemelde mig før tid alle gange,
Så jeg i gennemsnit var der i ca. 3 mdr.

Min sidste arbejdsprøvning på reva viste 4 timer
Om ugen her er ikke talt pauser eller skånehensyn med.

Jeg har fortalt at jeg nu ikke kan se mig selv på arbejdsmarkedet
Pga. Af forværring i min fysiske tilstand selv ved mindre
Belastninger.Min egen læge støtter op om mig

Min sb. Vil indkalde mig til samtale og vil
Have drøftet min sag med deres socialæge.

Jeg er selfølgelig nervøs for hvad de har at fortælle
Jeg tænker at de enten siger nej til FP

Eller at de indstiller mig til
FP. Det kan vel kun være en af delene de når frem til?

Star 22-04-2014 13:12

Hej
Sommerferien står for døren
Så Jeg vil meget gerne hvis nogen har erfaring med
Følgende:

Skal indkaldes til møde af SB.
Hvis jeg bliver indstillet til FP.
Hvor lang tid vil der ca. Gå med udfyldelse
Af diverse papire tænker på at det næste
Skridt vil være at udfylde REHAB planens
Første del til den bliver sendt afsted?

Mener ik selv det vil være en god ide at planlægge ferie
Før det evt. Er på plads først

Nogen der har erfaring med dette?

Pip 22-04-2014 13:29

Umiddelbart kan man klare en del over mail, men i din situation ville jeg nok ikke planlægge noget der var over en uge eller alt for langt væk..
Selv om man skal søge om ferie og den bliver varslet og godkendt osv, har sagsbehandlere det med at glemme at man har ferie.

Star 22-04-2014 13:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 304877)
Umiddelbart kan man klare en del over mail, men i din situation ville jeg nok ikke planlægge noget der var over en uge eller alt for langt væk..
Selv om man skal søge om ferie og den bliver varslet og godkendt osv, har sagsbehandlere det med at glemme at man har ferie.


Tak for svar pip
Tænkte nok det samme som dig

Star 08-05-2014 18:29

Har bare brug for noget luft😡😡

Har endnu kke modtager min fulde aktindsigt
Selvom der snart er gået 6 uger først havde de travlt meget travlt, så havde de ferie,
Så var printeren gået i stykker..

Næste dag ringer SB. Hun spørg mig om det er nødvendigt
At sende alt lægepapire med, da jeg nok har det i forvejen?
Det vil jeg gerne siger jeg, hun spørg videre
Om det er nødvendigt at sende indkaldeses brevene med ??
Nej siger jeg det behøves du ik.

Men jeg er ærlig talt rigtig irreteret over det, når jeg har
Søgt aktindsigt at hun så kan finde på at spørger om det ene
Og det andet...

Jeg ringede så til reva der hvor jeg er afprøvet sidst
For at spørg ind til hvornår jeg kan forvente at få kopi af deres
Affrapotering, jeg får at vide at
hun har kontaktet min Sb.
Som har givet udtryk for at det ikke hastede MANGE TAK siger
jeg bare, der går så lige ca. 6 uger der også...

Da jeg var til rundbordsamtale for nogle uger siden, gav jeg udtryk for at jeg desværre ik kunne se mig selv på arbejdsmarkedet , heller ik på flex vilkår, grundet forværring i min tilstand.

Min sb. Siger i slutningen af mødet at hun vil tage min sag op med deres socialæge
Men siger at jeg skal have tålmodighed..

Nu er jeg ik en der ringer i tide og utide men
Det er jo et vidt begreb at have tålmodighed snart er det ferietid
Også ...

Vovse 08-05-2014 18:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Star (Send 305842)
Har bare brug for noget luft😡😡

Har endnu kke modtager min fulde aktindsigt
Selvom der snart er gået 6 uger først havde de travlt meget travlt, så havde de ferie,
Så var printeren gået i stykker..

Send en klage til jobcenterchefen.:cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension