K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Boligstøtte og adresse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27651)

Abraxus 11-08-2013 18:36

Boligstøtte og adresse
 
Kan man få boligstøtte til en lejlighed man betaler for, men ikke har folkeregister adresse på? (hvis man ikke får boligstøtte før)

jjsonn 11-08-2013 18:41

tror ikke man kan få hjælp til en adresse man ikke bor på og hvorfor skulle man også betale for en lejlighed, hvis man ikke bor der.

Webmaster 11-08-2013 18:42

Det tror jeg ikke at man kan....men er ikke helt sikker...

Måske du kan læse dig frem til det her https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx

De skriver ihvertfald at man skal komme med en huslejekontrakt....men om man kan gøre det for en anden som bor på adressen og man ikke selv gør....hmm er meget i tvivl på om det kan lade sig gøre...

Pip 11-08-2013 21:26

Det kan man helt sikkert ikke.

Har selv flyttet flere gange, og man kan ikke selv vælge hvilken lejlighed man vil have boligsikring til, selvom man har tre måneders overlappende husleje.

Boligsikringen følger adressen man er tilmeldt.

Vovse 11-08-2013 21:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 280594)
Det kan man helt sikkert ikke.

Har selv flyttet flere gange, og man kan ikke selv vælge hvilken lejlighed man vil have boligsikring til, selvom man har tre måneders overlappende husleje.

Boligsikringen følger adressen man er tilmeldt.

Præcis, men kan nogle gange spekulere lidt i hvornår man så flytter sin adresse, så man får boligsikringen til den dyreste lejlighed længst muligt.;)

I 1996 flyttede jeg til en dyrere lejlighed, jeg havde begge lejligheder overlappende i 14 dage (til at male m.m.), da flyttede jeg adressen den dato jeg overtog lejligheden.

Sidste sommer flyttede jeg til en billigere lejlighed, og havde også begge lejligheder overlappende i 14 dage, her flyttede jeg først adressen på den sidst mulige dag.;)

Abraxus 12-08-2013 10:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 280559)
tror ikke man kan få hjælp til en adresse man ikke bor på og hvorfor skulle man også betale for en lejlighed, hvis man ikke bor der.

Der er forskel på at bo der og have folkeregister adresse der. I tidligere tråd blev der sagt man kan bo op til halvdelen af året på en adresse uden at skulle flytte adresse.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 280560)
Det tror jeg ikke at man kan....men er ikke helt sikker...

Måske du kan læse dig frem til det her https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx

De skriver ihvertfald at man skal komme med en huslejekontrakt....men om man kan gøre det for en anden som bor på adressen og man ikke selv gør....hmm er meget i tvivl på om det kan lade sig gøre...

Du kan jo godt lave en husleje kontrakt selvom du ikke flytter til adressen.

Jeg vil meget gerne undgå at flytte folkeregister adresse så længe som muligt, da jeg vil miste rigtig meget. (behandlingssted, tilknyttede behandlere, visiteringer og andet jeg har arbejdet meget hårdt for at opnå)

Nøgne tær 12-08-2013 10:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abraxus (Send 280624)
Der er forskel på at bo der og have folkeregister adresse der. I tidligere tråd blev der sagt man kan bo op til halvdelen af året på en adresse uden at skulle flytte adresse.

Men i den tråd stod der også meget andet.

c.l.e.o. 12-08-2013 10:59

Hvis man så har bolig to stæder,så skal man være opmærksom på at forsikringer og licens og den slags følger bopæladrrassen altså hvor man tilmældersig.

Abraxus 12-08-2013 12:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 280631)
Hvis man så har bolig to stæder,så skal man være opmærksom på at forsikringer og licens og den slags følger bopæladrrassen altså hvor man tilmældersig.

Ja, dette er ikke et problem.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 280628)
Men i den tråd stod der også meget andet.

Noget som du mener er relevant for tråden eller emnet ud over det jeg skrev? Så vil jeg da gerne vide det.

Pip 12-08-2013 13:21

Man skal have bopælsadresse der hvor man opholder sig mest..

De fleste boliger udlejes kun med bopælspligt.

Men du kan selvfølgeligt godt have en bopælsadresse og en bolig, og så opholde dig knap halvdelen af tiden hos forældre, venner eller en kæreste.

Du skal blot være opmærksom på, at mens du stadig kan modtage behandlingstilbud hvor din primære bopæl er, så er både pension og boligsikring afhængig af om du betragtes som enlig.

Hvis du opholder dig hos nært beslægtede en stor del af tiden, kan du stadig betragtes som enlig, men opholder du dig hos venner eller en kæreste i det omfang, vil du nok ikke blive betragtet som enlig mere, og så falder pensionen og boligsikringen ryger nok også.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension