K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Se nr. Og flexjob , samtidig (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22196)

Strikker 20-03-2012 17:29

Se nr. Og flexjob , samtidig
 
Hej jeg vil gerne høre om jeg kan få svar på om det er muligt at få et se nr. Når jeg arbejder på flexjob ?
På forhånd tak
Strikker ;)

jjsonn 20-03-2012 17:58

kort og godt nej

Multe 21-03-2012 00:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 215327)
kort og godt nej


Hmmm, det er nu altså ganske let at få et se. nr. -det tager 5 min. på nettet ;)

Om det er lovligt, hvis man er fleksjobber er en anden sag :confused::rolleyes:

Og hvis Strikker kun arbejder på at blive fleksjobvisiteret, er det måske en rigtig klog beslutning ;)


.

jjsonn 21-03-2012 07:28

du kan ikke få fleksjob som selvstændig og hvis du bruger tid på at oparbejde en virksomhed er du ikke disponipel som fleksjobber, så her du jo noget ekstra arbejds kræft at give af.

energizer 21-03-2012 13:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 215395)
du kan ikke få fleksjob som selvstændig og hvis du bruger tid på at oparbejde en virksomhed er du ikke disponipel som fleksjobber, så her du jo noget ekstra arbejds kræft at give af.

Hvad hvis det er en fritidsbeskæftigelse, f.eks en netbutik af den eller anden slags...

Multe 21-03-2012 15:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 215395)
du kan ikke få fleksjob som selvstændig og hvis du bruger tid på at oparbejde en virksomhed er du ikke disponipel som fleksjobber, så her du jo noget ekstra arbejds kræft at give af.

Hvis man har været selvstændig mindst 12 måneder før en fleksvisitation, er der vel(?) stadig åben for at blive selvstændig fleksjobber ;)

Og virksomheden kan jo være "sat i bero", eller der kan hyres ansatte til at varetage den daglige drift under en arbejdsprøvning...



.

Multe 21-03-2012 15:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af energizer (Send 215450)
Hvad hvis det er en fritidsbeskæftigelse, f.eks en netbutik af den eller anden slags...


Nemli'... -i dag kan man have gang i mange butikker fra kørestolen ;)


.

Pip 21-03-2012 20:39

Der vil nok blive set sådan på det, at hvis man bruger 2 timer om ugen på en netbutik eller andet, så skulle de to timers arbejdsevne være blevet brugt på at øge arbejdstimerne i flexjobbet..

Selv om man ikke kan stille det så firkantet op - har kommunerne det jo med at være firkantede..

pax 21-03-2012 21:26

Jeg er flex jobber i egen virksomhed 10-12 timer af 50% effiktvitet om ugen. Det er guld for mig frem for Ftp. :-)
Men var selvstændig i 10 år inden ulykken.

supersus 21-03-2012 21:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 215527)
Der vil nok blive set sådan på det, at hvis man bruger 2 timer om ugen på en netbutik eller andet, så skulle de to timers arbejdsevne være blevet brugt på at øge arbejdstimerne i flexjobbet..

Selv om man ikke kan stille det så firkantet op - har kommunerne det jo med at være firkantede..

Sådan tror jeg også at kommunen vil se på det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension