K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Overvågning: Quis custodiet ipsos custodes? [1] (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27788)

TimeGuest 19-06-2014 03:32

Det er ren tys-tys, hvor Løkke købte sine dyre sko ...
Citat:

Lars Løkke om sikkerhedsbrist: Det er bestemt ikke rart

Venstres formand mener, at det skal sikres, at det ikke længere er muligt at lække oplysninger om kreditkort.
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/06/18/161159.htm


Omvendt er der jo interessant at se, hvad MF'erne stemte da L 192 Forslag til lov om Center for Cybersikkerhed blev stemt igennem:

http://www.ft.dk/samling/20131/lovfo...emning.htm#dok


BTW: Få timer efter at DF entydig havde sagt JA til forslaget stod Pia Kærsgaard på Folkemødet på Bornholm og udtalte jeg om et eller andet aflytnings-haløj: Jeg går videre med det her, for det er dybt kriminelt!

TimeGuest 20-06-2014 01:39

FE-NSA-samarbejde høster Big Data i DK med bundtrawl ...
 
Citat:

Danmarks partnerskab med NSA

...
Nye afsløringer fra whistlebloweren Edward Snowden viser, at NSA via et tæt samarbejde med Forsvarets Efterretningstjeneste, har direkte adgang til al tele- og internettrafik, der transporteres gennem Danmark.

Afsløringerne kommer kort efter at Information kunne dokumentere NSA’s overvågning af COP15- forhandlingerne i København i 2009.

»Der foregår ikke noget ulovligt,« siger forsvarsminister Nikolai Wammen til Information.
Kilde: http://www.information.dk/journal/501312


Men Pia Kærsgaard - hvis parti: DF for kort tid siden stemte for den nye lov: Lov om Center for Cybersikkerhed - hun sagde forleden pga. lidt tys-tys-"trawleri": Jeg går videre med der her, for det er dybt kriminelt!

Og JA det er i hvert fald undergravende for demokratiet og individets "friheds"-rettigheder ... men lad os høre, hvad Pia K. med parti har at sige til den nye vinkel på tys-tys-trawling af borgernes data, herunder fx borgernes brug af Dankort/kreditkort i den lokale hjørne-shop til at købe nye boksershorts (hvor transaktionerne selvf. foregår over alm. transmissionsnet) ...


EL er ude med riven og kalder Hr. Forsvarsmenister i samråd om sagen.
Citat:

Enhedslisten kalder Wammen i samråd om NSA

Enhedslisten kræver svar på, hvordan dansk lov kan tillade partnerskab med NSA om kabeltapning.

....

En bombe i overvågningsdebat

Ifølge Snowden samarbejder Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) tæt med NSA om at tappe data fra fiberkabler.

- Afsløringen er en bombe i den danske overvågningsdebat. Nu har vi klart dokumenteret, at FE er dybt involveret i masseovervågningen i samarbejde med NSA. Det er ganske enkelt uacceptabelt, siger Nikolaj Villumsen.

Da oplysningerne kan være personfølsomme, kan det ifølge ham være et overgreb på grundlæggende rettigheder.
Dybt grænseoverskridende

- Det er dybt grænseoverskridende, at NSA har adgang til e-mails, sms'er og telefonsamtaler. Det er en krænkelse af vores grundlæggende frihedsrettigheder, som regeringen burde værne om, mener Nikolaj Villumsen.

...
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0619095122.htm


Men Hr. Forsvarsminister er ganske fortrøstningsfuld (og givet: naiv):

Citat:

Kontrolorgan er magtesløst over for FE-NSA-samarbejde

Forsvarsminister Nicolai Wammen (S) henviser til, at Tilsynet med Efterretningstjenesterne kontrollerer FE. Men tilsynet kan ikke udøve nogen reel kontrol med et samarbejde mellem FE og NSA om at tappe fiberkabler, vurderer jurister.

...
Forsvarsminister Nicolai Wammen (S) har ellers i går ved flere lejligheder henvist til tilsynsorganet i forbindelse med Informations afdækning af det kontroversielle dansk-amerikanske samarbejde. Blandt andet forklarede ministeren til Berlingske: »Vi har for nylig styrket tilsynet, sådan at folk med en landsdommer i spidsen holder øje med efterretningstjenesterne og skal lave en rapport om, hvorvidt de overholder de spilleregler, som Folketinget stiller op, og det er en ordning, som jeg er tryg ved.«

...
Kilde: http://www.information.dk/501395


Jeg tænker vi her ser toppen af et dilemma: På den ene side, vil vi gerne have en efterretningsvirksomhed, der kan hindre udemokratiske tiltag ... og anvender i den kontekst: udemokratiske metoder, der krænker både demokrati og "frihedsrettigheder".


BTW: Der er brodne kar alle vegne .... både i politik, i efterretningsvirksomhed, i kreditkortvirksomhed osv.

Det sidst står folk (heunder i det politiske miljø) nærmest i kø for at udtrykke forargelse og harme over, medens det første og andet forhold sådan belejligt tys-tys "fejes ind under gulvtæppet" ...


Men OK, når moral siges at være godt, så forstår folket sikkert godt, at så må dobbeltmoral nødvendigvis være dobbelt så godt ...?

Webmaster 20-06-2014 14:03

Tja overvågning er åbenbart fint nok for diverse politikere....altså så længe det ikke lige rammer dem selv...

Hvad er det de tænker...at der kan være total overvågning...altså af al rådata....men uden at det kommer til at ramme dem selv...

Håber de så at det kun er NSA og FE der kan sniffe disse ting....og håber de så også at der ikke er nogen der kan finde på at sælge ud af disse...

Deres naivitet sætter jo helt nye højder..

Men ifølge den kære Nicolai Wammen ja så kan vi alle være helt rolige for man har jo sat kunsthistorikeren Karsten Ohrt ind som formand for et tilsyn...

Selvfølgelig vil folk helt uden nogen form for uddannelse, erfaring eller indsigt i disse ting kunne sørge for at det hele ikke løber løbsk...

Dette fordi de åbenbart kun skal tage sig af personlige oplysninger....men ikke af den rådata de snupper...den skal de ikke bekymre sig om...

De videreføre et sådan tilsyn med Center for Cyber Sikkerhed.....et tilsyn som ikke vil have en chance for at kunne føre tilsyn med noget som helst...

TimeGuest 21-06-2014 08:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 308814)
Tja overvågning er åbenbart fint nok for diverse politikere....altså så længe det ikke lige rammer dem selv...

Som jeg skriver andet steds: når moral er godt, så må dobbeltmoral naturligvis være dobbelt så godt ...


Citat:

Hvad er det de tænker...at der kan være total overvågning...altså af al rådata....men uden at det kommer til at ramme dem selv...
Det skal jeg ikke kunne sige, men den sidste idiot er formodentlig endnu ikke født ...


Citat:

Håber de så at det kun er NSA og FE der kan sniffe disse ting....og håber de så også at der ikke er nogen der kan finde på at sælge ud af disse...
Der skel nok være én eller anden der lader sig friste ... det siges, at de fleste kan købes, blot prisen er rigtig ...


Citat:

Deres naivitet sætter jo helt nye højder..
Der er formodentlig rigelig plads til forbedringer ... men omvendt er det vel nytteløst, hvis der ikke er et egentlig udviklingspotentiale ...


Mette Nikander, C-cure.dk skriver i en debat-kommentar på Version2 : http://www.version2.dk/artikel/lov-o...eren-nsa-67529
Citat:

Re: Jeg føler mig magtesløs

En ting er at kun 2 partier EL og LA har været lidt vågne omkring hvad der reelt foregår, en anden ting er at det egentlig er et problem, at det er embedsmænd der styrer slagets gang.

De folkevalgte er i denne sammenhæng blot marionetter, som kun får den allermest nødvendige information af embedsmændene, for at kunne udtale sig i offentlige anliggender. Politikerne er ofte slet ikke klar over hvad der foregår.

I den nyligt vedtagne lov for Center For Cyber Sikkerhed, er der så mange kattelemme, der af embedsmændene, kan anvendes til at unddrage sig tilsyn, at der principielt kan skabes total ”arbejdsro”, uden indblanding fra hverken politisk eller tilsynsmæssigt hold.

Der er fra statslig side blevet handlet med vores data og integritet med bl.a. NSA og toget er kørt. Vi er magtesløse og selvom vi ændrede vores egen lov, så falder vi for den overvågning der foregår i udlandet. Så det er op til den enkelte borger og virksomhed at beskytte sine data og trafik på behørigt vis.

Med venlig hilsen
Mette Nikander, C-cure.dk

Med de seneste ugers lov(løs?)-snak, så kan man vel ikke fortænke nogen med roen skruet fornuftig på i at tænke, at vi vel er ved at nå et punkt, hvor: nødretslige tilstande nødvendigt må tage over i et forsøg på at redde privatlivets fred og at borgernes handlinger i den kontekst kan ende i en regulær frihedskamp for friheden til et privatliv, som fremtidige generationer tænkeligt vil højtideligholde sammen med Grundlovens dag d. 5. juni. Dagen hvor man samtidig mindes, at frihed, herunder frihed til et privatliv, ikke er en på forhånd given størrelse, men noget generationer har måtte kæmpe sig frem til og fortsat må kæmpe for at sikre sig fortsat vil bestå.

Citat:

Men ifølge den kære Nicolai Wammen ja så kan vi alle være helt rolige for man har jo sat kunsthistorikeren Karsten Ohrt ind som formand for et tilsyn...
Medlemmerne af Tilsynet med Efterretningstjenesterne, som fra den 1. januar 2014 udøver kontrol med PET og FE: http://www.justitsministeriet.dk/nyt...rne-er-udpeget


Citat:

Selvfølgelig vil folk helt uden nogen form for uddannelse, erfaring eller indsigt i disse ting kunne sørge for at det hele ikke løber løbsk...
Det er formodentlig hensigten, at der ikke skal kunne stilles kvalificerede spørgsmål til substansen i efterretningstjenesternes virke.

Og det forstår man jo egentlig godt, hvis man kan sætte sig ind i, tankegangen på den anden side af skrivebordet ... men den side har bare ikke substantielt noget med demokratisk kontrol med efterretningsvæsenernes virke at gøre ...


Citat:

Dette fordi de åbenbart kun skal tage sig af personlige oplysninger....men ikke af den rådata de snupper...den skal de ikke bekymre sig om...
Hvis bare man røver hele butikken og kaster effekterne usorteret efter hæleren, så er det lovligt ... går man efter få effekter eller sorterer i det høstede, så er det kriminelt?


Citat:

De videreføre et sådan tilsyn med Center for Cyber Sikkerhed.....et tilsyn som ikke vil have en chance for at kunne føre tilsyn med noget som helst...
Som sagt: det er helt efter planen ... og også det mest hensigtsmæssige, dersom man vil give væsnerne uforstyrret arbejdsro :-)

Men tys-tys ... tal ikke for højt om det, for Pia Kjærsgaard (DF) vil i sin naivitet i så fald ikke kunne sove trygt om natten ... den skinbarlige virkelighed ville plage hende som et mareridt ... og det går jo ikke at smelte ned med en politisk psykose på den konto ... for ligusterhækken omkring kolonihaveskuret skal jo klippes ... og jo ... der bør selvf. også være kaffe & kage kl. 15:00 ... og en sofa til de gumpetunge ...

TimeGuest 24-06-2014 17:58

Request 4 tudekiks ...
 
Tom Behnke (C) har lige for nylig tryglet om at få en tudekiks, fordi han blev taget bagi mht. sessionslogningen ... og nu vil han og kollegaerne ha' syndsforladelse igen ... igen ... igen.


For nu myldre djævle og et helt hylekor frem på jord:
Citat:

Politikere kendte intet til omfanget af dansk spionlov

Forsvarets Efterretningstjeneste har fået lov til at tappe dansk data og give det til NSA, mener eksperter.


Da Folketinget sidste år vedtog en lov om Forsvarets Efterretningstjeneste (FE), var flere af de ordførere, der skulle behandle lovforslaget, ikke klar over, hvor vide beføjelser loven ville give FE.

Flere af ordførerne siger til Information, at de ikke vidste, at loven giver FE en hjemmel til at tappe og videregive rådata til en tredjepart, for eksempel den amerikanske efterretningstjeneste National Security Agency (NSA).

Ifølge jurister er det konsekvensen af loven, der blev vedtaget af alle partier på nær Enhedslisten.
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0624042003.htm


Iflg. politikerne selv, er det tilsyneladende de rene tåber (eller nyttige idioter), der sidder og trykker på afstemningsknapperne i Folketinget.

Og når de selvsamme politikere så bliver taget med hele hånden på den forkerte afstemningsknap eller evt. hovedet parkeret nede i Snapstinget i omtåget tilstand eller sidder og sover under mødet relateret til tingets arbejde og har banket hovedet ned i den forkerte afstemningsknap, så vil de fa.... også spises af med: tudekiks, når de bliver taget i gerningen.


Grænsen må vel efterhånden være nået for, hvor lavt den politiske "elite" kan synke?


MAO: Det haster med at få indført den Folkekommission som en øvre kontrolinstans mv. ift. Folketingets arbejde.

Gerne en Folkekommission der har AI-understøttelse til at skære igennem ift. FAKTA.

VI KAN JO IKKE HAVE SÅDANNE POLITISKE DILETTANTER TIL AT SIDDE PÅ TINGE OG HAVE HOVEDLØS INDFLYDELSE PÅ LANDETS OG DETS BORGERES VE OG VEL.

DERFOR EN FOLKEKOMMISSION SOM KONTROLINSTANS OVER DET CIRKUS NU!

phhmw 24-06-2014 18:49

Fuldstændig enig...
 
Eder TimeGuest.

.... jeg er ikke 100% inde i sagen, men da jeg læse i morges stødte jeg på et nyt ord: "rådata"

Uden af have læst færdig tænkte jeg, at nu var der nogen som ville manipulerer med tyngden af noget l.... som skulle "sælges".

Politikerne skulle momentvis tvangdrives til at leve som en handicappet midt i en social sag, afsluttende med en anonym anmeldelse for socialt bedrageri, muligvis med en lille gran tvungen fedmeoperation.

Der er lidt tøsedrenge over dem, når de ikke kan tåle den most de tilbyder andre.

Nå, det var bare et lille beskedent forvirret bidrag der skulle bekræfte at jeg er enig.

Bedste hilsner

Peter (;)

Webmaster 24-06-2014 19:44

Tja at de ikke vidste så meget....det kan jeg jo tvivle på....

Se bare hvordan de er blevet advaret imod Center for Cyber Sikkehed....og alligevel stemmer de det igennem....altså på nær EL og LA...

Måske er problemet ud over manglende iq at de heller ikke kan finde ud af at lytte..

Kan kun være enig i at vi mangler noget (feks en folkekommision) til at stå imod tingets dumheder...

Medierne er fuldstændige fraværende...og undskyldningen er at de har travlt med Lars Løkkes underbukser...ihvertfald ifølge dem der deltog i ugens presseloge på tv2 news...

TimeGuest 24-06-2014 22:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 309156)
.... jeg er ikke 100% inde i sagen, men da jeg læse i morges stødte jeg på et nyt ord: "rådata"

Uden af have læst færdig tænkte jeg, at nu var der nogen som ville manipulerer med tyngden af noget l.... som skulle "sælges".

Ikke sælges ... røves ... ;-)

Rådata skal i kontekst forstås således: 1) Røver man hele butikken usorteret, så er det helt legitimt ... 2) går man derimod på røvertogt efter en enkelt Big Magnum eller begynder at sortere det røvede i kasser: Løkke alike underhyler i én kasse, Løkke alike dyre sko i en anden, Løkke alike dyre flyrejser og hotelophold i en tredje, Løkke alike smøger til rygekabinen i en fjerde og Big Magnum i lommen osv, så er det kriminelt - dybt kriminelt ... så dybt kriminelt, at Pia Kjærsgaard vil gå videre med det ...



Webmaster:
Citat:

Tja at de ikke vidste så meget....det kan jeg jo tvivle på....
Det er vel bare nogle tomme tønder, der buldre der-ud-ad ...?

Levebrøds-politikere er vist den alm. anvendte betegnelse ... de skal bare have opgaven overstået hurtigst mulig og så ellers gøre sig som leve-mænd og kvinder for resten af tiden ... den tid de så ikke sover eller bruger sammen med støttepædagogen til at stave sig igennem Tingets tekster.

Citat:

Måske er problemet ud over manglende iq at de heller ikke kan finde ud af at lytte..
De kan måske godt høre, at der bliver sagt noget ... de kan bare ikke forstå indholdet ... og så er vi tilbage ved spørgsmålet om: begavelse.

Citat:

Kan kun være enig i at vi mangler noget (feks en folkekommision) til at stå imod tingets dumheder...
Det kan i hvert fald ikke blive ved med at gå på den aktuelle måde ... så en måde at dæmme op for disse tosseheder kunne være at en Folkekommission fx (bla.) skulle godkende alt hvad der kom fra Tinget, før det blev sendt til Dronningen til (formel) underskrift.

Af Tinget vedtaget lovgivning der således findes at stride imod FAKTA og mennesker og klodens helhedshensyn, eller decideret er nonsenslove, hvor der sælges elastik i metermål ... de kastes tilbage til fornyet overvejelse i Tinget medfølgende en "belæring" af Tingets medlemmer, herunder særligt de der ikke har vist sig deres opgave voksen.


BTW: Da LA jo stemte for de vide FE-beføjelser ligesom resten af Tingets medlemmer pånær EL, så er det vel blevet endnu nemmere at afgøre, hvor X'et skal sættes ved næste folketingsvalg?

Webmaster 24-06-2014 22:31

Nej det burde næppe være så svært at kunne skære det ned til EL...og det ikke kun pga spørgsmålet om overvågning, tyveri af private data osv...

Man behøver vel kun at tænke på mikcaoJ B neslO og det hele vender i en...

TimeGuest 25-06-2014 00:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 309182)
Nej det burde næppe være så svært at kunne skære det ned til EL...og det ikke kun pga spørgsmålet om overvågning, tyveri af private data osv...

Det ved jeg så ikke ... når man læser rundt herinde, så flagre X'erne da tilsyneladende både til venstre og højre for midten ... særlig ligusterhæk-partiet synes at kunne forføre en del?


Citat:

Man behøver vel kun at tænke på mikcaoJ B neslO og det hele vender i en...
Partiet for landsbytosser (L: Landsbytosser, A: Advanced) ...?
(findes sikkert også i en version 2.0 upgrade med turbo på det tossede element)


Så for at få et par små håndfulde Landsbytosser Advanced stemt ind på Tinge, så skal der vel findes tosse-resonans hos en del andre landsbytosser på det frie stemmemarkede, der kan bringes til i en tilstand af ren tossethed at kaste deres X efter de opstillede Landsbytosser Advanced...?

Men jeg føler mig overbevist om, at StoreSøster nok skal holde øje med disse tosser ... herunder om de sidder eller ligger og sover på Christiansborg ...og som Helle T. har sagt: De bliver glade for det i det lange løb :-)

... altså at blive holdt øje med ...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension