K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Manglen på Fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Fyr fleksere og ældre (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8813)

zuza 06-06-2009 23:14

Fyr fleksere og ældre
 
Tja... det bliver barske tider.:o

Mange danskere mener IKKE, at fleksere og ældre kan bruges på arbejdsmarkedet. "Kun de stærkeste overlever".:eek:

Næ, når det er krisetid, så kan fleksere bare rådne op og hives frem om x antal år, HVIS der overhovedet er noget "motivation" tilbage.:mad:

Citat:

I en ny meningsmåling, Megafon har lavet for TV 2 og Politiken, fastslår en tredjedel af de adspurgte lønmodtagere, at virksomhederne i en krisetid ikke kan være forpligtede til at beskæftige medarbejdere med nedsat arbejdsevne i samme grad som før krisen.
http://politiken.dk/indland/article726924.ece

I disse grundlovs-debat-tider med tronfølgelov og grundlovsdag, så er det jo interessant... :confused:... at SÅ MANGE har en holdning, der STRIDER imod grundloven, som vil sikre ALLE ret til at arbejde.

Intet kan snart overraske mere.:mad:

Husk, at efterlønsalderen er sat op og pensionsalderen ligeså.

:kram:

Ninja 06-06-2009 23:36

Ja dét er der jo ikke meget ligestilling over:o

Men bare regeringen så skriver sig bag øret, at det ikke er hverken de handicappedes skyld, de ældres eller de syges skyld, og laver en regl om, at man efterfølgende skal lade være med at drive dem rundt i manegen som var det deres egen skyld!!!!

:mad:

:kram:

jsn 07-06-2009 11:06

ARH

Man må jo håbe for den tredjedel at de aldrig kommer til skade på den ene eller den anden måde, så deres arbejdsevne forsvinder eller bliver mindre.:mad:

Ikke nok med at man som skadelidt skal kæmpe mod forsikringsselskaber, for at få den erstatning man har krav på.
Man kæmper også mod kommunerne som konstant prøver at tryne en, så man bliver mere syg. Kan man ikke reglerne og holder på sin ret, ender man ud med at presset ud i noget som man ikke kan holde til.
Kommunerne bryder bevist loven for at spare penge, og har den mening at man er fuld af løgn.

Nu skal vi så også til at kæmpe for at få lov til at arbejde når der er en krise.:o

jeg er nød til at tro at det er den tredjedel af befolkningen som bliver misundelig på den skadeslidte, der skal have erstatning uden at se på hvad man kæmper med.
Resten udgør de sagsbehandlere som bevist presse borgere til noget de godt ved er ulovligt,og som har den mening at vi er nogle nasserøve som bare skal holde mund og gå på arbejde.

Jeg er nød til at tro det forholder sig sådan.:mad:

Giv mig et Danmark tilbage uden VKO

Mvh.
Jsn

superhoax 07-06-2009 23:26

Man burde hellere tage en diskussion om hvorfor fleksjobbere stigmatiseres - og om fleksjobloven skal laves om.

Principelt undre det mig at man får større tilskud i arbejde / fleksjob end man gør som uarbejdsdygtig / pension.

Ninja 07-06-2009 23:39

Det er nok fordi 'guleroden' i samfundet er, at man kan arbejde.
Kan du bidrage på arbejdsmarked, så får du mere.

Men det er da ærgeligt at man som førtidspensionist skal 'straffes' økonomisk fordi man ikke har en arbejdsevne, vi har jo ingen muligheder for at få en bedre økonomi - med mindre man, igen, kan arbejde ved siden af....

Men et eller andet sted, synes jeg også det er fair nok.
Det skal jo et eller andet sted, altid kunne betale sig at arbejde. Eller var der jo ingen der gad.

superhoax 08-06-2009 01:29

@Helenekr

Der kan jeg glimrende følge dig; men der ville jo stadig være en gulerod, hvis man fik 10.000 kroner i tilskud og 15.000 kroner i løn. Og det er ikke for at det skal udvikle sig til en diskussion om forringelse af fleksjob eller andet.

Jeg mener bare det er principielt forkert at yde mere støtte til folk på arbejdsmarkedet end folk på pension

Azfalt 08-06-2009 05:27

Hvis start indlæget skulle følges ordentligt til dørs, burde det istedet omhandle, at de som var på kontanthjælp før og under opsvinget og som stadig er på kontanthjælp idag, så er det tvivlsomt om de nogen sinde kommer i arbejde igen, så er det vel egentligt kun rimeligt at give de 2-3% af befolkningen førtidspension med det samme, så tiden på arbejdsprøvning, revalidering og videreuddannelse kan formidles til de som reelt kan forventes at komme ud og arbejde igen.

Men der postes stadig milioner og miliarder ud på at alle skal, med pisken over nakken ud og arbejde, også i krise tider hvor der ikke er arbejdspladser.

Ren og skær galimatias. og spild af skattekrone resourcer der ville være givet bedre ud på renoveringer og opdateringer af lærebøger til folkeskole og videreuddannelses institutioner.

Viden skaber arbejde, men det er åbenbart endnu ikke gået op for Bertel Haarder endnu, det gik heller ikke op for ham i firserne, så han er vel uden for pædagogisk indlkærings rækkevide som det hedder. :D
Men det er vel gældende generelt for sidende regering, de poster penge ud på skattelættelser og sidder med hænderne i skødet, med forventning om at det nok skal gå i orden af sig selv alt sammen.


Var så lige et surt opstød med et politisk tvist herfra.
(ja der var engang for mange år siden, hvor jeg stemte venstre, idag undres guderne sikkert også over, hvorfor faen jeg dog gjorde det)

UllaCliffShads 08-06-2009 19:50

Vi skal til at diskutere hvor er neder grænse svaghed er
 
Vi skulle endlige diskutere hvor den neder grænse for svaghed skulle ligge. I det er et fakta at mange virksomheder ikke ville have folk med formange barriere.

Som består af Bogligehed begrænsinger
For lav Fysisk kunden
For lav Psypisk kunden

og samhængien af disse barrier. Eks. læser og skriver du som en 9 årie (ca. 4 Klasse). Er det jo en meget stor barrier i et viden og forsking samfund.

Har man fysike nedsat arbejdes evne oven i, Krydder med mange store Psysiske problemer og blander man det hele sammen så ser det meget sort ud for den person mulighed for uddanelse og jobs.

Kan i se min Point.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension