K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Efterbetaling af løn - må det tage en måned? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35893)

Krellef 30-11-2017 11:45

Efterbetaling af løn - må det tage en måned?
 
Jeg er lige startet i et fleksjob, hvor første udbetaling af løn skulle være foretaget i dag.
Der har åbenbart manglet en underskrift på min kontrakt, hvilket har betydet at de ikke kan udbetale løn - fair nok, det er min fejl. Jeg vil så underskrive kontrakten i dag, og får så at vide at den løn der skulle være kommet i nat, først kommer til nytår, sammen med næste løn.

Må efterbetaling af løn tage en måned?

gisne 30-11-2017 11:47

De burde kunne lave en aconto udbetaling på få dage og så efterregulere præcis på næste lønseddel.

Min mand skiftede i foråret job og de kunne ikke nå at få det hele med inden lønudbetalingen, så fik han aconto den faste månedsløn og tillæg mm blev reguleret på næste lønseddel
Prøv at bede dem om det

Post 01-12-2017 12:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 359334)
De burde kunne lave en aconto udbetaling på få dage og så efterregulere præcis på næste lønseddel.

Min mand skiftede i foråret job og de kunne ikke nå at få det hele med inden lønudbetalingen, så fik han aconto den faste månedsløn og tillæg mm blev reguleret på næste lønseddel
Prøv at bede dem om det

Jeg startede i mit første fleksjob 6 nov. De fik oplyst min timeløn, Og så har kommunen lavet et skøn over hvor mange timer jeg ville have i nov, som så bliver reguleret i næste måned, når de kan se hvad der er indberettet til skat, hvor svært kan det være, jeg skulle ikke aflevere en ansættelseskontrakt .

stampe 01-12-2017 16:14

Mange firmaer får kørt lønnen een gang om måneden.

Men som nævnt ovenfor, prøv at anmode om et acontobeløb, der så modregnes i din næste lønudbetaling.

Jetted 01-12-2017 17:14

Det er lige så meget deres fejl - de skal have styr på, om de har alt det de skal bruge for at kunne lave lønnen.
Hvis de ikke vil lave en a conto så spørg din fagforeningen hvis du har sådan en eller kontakt DUKH.

Krellef 01-12-2017 17:17

De har tilbudt at lave et forskud på xxx kr, som vil blive trukket af næste måneds dobbeltløn

Tazoom 01-12-2017 17:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Krellef (Send 359382)
De har tilbudt at lave et forskud på xxx kr, som vil blive trukket af næste måneds dobbeltløn

Det er en aconto udbetaling og normal praksis. Det er omstændigt at køre en lønkørsel kun for en medarbejder. Den skal nogenlunde svare til hvad du normalt vil få.

Krellef 01-12-2017 17:43

Tak for svar til jer alle :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension