K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Sygedagpenge/ feriepenge under ferie??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13022)

jyden74 03-06-2010 08:35

Sygedagpenge/ feriepenge under ferie???
 
Hej Folkens,

Jeg er på sygedagpenge og har planer om at holde "Ferie", da jeg skal et smut over sundet til en god ven i uge 32&33.
Hvordan er reglerne for dette?

Får jeg stadig sygedagpenge eller bruges optjente feriepengene fra min tidligere arbejdsgiver? (modregneing af sygedagpenge????)

jeg er jo ikke arbejdsdygtig (ikke raskmeldt), da jeg lige har afsluttet 1 arbejdsprøvning, samt har en ny arbejdsprøvning i vente med henblik på flexjob.

Håber på svar

God sommer

Jyden

Nucca 03-06-2010 09:04

Alt efter hvilken kommune du er i, og om de er samarbejdsvillige, så må du faktisk ikke holde ferie, når du er sygemeldt. Jeg har ikke selv holdt ferie i ca. halvandet år nu, fordi jeg har en sagsbehandler, der ikke er til at snakke med.

Andersine85 03-06-2010 23:12

Hej Jyden

Start med at spørge din sagsbehandler, og det er faktisk om lov, for som Nucca skriver,så har man faktisk ikke ret til ferie (men f.eks. i min afdeling har vi den holdning, at kommer det ikke i vejen for en plan og forlænger forløbet - f.eks. hvis man vil på 2 ugers ferie mens man er i en 4 ugers afprøvning - så kan man godt komme på ferie).
Får man lov til ferie, så vil sygedagpengene formentlig stoppe, og så skal du bruge feriepenge.

popiae 04-06-2010 00:41

Du skal ikke raskmelde dig for ferie, for så kan du hænge på den mht fleksjob.

Hæv feriepengene når ferieåret er afsluttet.Dette kan du få udbetalt når du ikke kan holde ferie, men er sygemeldt.
Såfremt du får tilkendt fleks-job, inden ferieårets afslutning, bør du spørge fagforeningen.

Spørg din sagsbehandler(uden at nævne din ferie) hvornår du kan forvendte at der sker noget.
Alt efter svar, tager du bare på ferie, uden at meddele dette, men får nogen til at tjekke din post for breve fra job-center.

VH Popiae

Smidt 04-06-2010 15:01

Hej Jyden

Prøv at kikke på disse tråde der står lidt om ferie

http://www.k10.dk/showthread.php?t=906&page=2
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8563&page=2

lola44 04-06-2010 17:10

Da jeg fik fra taget mine sdp og skulle på kh, bad jeg min fagforening om de to ugers ferie jeg havde til gode, men det kunne jeg ikke få, med mindre at jeg raskmeldte mig.
Fik den besked, at man ikke kan holde ferie, når man er sygemeldt.

migselv 04-06-2010 18:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 108409)
Spørg din sagsbehandler(uden at nævne din ferie) hvornår du kan forvendte at der sker noget.
Alt efter svar, tager du bare på ferie, uden at meddele dette, men får nogen til at tjekke din post for breve fra job-center.
VH Popiae


Dette er, for mig, en DIREKTE opfordring til at gøre noget ulovligt!

Ingen kender konsekvenserne for "jyden74", hvis det opdages at h*n har været taget på 14-dages ferie - på opfordring af en bruger af K10.

Kan I forestille jer overskrifterne i aviserne - hvis det værste skulle ske ?

K10 opfordrer o.s.v.

isteen 04-06-2010 18:19

Bifalder lige med en sidebemærkning.
Det kan IKKE betale sig at snyde. Tager man på ferie uden at have lov til det, kan man rammes af alverdens ulykker. Du er nødt til at lægge kortene på bordet for din sagsbehandler, og høre om du evt. kan midlertidigt raskmeldes - så du kan tage din ferie i dette tidsrum. Det er for dumt at snyde, for du kan risikere at fortryde det i fremtiden.

Kan lige tilføje, at jeg er blevet tjekket under min sygemelding.
Min sagsbehandler har ringet til mig klokken 7.30 om morgenen, for lige at høre om jeg nu var hjemme.

popiae 04-06-2010 20:13

Vedkomne har jo lige været i arbejdsprøvning, derfor sker der som regel ikke lige med det samme.

Og ferien skal jo holdes i Dk, altså ikke udenlands, hvorfor Jyden 74, hurtig kan komme hjem.

Men rigtig, det er snyderi i systemts termologi.

Men det kan være sundt med ferie, og man ved aldrig hvornår dette kan lade sig gøre igen.

VH Popiae

Vovse 04-06-2010 20:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af isteen (Send 108539)
Kan lige tilføje, at jeg er blevet tjekket under min sygemelding.
Min sagsbehandler har ringet til mig klokken 7.30 om morgenen, for lige at høre om jeg nu var hjemme.

I mine mange år på kontanthjælp har jeg da også oplevet at div. sagsbehandlere har ringet til mig, ofte er det sket når jeg har haft slukket for telefonen (fastnet) mens jeg tog en lur, andre gange har jeg været ude med hunden, men de allerfleste gange har jeg bare ikke taget den, fordi jeg kunne se, at det var sagsbehandleren der ringede.;) :cool:

Efter at jeg, for mange år siden, oplevede en sagsbehandler ringede og var meget uforskammet mens jeg stod og lavede aftensmad, har jeg haft den holdning, at hvis de vil mig noget kan de skrive.

At man ikke tager sin telefon kan ikke bruges som bevis på noget som helst.:cool:

Og hvis det "kun" drejede sig om ferie i DK ville jeg gøre nøjagtigt som Popiae beskriver.

Der findes også mennesker der ikke har en fastnettelefon, og mobiltelefonen kan jo besvares alle steder.:p


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension