K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvor længe skal man blive i praktikken (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23424)

Bananen 05-07-2012 12:40

BIbliotek, kunst museum, tøj butik o.s.v Jeg har aldrig i mit gamle erhverv, eller privat været i disse butikker  men da jeg søgte arbejdsprøvning gik jeg efter disse, da jeg kunne se min. af arbejde, samt jeg helt sikkert vil få bredere rammer, at jeg så kom i en Irma hvor chefen havde rygproblemer selv, ja det var vidst meget heldigt, problemet var, at jeg mente, jeg heller ikke skulle arbejdsprøves, men jeg var ikke i tvivl om kommunen bare vil lade stå til hvis ikke de fik noget at vurdere på, så selvom jeg slås med eftervirkningerne i nu, så vil jeg stadigvæk, gøre det samme, når kommunen har bukserne på, jeg var heller ikke i tvivl om jeg ALDRIG skulle igennem en til arbejdsprøvning senere, for så vil jeg bare lade dem operere, og chancen for den vil gå godt var på 50 %, så jeg havde faktisk kun et valg, pest eller kolera, jeg valgte pekora
Ikke at jeg overhovedet forsvare kommunen, men fordi virkeligheden bare er indrettet sådan, og jeg gad/gider ikke fortsætte på kontanthjælp  i 21 år tii 

c.l.e.o. 05-07-2012 22:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 232051)
tænker også at der plejer, at være en seng på reva, ikke sjovt, at hvile et fremmet sted, men beder end at virke usamarbejdsvillig.

Jeg blev tilbudt en madras,men sagden nej med den begrundelse at jeg ikke ville være til mere resten af dagen,og ingen ville ansætte en der skal ud og ligge inden de kravler hjem.

Det ikke rimeligt at man skal være helt knoklet ned inden man forlader sin plads,normalt tager men hjem når man har fri,og det skal der vel være enagi til.

ette74 06-07-2012 07:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 232624)
Jeg blev tilbudt en madras,men sagden nej med den begrundelse at jeg ikke ville være til mere resten af dagen,og ingen ville ansætte en der skal ud og ligge inden de kravler hjem.

Det ikke rimeligt at man skal være helt knoklet ned inden man forlader sin plads,normalt tager men hjem når man har fri,og det skal der vel være enagi til.

lige præcis ....det er jo ikke realistisk.
jeg har sidste dag i dag, og skal starte efter ferie lukningen på revas medieværksted, så må jeg se hvordan det går.:rolleyes::kram:

Bananen 06-07-2012 12:08

Nej men det faktisk ikke pointen, med at man får en seng/madras, det med i skånebehovene, og hvis du siger nej, ja så har du også sagt nej til flex/fortidspensions ansøgningen, da man jo vil sige du ikke har taget imod hjælp til skånebehovene, det var derfor jeg altid sagde ja til alt, der står nemlig ingen steder man skal bruge div skånebehov.. Nogle gange må man godt tænke lidt over hvad man siger nej til 
Det ligesom alle de folk, der i arbejdsprøvning, som bliver sat op i tid, og får at vide de ikke må melde sig syg, for så har kommunen ikke noget at vurdere på, man skal tænke lidt over hvad for kampe man tager. Jeg havde tivertifald ikke overskud til at skulle tage en eneste kamp mens jeg var i arbejdsprøvningen, og tror ikke jeg var/er den eneste der prøvet at være totalt færdig som gårdsanger, hvor ens, eneste tanke var "jeg vil hjem" 

Vovse 06-07-2012 23:43

Når man, i en praktik/arb.prøvning, bliver tilbudt en seng/madras, så kan det være fordi, at personalet på stedet vil se hvordan man har det efter et hvil.
Hvis de så f.eks. kan se, at man, efter et forholdsvis kort hvil er helt "fit for fight" igen, så vil de måske anbefale, at man hviler sig lidt tidligere, så man kan præstere lidt igen efter et hvil.

Men hvis de derimod kan se, at man ikke har det stort bedre efter et hvil, så vil jeg mene, at man er nået et skridt videre.:kram:

Som Bananen er inde på, så bør man samarbejde et meget langt stykke af vejen.

Bananen 07-07-2012 02:20

Og for at vovse og jeg ikke skal blive totalt misforstået, så har det intet med man skal hoppe på tungen for kommunen, man skal bare ikke tage en kamp bare for kampens skyld. Man kører bare træt, og man taber til sidst, i sær hvis man ikke er 100 % rask og det er man jo i sagens natur jo ikke, når man kommer til en arbejdsprøvning..

ette74 07-07-2012 08:29

næ jeg har skam heller ikke tænkt mig at sige nej.... i min sag er der faktisk mig der kommer med ønskerne om feks. en special stol osv. hvor det er kommunen der siger nej !!! :o)

Vovse 07-07-2012 23:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bananen (Send 232838)
Og for at vovse og jeg ikke skal blive totalt misforstået, så har det intet med man skal hoppe på tungen for kommunen,

Nææh, der må jo være en grænse, trods alt.;)

Nogle gange kan det måske være svært, at gennemskue kommunernes ønsker og/eller krav.
Men hvis kommunen, eller et arb.prøvningssted, stiller et krav, som man synes lyder underligt, så har man da lov, at spørge hvad formålet er.

Min egen erfaring er, at det ikke skader at spørge, og det gælder i de allerfleste situationer, man kan jo højest få et "nej".;)

ette74 08-07-2012 08:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 232988)
Nææh, der må jo være en grænse, trods alt.;)

Nogle gange kan det måske være svært, at gennemskue kommunernes ønsker og/eller krav.
Men hvis kommunen, eller et arb.prøvningssted, stiller et krav, som man synes lyder underligt, så har man da lov, at spørge hvad formålet er.

Min egen erfaring er, at det ikke skader at spørge, og det gælder i de allerfleste situationer, man kan jo højest få et "nej".;)


Er helt sikker enig;):kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension