K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hvad må jeg, når jeg er på FTP? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20975)

logikeren 07-01-2012 00:18

Hvad må jeg, når jeg er på FTP?
 
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg helt præcis må når jeg modtager førtidspension som følge af psykisk handicap.

[resten af indlægget er slettet da det indeholdt personlige oplysninger]

Så nu er spørgsmålet:

Hvad må jeg på en førtidspension?

Må jeg spille badminton?
Må jeg se en dokumentarfilm?
Må jeg læse en bog?
Må jeg bruge en del af min arbejdstid på særligt tilrettelagt specielle kurser (for at komme uden for min lejlighed og møde andre mennesker i beskyttede rammer)?

Lunasdatter 07-01-2012 00:26

Logikeren... nu har du skrevet sammen med div. politikere.. så efterhånden burde du da vide hvad du må og ikke må.. :rolleyes:

Det er da efterhånden blevet en børnehave med de her spørgsmål..

Citat:

Må jeg spille badminton?
Må jeg se en dokumentarfilm?
Må jeg læse en bog?
Må jeg bruge en del af min arbejdstid på særligt tilrettelagt specielle kurser (for at komme uden for min lejlighed og møde andre mennesker i beskyttede rammer)?
Mener du helt seriøst at du ikke ved svaret på de her spørgsmål????

Ninja 07-01-2012 00:45

I guder!!!!













:mad:

logikeren 07-01-2012 00:49

Hvorfor svarer i ikke på mine spørgsmål? Jeg synes efterhånden at førtidspensionen er så begrænset, og taget fra en vis anden side, så skal man være så syg at man er mere død end levende når man modtager førtidspension.

...selvom min kontaktperson har sagt til mig at man gerne må have livskvalitet selvom man er på førtidspension...

Citat:

Efter reformen af 2012:

"§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 35 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens livsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset behandling, vil dø af sin sygdom inden for 3 måneder fra ansøgningstidspunktet.

solsikke 07-01-2012 00:59

Jeg syntes du skal kontakte din kommune og høre hvad du må.........:-)

Ninja 07-01-2012 01:00

Hvorfor vi ikke svarer........................

Vil du reelt have svar på, om du må læse en bog, spille badminton eller se en film??

logikeren 07-01-2012 01:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ninja (Send 202176)
Hvorfor vi ikke svarer........................

Vil du reelt have svar på, om du må læse en bog, spille badminton eller se en film??

Jeg er faktisk glad for at i tager så let på det. Jeg troede faktisk et øjeblik, at man skal være så syg at man er sengeliggende det meste af tiden.

Ricky M. 07-01-2012 01:03

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor logikeren har hentet sit citat :)

Det andet nægter jeg at gå ind i...

logikeren 07-01-2012 01:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 202179)
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor logikeren har hentet sit citat :)

Det andet nægter jeg at gå ind i...

Citatet har jeg selv fabrikeret.

Priks 07-01-2012 01:06

Der vil nok altid være nogen, der mener man skal være sengeliggende og døden nær, hvis man får førtidspension, men det er som regel folk, der ikke kender til den syges sygdomshistorie og de svære (ofte usynlige) problemer denne kæmper med/mod. Det er folk, der mangler indsigt og empati.
Du ved bedst selv, hvad du kan overkomme.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension